Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E

Korejská expanze ne a ne skončit. Nový model Aslan má jediný cíl - naznačit zákazníkům německých prémiových značek, že stejnou muziku lze pořídit levněji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E

1.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská expanze ne a ne skončit. Nový model Aslan má jediný cíl - naznačit zákazníkům německých prémiových značek, že stejnou muziku lze pořídit levněji.

O expanzi korejských automobilek už se hovoří nějaký ten rok a mluvit dnes o hladu zejména Huyndai a Kie po úspěších zní skoro jako klišé. Jenže ona je to pořád pravda. Korejci jsou hladoví a chtějí prostě všechno - postavili či postaví nové sporťáky, další SUV, dostupné ostré kompakty, soutěžáky pro světové rallye, neustále vyvíjí nové motory, na Nübrugringu testují jako diví a ještě si při tom staví nové sídlo na pozemcích za 220 miliard. Tohle je prostě pořád velká jízda a i když v každém nemusí budit obdiv, nese své ovoce v podobě ekonomických výsledků.

Přes všechno výše zmíněné platí v našich končinách „Hjondé” za „sociální” značku, která za velké peníze prodá leda SUV, jejichž zákazníci „uvažují jinak”. Neznamená to, že nezkouší štěstí i v jiných segmentech, o pronikavém úspěchu ale hovořit nelze. Proč tomu tak je, by dalo na delší rozbor, v jiných koutech světa tomu tak ale zdaleka není. Zejména v Americe a Asii je Hyundai s to prodávat jako na běžícím pásu i velké a drahé modely, a tak nepřekvapí, že intenzivně topí také pod jejich kotlem.

Nejnovějším důkazem budiž nový model Aslan, který do ringu vchází s naprosto jasným cílem - postavit se německým prémiovkám vyšší střední třídy, tedy jmenovitě Audi A6, BMW 5 a Mercedesu E. Pokud je vám jeho vzhled povědomý, ale jméno nikoli, vězte, že jde o stejný vůz, který byl před pár měsíci prezentován v předprodukční podobě se jménem AG. Teď si říká Aslan a jeho sebevědomí je skoro tak velké jako to, které čiší ze samotného jména.

Design novinky posuďte sami, my bychom ale řekli, že je líbivý leč poněkud nespecifický. Prostě další korejský sedan, řeknete si možná, k dobru mu je ale třeba přičíst přinejmenším jedno - navzdory svým nemalým rozměrům (4,97 m na délku, 1,87 m na šířku) působí docela kompaktně a to je něco, co na velkých autech vždy oceníme.

Interiér novinky hraje na značně konzervativní notu a ač mu nechybí elegance, žijící kus moderny to není. Tedy vzhledově, technicky je v tomto ohledu nepochybně na výši, když uvnitř najdeme nejen veškerou očekávatelnou výbavu v tomto segmentu, ale třeba i head-up-displej, systém udržování jízdy ve zvoleném pruhu s adaptivním tempomatem, parkovací asistent schopný zobrazovat vůz z ptačí perspektivy, vyhřívaná i chlazená sedadla, pokročilý palubní systém a spoustu další výbavy. Za tu jmenujme kupříkladu adaptivního podvozek nebo systém pro podporu jízdy zjišťující nejen už dnes celkem běžné informace o nehodách na cestě, ale také zprávy o počasí na plánované trase a dalších okolnostech, které mohou vaši jízdu ovlivnit.

Tohle auto prostě po faktické stránce má co nabídnout a stydět se nemusí ani za svou techniku. Pravda, přední pohon bude alespoň BMW a Mercedesu k smíchu (jak dlouho ovšem...), motory 3,0 V6 GDI a 3,3 V6 GDI s 270 a 294 koňmi cválajících skrze standardně dodávanou automatickou převodovku ale těžko. A ještě po jedné informaci by mohl Němcům zamrznout úsměv - základní Aslan s bohatou základní výbavou bude v Koreji stát 39 900 000 wonů, asi 820 tisíc Kč. Za to podobnou Pětku či Éčko nekoupíte ani omylem.

S ohledem na zmíněné není divu, že automobilka očekává jen na domácím trhu odbyt 2 tisíc kusů tohoto vozu měsíčně. I tak jsme si ale celkem jisti, že kdyby dorazil k nám, zájem o něj bude mizivý - image je sice prý na nic a lepší je poslouchat žízeň, čeští zákazníci ale investicí do nového auta stále „honí” spíše onen image. A z „předražené korejské plečky” (či jaké vnímání by si Aslan v ČR vysloužil), by asi sousedé do kolen nešli...


Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 1 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 01Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 2 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 02Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 3 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 03Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 4 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 04Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 5 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 05Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 6 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 06Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 7 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 07Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 8 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 08Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 9 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 09Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 10 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 10Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 11 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 11Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 12 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 12Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 13 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 13Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 14 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 14Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 15 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 15Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 16 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 16Hyundai Aslan: nový luxusní sedan míří přímo proti BMW 5 a Mercedesu E - 17 - Hyundai Aslan 2015 oficialni prvni 17
Hyundai Aslan je zajímavé auto a na některých trzích bude jistě hitem. U nás by splakal na výdělkem...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.