Reklama

Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč

Za 145 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo ideálem kohokoli. V Číně ale takové zjevně postavili a zaujmout dokáže i designem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč

19.4.2019 | Petr Prokopec

Za 145 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo ideálem kohokoli. V Číně ale takové zjevně postavili a zaujmout dokáže i designem.

Výroba Opelu Corsa B skončila před dlouhými devatenácti lety, na jeho základech nyní přesto vzniklo nové auto. A ani bychom se nedivili, kdyby po jeho vlastnictví leckdo zatoužil, a to i přesto, že pochází z Číny. Předsudky však velmi úspěšně mažou kladnými stránkami, jichž opravdu není málo. Stěžejní je ovšem cena, která v případě méně praktické verze startuje na 36 800 CNY (124 450 Kč). Za kombík pak sice musíte dát necelých 42 800 yuanů (144 740 Kč), ovšem i to má své opodstatnění.

Než se ovšem dostaneme k rozdílům mezi jednotlivými verzemi, musíme se vrátit zpět k Opelu Corsa B. Ten byl od roku 2001 nabízen také v Číně, a to jako Buick Sail. O čtyři léta později se však změnilo logo na přídi, koncern General Motors začal na největší trh světa tlačit Chevrolet. V tomto stavu Sail vydržel až do současnosti, kdy je v nabídce již třetí generace. Ta je ovšem k dispozici již jen jako čtyřdveřový sedan, kombík byl k mání pouze do roku 2004 a hatchback zmizel o deset let později.

V mezičase došlo na zformování značky Baojun, za kterou spolu stojí GM a čínská automobilka SAIC. Tento výrobce je znám především svými crossovery a SUV, kromě nich ovšem má v nabídce i základní model, a sice Baojun 310, který je k dostání také jako kombi označené 310W. A jak nejspíše již asi tušíte, právě tento vůz je založen na Chevroletu Sail, což de facto znamená, že vychází z Opelu Corsa B, který se začal vyrábět v roce 1993. Jen na koupi techniky staré skoro tři dekády ovšem zapomeňte.

Baojun 310 dostal nejen novou karoserii, která je mimochodem opravdu pohledná, ale také modernizované platformy. K mání je pak s 1,2litrovým nebo 1,5litrovým atmosférickým motorem, kdy první produkuje 82 a druhý 111 koní. Na trhání asfaltu to sice stačit nebude, nicméně za tak nízkou cenu nelze očekávat supersportovní žihadlo. Zvláště když automobilka zmiňuje, že důraz byl kladen na spotřebu, která u silnějšího kombíku vrcholí na 6,5 l/100 km.

Jak jsme zmínili v úvodu, praktičtější verze je v podstatě ideálem českých chalupářů, a to nikoliv jen kvůli nízké ceně. Zároveň dostala do vínku i větší rozvor (2 750 mm versus 2 550 mm) a její celková délka se natáhla ze 4 032 milimetrů na 4 620 mm. Nad zadní nápravu je tak možné naložit 1 460 litrů nákladu, kromě toho je ovšem možné zavazadelník osadit také dvěma nouzovými sedadly. Vůz tak může být až sedmimístný, což je velmi ojedinělé.

Aby toho nebylo málo, hatchback i kombík jsou již v základu dobře vybavené. S vyššími úrovněmi výbavy pak přichází i moderní finesy jako monitoring tlaku v pneumatikách či zpětná kamera, pětistupňový či šestistupňový manuál je pak možné nahradit automatickou převodovkou. I tak zůstává levný, v „plné palbě“ Baojun vychází na 56 800 CNY (192 100 Kč). Tedy na částku, kde evropské kombíky ani nezačínají.

Kombi dále disponuje novou šestiúhelníkovou maskou chladiče, která jej lépe řadí do portfolia značky. Jak jsme tedy zmínili již několikrát, toto by stoprocentně měl být vůz, který by si dovoz do Evropy zasloužil. Že by k němu mohlo dojít, ovšem zatím nemáme zprávy.


Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 1 - Baojun 310W 2019 prvni sada 01Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 2 - Baojun 310W 2019 prvni sada 02Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 3 - Baojun 310W 2019 prvni sada 03Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 4 - Baojun 310W 2019 prvni sada 04Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 5 - Baojun 310W 2019 prvni sada 05Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 6 - Baojun 310W 2019 prvni sada 06Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 7 - Baojun 310W 2019 prvni sada 07Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 8 - Baojun 310W 2019 prvni sada 08Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 9 - Baojun 310W 2019 prvni sada 09Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 10 - Baojun 310W 2019 prvni sada 10Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 11 - Baojun 310W 2019 prvni sada 11Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 12 - Baojun 310W 2019 prvni sada 12Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 13 - Baojun 310W 2019 prvni sada 13Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 14 - Baojun 310W 2019 prvni sada 14Číňané stvořili ideál českých chalupářů, velký a vybavený kombík za 145 tisíc Kč - 15 - Baojun 310W 2019 prvni sada 15
Čínské kombi Baojun 310W by mohlo být ideálem českých chalupářů. Uveze až 1 460 litrů nebo sedm osob, přitom startuje na 145 tisících korun

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama