Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari prý postaví nový základní model, italskou 911 Turbo
7.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari se již dlouhá léta brání čemukoli dostupnějšímu, čemukoli masovějšímu. Výměna ve vedení firmy ale má tento přístup změnit.
O možném příchodu Ferrari, které by navázalo na někdejší prostší model Dino, se v minulých dekádách hovořilo již mnohokrát. Podobné spekulace ale italská automobilka vždy rázně utnula a možná ani nemusela - s uměle limitovanou roční produkcí, která nestačí ani na pokrytí poptávky po drahých modelech, byl příchod čehokoli levnějšího jednoduše nesmyslem, který se nemohl stát. Jenže tohle všechno platilo Lucy di Montezemola, který u firmy loni skončil. A i když odešel jako král, šéf koncernu FCA s jeho vedením Ferrari spokojen rozhodně nebyl.
Tím šéfem není nikdo jiný než Sergio Marchionne. On sám převzal vedení Ferrari a i když slibuje neponičit jeho DNA, je nad slunce jasnější, že záměry má odlišné. Těžko říci, v čem ona odlišnost spočívá především - je možné, že mu jde jen o to zpeněžit vzpínajícího se koníka co nejlépe, a proto s ním vyráží na burzu způsobem, který se di Montezemolovi možná příčil. Bez ohledu na to se ale nebrání ani zvýšení produkce značky až o 43 procent. A v této souvislosti se nezdá být nemožné, že by rád zabrousil i do nižších sfér trhu.
Americký novinář Jonny Lieberman s odvoláním na zdroj v koncernu FCA alespoň konstatuje, že přesně to se stane. Podle něj se šéfovi Ferrari nelíbí, že automobilka nechává ladem trh už docela drahých, ale pořád ne špičkových sporťáků jako Audi R8 V10 Plus a dovoluje konkurentům jako McLarenu a jeho 570S prát se o zákazníky, kteří by mohli zamířit k Ferrari. Ti dnes mohou jako základní model zvolit leda Ferrari California, což je poněkud specifické auto, které lze těžko srovnávat s čistokrevnými řidičskými stroji.
S ohledem na relativně čerstvou výměnu ve vedení Ferrari nemá tento model přijít hned, ale až za několik let - v roce 2019. Pod kapotou by měl mít motor V6 biturbo a zařadit se tedy, alespoň cenově, ještě po Californii. Hlavní konkurence je zřejmá - Porsche 911 Turbo, McLaren 570S a Mercedes-AMG GT. A ona cena? Prý od 180 tisíc amerických dolarů, asi 4,5 milionu Kč.
Jen čas ukáže, zda je tato spekulace reálná, nebo si Marchionne vystačí pouze s navýšením produkce stávajících modelů. Možné je obojí, je totiž nepochybné, že jakýkoli levnější model Ferrari by byl velký prodejní hit. A přesně to si Marchionne může přát...
Zatím nejlevnějším Ferrari je model California T. Za pár let se to prý změní...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
včera - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nejnovější články
- Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
před 3 hodinami - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
před 4 hodinami - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
před 6 hodinami - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
před 7 hodinami - Nejúspornější Octavii III ani nejetou lidé v bazarech nechtějí, je to levná cesta k zánovnímu autu srkajícímu palivo
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.13. 17:55 - Truck Daškam
- Video a Nordschleife, the best of 05.13. 16:12 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB
- BMW Divize 05.13. 13:10 - mattonecz
- Suzuki obecně 05.13. 11:51 - jarka
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI
- S větrem ve vlasech.... 05.12. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1