Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V 2015: evropská verze v detailech, chce být praktická a prostorná
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové SUV se pyšní zejména flexibilním interiérem či zavazadelníkem, jež pobere až 1 026 l. Pod kapotou vás pak čeká 120 nebo 130 koní.
Japonská automobilka si v Evropě tak trochu nechala ujet vlak a není divu, že její stárnoucí aktuální nabídka znamená jen razantně klesající prodeje. Tento stav by ovšem měl změnit příval novinek, které v nejbližších měsících dorazí do showroomů. Zatímco nová Honda NSX se bude starat o patřičné renomé a Civic Type-R možná přijde s rekordem na Severní smyčce Nürburgringu, davy by měly okouzlit crossovery. CR-V se proto dočkalo modernizace, Vezel pak evropské verze nazvané HR-V.
S tímto modelem se značka pochlubila již loni v Paříži, tehdy však šlo o koncept, třebaže zjevně předprodukční. Na ženevském autosalonu ale bude představena produkční verze, která by v následujících týdnech měla zamířit rovněž do prodeje. Proto se ostatně očekává, že na výstavišti Palexpo budou mimo jiné prezentovány také ceny. Jejich přesná je tak logicky aktuálně neznámá není, v Británii se nyní spekuluje o částkách začínajících na nějakých 16 000 GBP (cca 600 000 Kč).
Na českém trhu lze samozřejmě počítat s trochu nižší cifrou, za kterou bude k dispozici jeden z nejprostornějších interiérů v daném segmentu. Ten bude zároveň také nejvíce variabilní, neboť Honda umístila palivovou nádrž vozu pod přední sedadla. Pod těmi zadními se tak opět nachází úložný prostor, přičemž samotné sedáky lze kolmo zvednout. Snadno tak budete moci převézt třeba almaru po babičce.
Kromě toho jsou sedadla zvaná Magic Seat dělena v poměru 60:40, což umožňuje další flexibilitu. Pokud jsou přitom opěradla aretována, můžete v zavazadlovém prostoru počítat s 453 litry. Po jejich sklopení kapacita naroste na 1 026 l, přičemž očekávat můžete zcela rovnou podlahou. Tím ale můžeme praktickou stránku věci považovat za probranou a přesuneme se za volant.
V základní výbavě Comfort nové HR-V nabídne pětipalcový displej, s vyššími úrovněmi Sport a Executive je ovšem spojen mutimediální systém Honda Connect a sedmipalcová dotyková obrazovka. Ta má umožnit stejné ovládání jako v případě chytrého telefonu, s nímž ji můžete spárovat. V obou případech je základem operační systém Android 4.0.4, který zprostředkovává také přístup na internet, živé dopravní zpravodajství či streamování hudby.
Kromě toho můžete u vyšších úrovní výbavy počítat s navigací Garmin či celou plejádou bezpečnostních asistentů. Mezi nimi figuruje třeba adaptivní tempomat, autonomní brzdy City Brake, přednárazový systém, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, detekce dopravního značení nebo systém automaticky přepínající mezi dálkovými a potkávacími světly. Tedy prvky, jakými je vybaven třeba Nissan Qashqai.
Oproti větší konkurenci (HR-V se chce postavit spíše modelu Juke) ovšem nabízí Honda objemnější pohonné jednotky, kdy benzinové agregáty zastupuje 1,5litrový čtyřválec i-VTEC naladěný na 130 koní. Kromě toho dorazí 1,6litrový diesel naladěný na 120 koní, přičemž s oběma verzemi bude možné spárovat šestistupňový manuál či automat CVT (který ve vyšších výbavách dostane i pádla pod volantem).
Tím dnešní příval informací končí, o zmíněných cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu. Nyní již můžeme dodat pouze tolik, že nové HR-V dostalo do vínku strukturu, která v případě nárazu lépe pohlcuje energii a tak více chrání posádku uvnitř.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Honda HR-V má zabránit dalšímu poklesu prodejů značky v Evropě. Potenciál na to rozhodně má
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
- Místo Ruedy bude v Jerezu závodit Perez včera 10:00
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz