Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika

(+ video) Nová verze sedanu XF sice dokáže v případě potřeby připojit i přední nápravu, je však o 105 kg těžší než zadokolka. A proto pomalejší i dražší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika

13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nová verze sedanu XF sice dokáže v případě potřeby připojit i přední nápravu, je však o 105 kg těžší než zadokolka. A proto pomalejší i dražší.

Britská automobilka v poslední době začala zavádět novou tradici, když své novinky odhalila nejprve v kombinaci s pohonem zadních kol, než nabídku rozšířila také o verze osazené systémem 4x4. Touto cestou k nám dorazily modely F-Type a XE, v případě druhé generace sedanu XF však Jaguar udělal výjimku a vrcholné provedení osazené benzinovým třílitrem nabídl rovnou v obou verzích. Pokud jste ovšem toužili po spárování dieselu a obou náprav, měli jste až dosud smůlu.

S příchodem nového roku však Britové posílají do světa novou variantu, která se pyšní dvoulitrovým „producentem sazí“ z rodiny Ingenium, jenž svých 180 koní a 430 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola. Zrychlení z klidu na stovku ve srovnání se zadokolkou narostlo o tři desetiny na 8,4 sekundy, na čemž má lví podíl hlavně navýšení hmotnosti o 105 kg. Nejvyšší rychlost pak poklesla o sedm kilometrů v hodině na 222 km/h a spotřeba se zvýšila z 4,3 litru na 4,9 l/100 km.

Stejně jako výše zmiňovaná dvojice používá také XF AWD systém Intelligent Driving Dynamics, který za normální situace zásobuje výkonem pouze zadní kola. Jelikož přitom konstantně monitoruje míru kontaktu mezi pneumatikami a silnicí, dokáže v případě ztráty trakce okamžitě připojit i přední nápravu. Ta se přidává do hry rovněž během ostřejší jízdy, kdy redukuje přetáčivost během nájezdů do zatáček.

Technologie pohonu všech kol dále spolupracuje se systémem Adaptive Surface Response (AdSR), který nahrazuje režimy Rain, Ice a Snow obsažené v řídicí jednotce Jaguar Drive Control. V závislosti na povrchu a přilnavosti dokáže optimalizovat odezvu plynového pedálu, převodovky a stabilizační kontroly, aby vždy navýšil sebedůvěru řidiče. Jeho základem je přitom již ověřený systém Terrain Response z Land Roveru.

Kromě toho je možné počítat ještě s technologií Configurable Dynamics, která byla dosud vyhrazena pouze modelům se šestiválcovými motory a jenž počítá s možností individuálního nastavení podvozku, řízení, plynu a převodovky. K dispozici je přitom tento systém pouze v kombinaci s osmistupňovým automatem, který je ostatně jedinou převodovkou dostupnou rovněž právě s pohonem všech kol.

Závěrem můžeme zmínit již jen cenu, která narostla na 1 321 925 Kč. Ve srovnání s rychlejší a úspornější zadokolkou je tak čtyřkolka o 72 tisíc korun dražší, přičemž své objednávky můžete dealerům adresovat již nyní. Samotné vozy by pak měly dorazit ke svým majitelům během jara.


Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 1 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 01Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 2 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 02Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 3 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 03Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 4 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 04Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 5 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 05Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 6 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 06Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 7 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 07Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 8 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 08Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 9 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 09Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 10 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 10Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika - 11 - Jaguar XF AWD 2016 prvni foto 11
Jaguar XF osazený dvoulitrovým dieselem je nyní možné pořídit rovněž v kombinaci s pohonem všech čtyř kol

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.