Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Ioniq dorazil na český trh, při své ceně je tu jen do počtu
12.9.2016 | Petr Prokopec | 11 příspěvků
Koupili byste si kompakt za cenu dobře vybaveného auta střední třídy se slušným motorem jen proto, že krom benzinového motoru má i elektrický?
Prodeje hybridů a elektromobilů v České republice se limitně blíží nule. To ale není překvapivé za situace, kdy jsou i přes masivní nepřímé dotace na straně výrobců prodávány za obtížně konkurenceschopné ceny a ty u nás - díky bohu - ještě nikoho nenapadlo plošně dotovat na straně nákupu koncovými zákazníky. A pokud už k tomu někdy dochází, vypadá to spíše jako klientelistická pomoc těm, kteří je kupují.
Do tohoto prostředí nově vstupuje Hyundai Ioniq, které je momentálně k dostání jako hybrid a elektromobil. Kromě toho Korejci již dříve ohlásili příchod provedení PHEV, tedy dobíjecího hybridu, ten ale dorazí až v půlce příštího roku. I tak je ale již stávající nabídka na jeden model poměrně široká a hlavně neobvyklá, neboť dosud žádná jiná značka nemá ve svém portfoliu tolik spřízněných vozů, z nichž ani jeden nepoužívá konvenční agregát.
Navzdory tomu ale nelze o Ioniq očekávat jakýkoli větší zájem, neboť vůz jako hybrid startuje na sumě 699 990 Kč. A za elektrické provedení pak dáte dokonce 849 990 Kč. Jde tedy o sumy, které z vás bez problémů udělají majitele třeba Škody Superb, nebo abychom nepátrali jen v koncernových vodách, či Renaultu Talisman. Za oněch 850 tisíc navíc u obou vozů můžete počítat s dostatečnou výbavou i zajímavou motorizací.
Ioniq je tedy již v základu nabušený od podlahy až po střechu, neboť jedinými příplatkovými položkami jsou u obou variant metalický lak (14 900 Kč), u hybridu pak navigace s osmipalcovým displejem (25 000 Kč) a u elektromobilu paket Efficiency s LEDkami a rychlodobíjením (60 000 Kč). Vše ostatní je však již součástí standardní výbavy.
Ta základní zvaná Future počítá s 15palcovými litými koly, automatickou klimatizací, parkovací kamerou, vyhřívaným volantem obšitým kůží nebo sedmi airbagy a adaptivním tempomatem. Pokud ovšem chcete klimatizovaná sedadla, bi-xenony, parkovací asistent, kožené čalounění či lité sedmnáctky, je třeba sáhnout po provedení Ultimate za 849 990 Kč.
Na stejné sumě startuje již zmiňovaný Ioniq EV, jehož výbava se v zásadě od hybridu neliší. Víceméně jediný výrazný odklon najdeme u nabídky litých kol, kde jsou obě úrovně výbavy spojeny s 16palcovými ráfky. Další rozdíly pak souvisejí s jiným pohonem, kdy kupříkladu takový hybrid má dvouspojkový automat, elektromobil pak stálý převod.
Abychom učinili informacím zadost, musíme zmínit ještě cenu elektrické verze Ultimate, která vychází na 999 990 Kč. Za to přitom nabízí udávaný dojezd až 280 km, realitu ale raději předjímat nebudeme. Ioniq, jehož úplný podrobný ceník (PDF, 322 kB) lze stáhnout z oficiálního webu značky, tak v ČR skutečně nebude mít snadný život.
Hybridní Hyundai Ioniq startuje na českém trhu na částce 699 990 Kč...
...poněkud ošklivější elektromobil je o 150 tisíc korun dražší
Další zajímavé články:
Diskuze 11 příspěvků
Bleskovky
- Ryzí supersport vyzval na sprint „rodinný liftback”. A asi to neměl dělat
včera - Rekordem čerstvě ověnčené Porsche dostal první český majitel. Tohle je moc i na Prahu
21.4.2018 (14) - Registrační značka tohoto Porsche skrývá šifru. Rozklíčují ji jen znalci
20.4.2018 (4) - A pak že jste včera měli špatný den. Podívejte se, co se stalo majiteli tohoto Astonu
20.4.2018 (2) - Rappera neohromil nejčernější Rolls-Royce, tak si nechal postavit tohle: ten nejbělejší
20.4.2018 (2)
Nejdiskutovanější články
- Stát chce drasticky zpoplatnit vlastnictví starších aut. Nové poplatky by je prakticky zabily
28.3.2018 (628) - Autor první Octavie říká, že Hyundai neudělá všechna stejná. Důvod Češi pochopí
9.4.2018 (137) - V SSSR postavili i největší obrněný transportér historie. To pravé překvapení se ale skrývalo uvnitř
1.4.2018 (116) - O nové diesely už nestojí ani Češi. Největší oběť odlivu zájmu uhodnete
6.4.2018 (108) - Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí
28.3.2018 (99) - Nová Škoda Rapid se rýsuje. Bude úplně jiná, má se stát českým VW Golf
25.3.2018 (97) - Děti ve věku 9 a 11 let vymyslely, jak vyřešit jeden z odvěkých problémů řidičů
23.3.2018 (84) - Tohle předvedla Škoda Karoq v losím testu. Ve srovnání s BMW X2 je to k nevíře
18.4.2018 (83) - Logo Škody na krytech motorů vážně skrývá překvapení, čínské video není hoax
7.4.2018 (76) - Tak moc už klesly ceny nejpopulárnějších ojetých dieselů v Německu. A bude hůř
24.3.2018 (79)
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08:55 - bojler
- Další zajímavá autovidea 07:54 - Vrooom
- BMW Divize 23:20 - Sajmik
- Lampárna (stěžovatelna) 23:10 - retron
- Koni Sport (yellow), Bilstein B8, B12 - reálná životnost 23:07 - retron
- Za kolik jezdíte s dieselem? 21:54 - Lachende Bestien
- Cukání motoru 1.6 Octavia 19:58 - matasek77
- Lyžárna 19:15 - pavproch
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 18:51 - řidičBOB
- Volvo 18:48 - řidičBOB
Autobazar
Renault Clio 1.2 16V
r.v. 2018
290 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2012
86 000,- KčRenault Megane 1.6 16V
r.v. 2009
140 000,- KčRenault Espace 1.6 dCi
r.v. 2017
720 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2006
56 000,- KčRenault Megane 1.2 TCe
r.v. 2014
260 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2013
98 000,- KčRenault Clio 1.2 TCe
r.v. 2011
150 000,- Kč