Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Grand Santa Fe 2013: Evropa dostane dvě sedmimístná Santa Fe
23.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Neočekávané se stalo skutečností, do Evropy míří na téměř pět metrů prodloužený crossover Santa Fe, který dostane přídomek Grand.
Standardní Hyundai Santa Fe dnes můžete změnit z pětisedadlového crossoveru na sedmisedadlový pouhým rozšířením objednávky o příslušnou položku a automobilka vám za možnost občas převážet větší než obvyklý počet pasažérů naúčtuje 35 tisíc. Občas proto, že vůz samozřejmě není nafukovací a při plném obsazení zmenšíte objem zavazadlového prostoru z 585 na pouhých 185 litrů, což je téměř o 50 litrů méně než vám nabídne městská Škoda Citigo. Na 4,7 metru dlouhý a skoro 1,7 metru vysoký vůz docela málo.
Dá se s tím něco dělat? Posledních pár let hodně ambiciózní korejská značka už loni ukázala, že rozhodně dá, a to tím, že na newyorském autosalonu představila rovnou i prodlouženou a celkově zvětšenou verzi Grand. Potíž byla akorát v tom, že vůz se začal prodávat pouze ve Spojených státech a Evropa ostrouhala. Dnes již víme, že ne nadlouho. Hyundai Grand Santa Fe míří také k nám.
Pro pořádek si můžeme zopakovat, že provedení Grand je oproti výchozímu Santa Fe o 225 mm delší, rozvor narostl z 2,7 na 2,8 metru, výška auta se zvětšila o 10 mm a došlo také k rozšíření karoserie 5 mm. Podle automobilky narostl nejen objem kufru na 382/1 158/2 265 litrů, ale z milimetrů navíc profitují také kolena cestujících ve dvou zadních řadách sedadel. Lavici uprostřed je možné navíc vyměnit za dvě samostatná křesla a udělat tak z Grand Santa Fe šestimístní luxusnější křižník.
Auto připravené pro evropskou klientelu bude možné rozpoznat nejen podle pozměněných proporcí, ale také poněkud jiného, původně amerického designu s přepracovanou maskou chladiče a jinak tvarovanými mlhovkami. V USA je prodloužené Santa Fe (bez označení Grand) v prodeji s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,3 litru a výkonu 294 koní, který by zde kvůli pokutám za emise a tím pádem nutného navýšení ceny, mnoho příznivců zřejmě nenašel. Proto nepřekvapuje, že jedinou volbou v EU se stane 2,2 litrový turbodiesel s výkonem 197 koní a šestistupňová automatická převodovka.
Na přesnou specifikaci vozu pře české zákazníky si raději počkáme, mnoho překvapení ale čekat nelze, nabídka vozu bude dozajista velmi blízká té platné pro menší verzi. Ostatně tisková zpráva tvrdí, že Grand bude mít v základní výbavě třeba systém Flex Steer upravující odpor v řízení či panoramatickou střechu. Termín prodeje oznámen ještě nebyl, premiéru má ale vůz už 5. března v Ženevě a předpokládáme, že jeho do cesta do prodeje příliš dlouhá nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Grand má rozvor prodloužený o 100 a celkovou délku o 225 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 19:47 - M.Z.
- Volkswagen obecne 05.03. 19:16 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda