Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Kona naživo a detailně: vzhledem už nepřekvapí, technikou ano
13.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové korejské SUV dávalo pod svým neobvykle střiženým hávem tušit jen „městskou” techniku. I s tou dorazí do prodeje, nabídne ale i mnohem víc.
Kde jsme včera přestali, tam můžeme navázat. Hyundai plně odhalilo své nové SUV Kona. To bylo pojmenováno dle pobřežního regionu jednoho z havajských ostrovů, byť ne ve všech zemích ho najdete pod tímto jménem. V Portugalsku se ještě před premiérou muselo přejmenovat, původní název měl poněkud pejorativní nádech. Je otázkou, jak se mu bude říkat u nás, je ale jisté, že českou přezdívku dostane a úplně obdivná být nemusí.
Také není pochyb o tom, že se s ní budeme na českých silnicích potkávat docela často. Zvyknout si tak budeme muset na její kontroverzní vzhled, který ale naživo ani na oficiálních fotkách působí lépe, než jak tomu bylo na špionážních snímcích. Řeč je přitom hlavně o plastových nástavcích, které vpředu i vzadu hostí světlomety. Rozhodovat v konečném důsledku ale bude až to, jak bude Kona právě vaší optikou vypadat naživo.
Než se s ním budete moci osobně setkat, můžeme vám přiblížit jeho klíčové parametry. Jde o docela malý vůz, je 4 165 mm dlouhý, 1 800 mm široký a 1 550 mm vysoký. Rozvor narostl na 2 600 mm. Pod kapotou pro nás Hyundai nachystalo překvapení. Na vrchol nabídky se postaví Kona osazená přeplňovanou jedna-šestkou se 177 koňmi a 265 Nm točivého momentu. Tento motor jsme u nového SUV nečekali, o to více jej ale vítáme. V kombinaci se sedmistupňovým automatem umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 210 km/h.
Toto hnací ústrojí by mělo být k dispozici na všech trzích, kde bude korejská novinka nabízena. Ryze pro Evropu (jak jinak...) je pak určen přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 120 koní a 172 Nm v pásmu 1 500 až 4 000 otáček. Standardem je šestistupňový manuál, s nímž vůz zvládne pokořit stovku za 12 sekund a rozjet se na maximálních 181 km/h.
Na Starý kontinent dále dorazí i 1,6litrový turbodiesel, Spojené státy se pro změny mohou těšit na příchod atmosférického dvoulitru. Ten bude produkovat 149 koní a 179 Nm. S tím Kona zrychlí na 100 km/h za 10 s a rozjede se na 194 km/h. Evropský diesel bude výkony kopírovat nabídku modelu i30, dorazí tedy ve verzích se 110 a 136 koňmi.
Podvozek je konvenční, vpředu sází na vzpěry McPherson, vzadu v závislosti na druhu pohonu střídá torzní příčku a nezávislé zavěšení. První varianta je určena pro auta s pohonem předních kol, druhá pro systém 4x4. Není jisté, jaký vliv to bude mít na objem zavazadelníku.
Tím se dostáváme do kabiny, kde budou zákazníci moci volit mezi látkovým či koženým čalouněním. V závislosti na úrovni výbavy je pak možné počítat s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovým displejem, přičemž multimediální systém umožňuje spárování s Apple CarPlay a Android Auto. Nechybí ani zpětná kamera či streamování internetového rádia.
Jako první vůz v segmentu je Hyundai Kona vybaveno bezdrátovým dobíjením mobilů, z dalších prvků lze zmínit head-up displej, který promítání data na výsuvný plastový štítek. Očekávat na něm lze data o rychlosti, instrukce navigace, zprávy systému monitorujícího jízdní pruhy či audio systému. V rámci bezpečnosti vůz dostane celou řadu elektronických asistenčních prvků, s nimiž nebude problémem zisk pěti hvězd od Euro NCAP.
Vznikne i speciální verze Iron Man. Ta odkazuje na svět komiksů, do prodeje ale nejspíše nezamíří. Po celý rok bude vystavena v novém studiu v Kojangu. Od standardu se odlišuje rozšířením o 40 milimetrů, 19palcovými litými koly s off-roadovými gumami, šedou kapotou a zlatými a červenými doplňky karoserie.
Prodej na domácím trhu odstartuje již tento měsíc. Do Evropy se nové SUV dostane ještě letos, Amerika si ovšem musí počkat až na počátek příštího roku. Na všech trzích se bude doplňovat se sesterskou Kiou Stonic, kterou si nejspíše představíme v následujících týdnech.
Hyundai Kona se ukázalo na oficiální fotogalerii...
...i naživo, v Koreji jde totiž do prodeje ještě tento měsíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 4 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva