Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador S je venku, facelift mu nadělil výkon i přítlak navíc
19.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Inovovaný Aventador může vzadu nabídnout až 400 % přítlaku navíc. Pod kapotou k tomu přibylo 40 koní, kabinu pak krášlí nový přístrojový štít.
Očekávané se stalo skutečností. Lamborghini dnes oficiálně představilo modernizovaný Aventador S, jemuž továrna nadělila přesně to, o čem se v minulých dnech mluvilo. Dostal vyšší výkon, se kterým dorazil agresivnější design a řiditelná zadní náprava. Ta byla převzata z limitované edice Centenario, kde se systém LRS ukázal vůbec poprvé. U Aventadoru S debutuje na běžném sériovém modelu.
Než se dostaneme k mechanice, zmíníme pár slov o novém designu. Ten byl proměněn hlavně v oblasti čelního nárazníku, kde výraznější splitter upravuje proudění vzduchu směrem k pohonné jednotce. Právě na základě těchto inovací mohlo následně dojít ke zvýšení výkonu motoru. K tomu byl dvěma bočními otvory a na ně navazujícími kanály navýšen přítlak.
Dozadu se pro změnu nastěhoval výraznější difuzor, jehož design ovlivnilo SuperVeloce. Uprostřed zádě stále najdeme trojitou koncovku inovovaného výfukového systému, jenž je o 20 procent lehčí než předchozí provedení. Upraveno bylo také aktivní zadní křídlo, které v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu mění polohu mezi třemi pozicemi. Standardně oproti minulosti navyšuje přítlak o 50 procent, v maximálním aerodynamickém módu dokonce o 400 %. Celkově se pak běžný přítlak vozu zlepšil o 130 %.
V kabině najdeme nový digitální přístrojový štít, jehož vzhled se taktéž mění spolu s jízdním režimem. Zákazníci mohou za příplatek sáhnout po novém telemetrickém systému či koženém čalounění, jenž vzhledově imituje karbon. Přidat lze taktéž některé odhalené panely z uhlíkových vláken či karbonové dekory.
Vzhled je u Lamborghini důležitý, jen o tom ale eSko není. Jak už bylo řečeno, dostalo řízení zadní nápravy. Stejně jako u konkurence také zde se v nižších rychlostech zadní kola natáčí opačně než přední. To vede k virtuálnímu zkrácení rozvoru, při vyšším tempu se naopak kola natáčí paralelně a rozvor je prodloužen.
Technologie LRS spolupracuje s pohonem všech kol a magneto-reologickými tlumiči, kromě toho Aventador S dostal novou generaci zakázkových pneumatik Pirelli P Zero. Výsledkem všeho je zlepšení jízdní dynamiky, čemuž napomáhá také optimalizace 6,5litrového dvanáctiválce, který nyní produkuje o 40 koní více.
Točivý moment zůstává stejný, 740 koní nadále doprovází 690 Nm. Modifikace variabilního časování ventilů a variabilního sacího traktu však umožnily navýšit otáčky motoru z 8 350 na 8 500. Stovku tak Aventador S pokoří za 2,9 sekundy, dvoustovku za 8,9 sekundy a třístovku za 24,5 s.
O zpomalení se starají standardní karbon-keramické brzdy, které vpředu mají kotouče o průměru 400 mm a šestipístkové třmeny. Ze stovky na nulu tak vůz zvládne zastavit na pouhých 30 metrech. Za to vše zaplatíte 281 555 EUR (cca 7,61 mi. Kč).
Lamborghini Aventador S dostalo do vínku agresivnější i účinnější design, více koní či řiditelnou zadní nápravu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB