Jaguar Land Rover představil nové benzinové dvoulitry, nabídnou až 300 koní

13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Přeplňované motory Ingenium budou nabízeny se třemi výkony, spotřebu chtějí zredukovat o 15 %. Následovány budou šestiválci, tříválci i novým automatem.

Novou rodinu motorů Ingenium britských automobilek Jaguar a Land Rover jsme si poprvé mohli blíže představit již v roce 2014. Od té doby se dvoulitrové čtyřválcové turbodiesely nastěhovaly do motorového prostoru celé řady modelů, naposledy poměrně překvapivě i pod kapotu lehce vylepšeného Range Roveru Sport. Pokud jste však pátrali po benzinových pohonných jednotkách, pak jste měli smůlu a Britové vás museli odkázat na svou předchozí spolupráci s Fordem.

Nyní se ovšem věci daly do pohybu a Jaguar Land Rover konečně odhalil výsledek svých několikaletých snah. Představit vám tedy můžeme nový dvoulitrový čtyřválec, který bude v případě turbodmychadla typu single scroll produkovat 200 koní, u verze twin scroll pak 250 či 300 koní. Jízdní dynamika bude odlišná model od modelu, což platí taktéž o spotřebě.

Prozatím tedy v tomto ohledu můžeme pouze dodat, že nový motor má dle Britů o 25 procent více výkonu než konkurence a zároveň si řekne o 15 procent méně paliva. Kvůli tomu byl adaptován kupříkladu elektrohydraulický zdvih ventilů či integrované svody výfuku, turbo typu twin scroll dostalo keramická kuličková ložiska.

Nové motory se začnou objevovat napříč portfoliem obou automobilek od příštího roku, v případě Land Roveru lze tedy očekávat, že prvním modelem bude zcela nové Discovery. Vedle čtyřválců Britové dále pracují na třílitrových šestiválcích a 1,5litrových tříválcích, jež budou spadat do stejné rodiny.

Mimo to Jaguar Land Rover oznámil vývoj nové osmistupňové automatické dvouspojkové převodovky, která by měla vážit o 20 kilogramů méně než srovnatelné skříně a zároveň o dalších 10 procent zlepší spotřebu. Dáno je to především ultra širokou šíří převodů 20:1, jež je vůči ostatním osmistupňovým automatům dvojnásobná.

Do projektu TRANSCEND (TRANsmission Supply Chain Excellence Next generation Dual clutch technologies) Britové investovali 15 milionů liber (cca 478,74 mil. Kč), stejnou sumu pak dodala tamní vláda. Důvodem je i ten fakt, že nová převodovka má umožnit jak integraci redukce pro jízdu v terénu, tak především zapojení hybridní techniky.

To vše, samozřejmě v kombinaci s novými motory Ingenium, bude mít vliv na emisní stopu obou automobilek, jež má do roku 2020 poklesnout o dalších 25 procent. Závěrem pak jen dodáme, že dvoulitrové čtyřválce budou vyráběny v novém centru ve Wolverhamptonu, do jehož výstavby Britové investovali jednu miliardu (31,92 mld. Kč).

Jaguar Land Rover představil nové benzinové dvoulitry, nabídnou až 300 koní - 1 - Jaguar Land Rover Ingenium benzin prvni foto 02Jaguar Land Rover představil nové benzinové dvoulitry, nabídnou až 300 koní - 2 - Jaguar Land Rover Ingenium benzin prvni foto 01Jaguar Land Rover představil nové benzinové dvoulitry, nabídnou až 300 koní - 3 - Jaguar Land Rover Ingenium benzin prvni foto 03
Britové konečně představili nové benzinové motory Ingenium...

Jaguar Land Rover představil nové benzinové dvoulitry, nabídnou až 300 koní - 4 - Jaguar Land Rover Ingenium benzin prvni foto 04
...a zároveň ohlásili vývoj nové převodovky

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama