Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500L Living: z XL je obývák, místo pro 7 ale nabízí
18.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávaná sedmimístná verze Fiatu 500 je tady. Je vyšší, delší a pochopitelně prostornější, v případě motorů ale bude nadále vrcholem dvouválec.
Nedá se říci, že by se Fiatu v posledních letech momentálně bůh ví jak dařilo. Pokud přijde s jakýmkoli větším autem, byť třeba jen s kompaktem typu Bravo, je z toho propadák. Malá auta ale prodává velmi úspěšně a zřejmě věří, že když těm větším bude říkat stejně, lidé je budou kupovat. Jestli se něco takového může stát, to nevíme, současná situace ale takový předpoklad Fiatu přinejmenším naznačuje.
Zlatým vejcem firmy je totiž reinkarnovaný model 500, který se dočkal mnoha derivátů. Verze jako 500C, 500S a 500E šlo pochopit - ta poslední je sice k ničemu, pořád ale zůstává aspoň malým autem. Varianta 500L už míří do docela jiných sfér a nějakou chvíli se ví, že nebude poslední. Modelem, kterému jsme dosud říkali 500XL, se Fiat příliš netajil, později byl její vzhled odhalen díky patentovým snímkům a nakonec bylo auto nafoceno bez maskování. Dnes se odhalilo oficiálně v celé své... podobě, a přinejmenším jednu novinku to přináší - XL totiž není XL.
Už dříve se mluvilo o tom, že Fiat by jméno XL mohl vynechat, aby se zákazníkům vůz nepletl s další anti500, provedením X. To se dneškem potvrdilo, neboť nadvakrát prodloužená verze si říká Living, zřejmě s odkazem na anglické „living room” neboli obývací pokoj. Něčím takovým se 500L Living snaží být, no jak se ji to daří, posuďte sami.
Na pohled nebude snadné auto od 500L vůbec rozeznat, neboť delší záď je vozu přidána ve stejném stylu. Rozměry se tedy změnily na délku 4 350 mm (o 210 mm více než u 500L) a výšku 1 670 mm (+ 10 mm), šířka pak zůstala na totožných 1 780 mm.
Doplněný prostor pochopitelně skýtá místo pro další cestující, moc velký ale zřejmě nebude. Sám Fiat sebekriticky označuje vnitřní uspořádání jako 5+2, takže bychom to viděli na 5 dospělých a 2 děti. Protažení „pětikiLa” přidalo také místu pro zavazadla, ale patrně ne při použití třetí řady sedadel, objem zvazadelníku pro tento případ automobilka vůbec nezmiňuje. Hovoří ale o prostoru v pětimístném uspořádání, 638 litrech, což je o 238 více než u 500L a třeba také o 28 více než u Škody Octavia III Combi a jejího monstrózního superkufru.
Není nemístné očekávat, že více prostoru a tedy potenciální větší zatížení bude pro 500L Living znamenat také výkonnější motory, v tomto případě ale Italové zůstávají nad věcí. Vůz si musí vystačit buď s 95koňovým benzinovým čtyřválcem 1,4, roli vrcholné zážehové motorizace nadále zastává rozpačitý dvouválec TwinAir, tentokrát jen ve verzi se 105 koňmi. Diesely 1,3 a 1,6 Multijet s 85 a 105 koňmi jsou též k dispozici. Jinými slovy, nabídka byla jen ořezána o slabší kusy, nikoli rozšířena.
Dále můžeme doplnit, že vůz bude nabízen s 19 odstíny laku, 15 typy kol z lehkých slitin, 6 řešeních interiéru a to všechno ve 2 výbavách Pop Star a Lounge. Vyrábět se bude stejně jako ostatní varianty v srbském Kragujevacu, v Itálii se do prodeje dostane v červenci za zatím neznámé ceny.
Očekávaná 500XL si říká 500L Living, jinak ale svým pojetím předpokladům odpovídá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva