Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai ix20 2015: jemný facelift vylepšil vzhled i nabídku převodovek
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské kompaktní MPV dostalo do vínku také poladěné motory, uvnitř nabízí vyhřívaný volant či vylepšený audio systém.
Korejská automobilka v posledních měsících opravdu razantně přitopila pod kotlem inovací. Na sklonku loňského roku jsme si tak mohli představit vylepšené i30, i40 i nové i20 Coupé, do Ženevy pak Hyundai pro změnu přivezlo zcela nový Tucson, tedy nástupce modelu ix35, který před několika málo lety nahradil v nabídce značky právě Tucson. Pokud vám daný krok hlava nebere, pak vězte, že v tom nejste sami. Tímto crossoverem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na facelift kompaktního MPV ix20.
To se i nadále jmenuje stejně, nově však profituje z šestiúhelníkové čelní masky, jíž společnost dělají přepracované světlomety. Vzadu pak najdeme dokonce LEDky, zatímco při bočním pohledu je možné u základní výbavy zaregistrovat nové kryty 15palcových ocelových kol. S vyššími úrovněmi pro změnu přicházejí modifikované lité šestnáctky či sedmnáctky, tím však exkurze v rámci modifikovaného exteriéru končí.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde můžete za příplatek sáhnout po vyhřívaném volantu a nové generaci audio systému, jehož součástí je konektivita s iPodem a integrovaný harddisk My Music o kapacitě 1 GB. Samozřejmostí je rozhrání Bluetooth a zdířka na USB, kromě toho ovšem ix20 dostalo do vínku i nové látkové čalounění v černém a béžovém odstínu či šest airbagů, ESP, ABS a EBD.
Změny se odehrály rovněž v motorovém prostoru, i když to na první pohled nevypadá. Výkon všech motorů zůstal zachován, benzinová jedna-šestka naladěná na 125 koní však může být nově spřáhnuta s šestistupňovým automatem namísto archaického čtyřstupňového. Dieselová jedna-čtyřka pak pro změnu profituje z vyššího točivého momentu 240 Nm, zatímco u jedna-šestky je 260 Nm dostupných již od 1 500 ot.
Dodat můžeme ještě tolik, že nově bude možné sáhnout po systému start/stop, pneumatikách s nižším valivým odporem či aktivních klapkách v čelní masce. Všechny tyto změny by přitom měly srazit spotřebu na minimum. Ceny oproti tomu nejspíše lehce povyskočí, jejich přesná výše však aktuálně není k dispozici.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Hyundai ix20 dostalo do vínku novou čelní masku i lehce poladěné motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB