Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2,0D AWD 2016: s pohonem 4x4 přichází lepší trakce i horší dynamika
13.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová verze sedanu XF sice dokáže v případě potřeby připojit i přední nápravu, je však o 105 kg těžší než zadokolka. A proto pomalejší i dražší.
Britská automobilka v poslední době začala zavádět novou tradici, když své novinky odhalila nejprve v kombinaci s pohonem zadních kol, než nabídku rozšířila také o verze osazené systémem 4x4. Touto cestou k nám dorazily modely F-Type a XE, v případě druhé generace sedanu XF však Jaguar udělal výjimku a vrcholné provedení osazené benzinovým třílitrem nabídl rovnou v obou verzích. Pokud jste ovšem toužili po spárování dieselu a obou náprav, měli jste až dosud smůlu.
S příchodem nového roku však Britové posílají do světa novou variantu, která se pyšní dvoulitrovým „producentem sazí“ z rodiny Ingenium, jenž svých 180 koní a 430 Nm točivého momentu posílá na všechna čtyři kola. Zrychlení z klidu na stovku ve srovnání se zadokolkou narostlo o tři desetiny na 8,4 sekundy, na čemž má lví podíl hlavně navýšení hmotnosti o 105 kg. Nejvyšší rychlost pak poklesla o sedm kilometrů v hodině na 222 km/h a spotřeba se zvýšila z 4,3 litru na 4,9 l/100 km.
Stejně jako výše zmiňovaná dvojice používá také XF AWD systém Intelligent Driving Dynamics, který za normální situace zásobuje výkonem pouze zadní kola. Jelikož přitom konstantně monitoruje míru kontaktu mezi pneumatikami a silnicí, dokáže v případě ztráty trakce okamžitě připojit i přední nápravu. Ta se přidává do hry rovněž během ostřejší jízdy, kdy redukuje přetáčivost během nájezdů do zatáček.
Technologie pohonu všech kol dále spolupracuje se systémem Adaptive Surface Response (AdSR), který nahrazuje režimy Rain, Ice a Snow obsažené v řídicí jednotce Jaguar Drive Control. V závislosti na povrchu a přilnavosti dokáže optimalizovat odezvu plynového pedálu, převodovky a stabilizační kontroly, aby vždy navýšil sebedůvěru řidiče. Jeho základem je přitom již ověřený systém Terrain Response z Land Roveru.
Kromě toho je možné počítat ještě s technologií Configurable Dynamics, která byla dosud vyhrazena pouze modelům se šestiválcovými motory a jenž počítá s možností individuálního nastavení podvozku, řízení, plynu a převodovky. K dispozici je přitom tento systém pouze v kombinaci s osmistupňovým automatem, který je ostatně jedinou převodovkou dostupnou rovněž právě s pohonem všech kol.
Závěrem můžeme zmínit již jen cenu, která narostla na 1 321 925 Kč. Ve srovnání s rychlejší a úspornější zadokolkou je tak čtyřkolka o 72 tisíc korun dražší, přičemž své objednávky můžete dealerům adresovat již nyní. Samotné vozy by pak měly dorazit ke svým majitelům během jara.
Jaguar XF osazený dvoulitrovým dieselem je nyní možné pořídit rovněž v kombinaci s pohonem všech čtyř kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva