Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hotový VW T-Roc nafocen při testech, hraje si na u nás neznámé čínské SUV
1.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud by vás při spatření špionážních záběrů napadlo, že se díváte na nějaké čínské SUV, budete mít vlastně pravdu. VW chce, abyste si právě to mysleli.
Nové crossovery a SUV nejsou prioritou pouze pro Škodu, ale rovněž pro mateřský Volkswagen. Automobilka by přitom již na autosalonu ve Frankfurtu měla odhalit model T-Roc, tedy tzv. Golf SUV. O tomto voze se dnes nezmiňujeme poprvé, kupříkladu na počátku dubna jsme si jej mohli prohlédnout s minimem maskování. Či spíše jinak, stylizovaný jako nějakou novinku od Fordu.
Aktuálně se ovšem ukázalo, že Volkswagen měl při snaze o zmatení odborné i laické veřejnosti na mysli zcela jinou značku než modrý ovál. Sériový T-Roc byl totiž aktuálně nachytán při testech v Číně, kde si jej lidé pomalu spletli s Chery Tiggo 3x. Toto kompaktní SUV u nás bude znát málokdo, v Číně je ale na trhu od roku 2006 a loni se ve druhé půli prosince dočkalo modernizace.
Právě faceliftem se Němci nechali při tvorbě kamufláže inspirovat, T-Roc tedy dostal do vínku „stejnou“ čelní masku jako Tiggo 3x a identická se zdá být také záď. Zde kromě malých kapkovitých světel Volkswagen přistoupil dokonce i k nalepení chromové pásky mezi lampami i přes ně, aby bylo zmatení co největší. A je nutné dodat, že se mu to v mnoha případech i povedlo.
Aktuálně tedy jen můžeme spekulovat, jak bude sériový T-Roc skutečně vypadat. Není také jisté, zda verze pro Čínu, o jejíž výrobu se postará aliance FAW-Volkswagen, dostane do vínku prodloužený rozvor. Soudě podle špionážních snímků se ale zdá, že zadní dveře bílého prototypu jsou přeci jen o trochu delší než u černého exempláře, jenž byl nafocen již dříve.
Evropa ale stoprocentně dostane jen jeden rozměr platformy, přičemž délka i rozvor budou někde na úrovni Škody Karoq a Seatu Ateca. Tato dvojice je přitom o chloupek kratší než druhá generace Volkswagenu Tiguan, jenž narostla i proto, aby udělala novince v nabídce značky místo. T-Roc se totiž musí vmáčknout mezi většího sourozence a chystané Polo SUV.
I přes nepatrně větší rozměry ovšem budou základní varianty německé novinky sdílet pohonné jednotky s českým a španělským vozem. Základem se tedy stane verze s litrovým tříválcem, na vrchol by ovšem dle šéfa vývoje značky Franka Welche mohlo zamířit i provedení osazené přeplňovaným dvoulitrem, který by na všechna čtyři kola posílal 310 koní.
Rázem bychom tu tedy měli nejostřejší kompaktní SUV současnosti. Zda ale skutečně dorazí, to je sporné. Welch ovšem uvedl, že „v tomto autě je spousta potenciálu, který umíme pustit z řetězu, pokud si to zákazníci budou přát“. A ti si to nejspíše přejí, jinak by ostatně nevznikl ani Seat Ateca Cupra. Zdá se tedy, že T-Roc R je jistotou.
Nové špionážní snímky jen deklarují, že VW převlékl nový T-Roc za čínské Chery Tiggo 3x...
...ačkoliv dříve jsme smýšleli o podobenství s Fordem, se kterým má novinka taktéž mnoho společného
Pro úplnost pak ještě můžeme dodat oficiální fotky zakamuflovaného prototypu
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 2 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 3 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 5 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva