Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger Wildtrak 2015: facelift i pro vrcholnou verzi, má armádu elektroniky
10.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Faceliftovaný Ranger Wildtrak dostal tolik elektroniky, kolik jen ve faceliftu přidat můžete. Také tu jsou jinak lakované doplňky a oranžové prošívání v kabině.
Ford Ranger, nejmenší pick-up modrého oválu a jediný oficiálně prodávaný v České republice, prošel faceliftem. Všechno jsme se o něm dozvěděli již dříve - všechno, až na informace o vrcholné specifikaci Wildtrak. Právě tu máme nyní před sebou a novinky můžeme shrnout velmi snadno. Wildtrak definuje to, co vidíte, a pak armáda elektronických asistentů.
Po stránce vizuální tedy vidíme oranžový lak, který je jedním z pěti dostupných pro tuto verzi, a nezbytná loga Wildtrak. Chrom na karoserii byl nahrazen šedým lakem, a to např. na přední masce, krytech zrcátek, klikách, v zadních světlech či na několika dalších místech. Na korbě je také rám unikátní pro tuto verzi a vidíme i stříbrně lakovaný ochranný plast pod předním nárazníkem; běžný Ranger jej má tmavě šedý.
Interiér bude stejný jako u obyčejného Rangeru v podstatných součástech, je tu tedy 8" displej uprostřed a přístrojový štít s jedním budíkem a displeji po stranách. Přibylo nicméně obložení palubní desky tmavým chromem či falešným karbonem, třebaže cokoliv na způsob karbonu je do kabiny pick-up trucku trochu zvláštní volba, není-li to závodní stroj. Sedačky mají také nové, částečně oranžové čalounění, které doplňuje oranžové prošívání.
Elektronických systémů na palubě je skutečně spousta, jak stojí i výše. Wildtrak je ostatně vrchol nabídky, takže musí být podle toho vybaven. Kromě parkovacích senzorů na obou koncích auta a kamery vzadu tu najdete např. hlídače jízdních pruhů, adaptivní tempomat, senzory tlaku v pneumatikách, detektor únavy řidiče nebo systém pro předcházení nehodám. Ten neumí brzdit sám, ale zabliká, zapíská a připraví brzdový systém, pokud existuje riziko nehody. A když se už do ní dostanete, vůz umí sám zavolat pomoc a odeslat souřadnice GPS.
Ani tohle ale není všechno. Je tu systém pro sjezd prudkých kopců a asistent pro rozjezd do kopce. Také má Wildtrak adaptivní odpružení, které automaticky vyrovnává vůz podle toho, jak moc naložíte korbu. A palubní infotainment může být ovládán hlasem - příkazy mohou vypadat například jako „teplota 20 stupňů”, „mám hlad” nebo „přehrej Motörhead”.
Ranger Wildtrak se ale samozřejmě nezbavil svých terénních schopností. Stále tu je světlá výška 230 mm a brodivost rovných 800 mm, což je podle Fordu nejvíc ve své třídě. Čtyřkolka je samozřejmostí, doplněná o rozvodovku, která sama stěhuje sílu na zadní nebo všechna kola podle potřeby. Pod kapotou nicméně pravděpodobně nebudou moci být všechny motory, zatím padla zmínka jen o vrcholném 3,2litrovém pětiválci Duratorq, který nabídne 200 koní a 470 Nm za 7,6 litru paliva v kombinovaném režimu. Také není známo nic o manuálu, na fotkách i v tiskové zprávě se hovoří jen o automatickém šestikvaltu.
Ceník zatím není známý, přeci jen jsme ještě několik měsíců od uvedení tohoto stroje do prodeje. Dá se ale očekávat, že nebude příliš daleko cenám současné verze a zde začíná Ranger Wildtrak s automatickou převodovkou na 1,13 milionu korun. Je to téměř dvojnásobek základní ceny, ale také dostanete o pořádný kus víc auta.
Nový Ranger Wildtrak zaujme jak vzhledem, tak elektronikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva