Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky

Novinka s prozatímním názvem BP23 počítá s neobvyklou koncepcí interiéru 1+2. Zároveň bude nejrychlejším a nejvýkonnějším McLarenem historie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky

28.9.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Novinka s prozatímním názvem BP23 počítá s neobvyklou koncepcí interiéru 1+2. Zároveň bude nejrychlejším a nejvýkonnějším McLarenem historie.

O nástupci revolučního McLarenu F1 se začalo poprvé mluvit před více než rokem. V listopadu pak britská automobilka oficiálně potvrdila, že třímístný supersport se skutečně vrátí a stejně jako originál vznikne pouze ve 106 kusech. Nikoho přitom v tu chvíli nepřekvapilo, že celá produkce již byla rozebrána, přestože vývoj vlastně teprve začínal. O pár měsíců později McLaren stále nemá cíl na dosah, nicméně testovacím prototypem se již pochlubil.

Andy Palmer, šéf vrcholné řady Ultimate Series, do které nový McLaren F1 zapadá, zároveň pustil do světa i pár informací. Víme tedy, že vůz překvapivě dorazí až jako třetí v pořadí. Prvním modelem této kategorie byl totiž McLaren P1, druhým pak bude projekt P15. Čili na okruhy zaměřený hypersport, se kterým Britové začali koketovat až po odsouhlasení návratu F1 (pod prozatímním názvem BP23).

Důvod zpoždění netřeba dlouho hledat, je jím ona unikátní konfigurace interiéru 1+2. Její příprava vyžaduje řadu specifických změn, načež si vyžádá nějaký ten čas. Palmer přitom uvedl, že „centrální sedadlo je úžasné. Výhodou není jen řidičská pozice, ale i fakt, že můžete vyrazit na dlouho cestu se dvěma pasažéry a zavazadly. Už jsem seděl i vzadu a není to rozhodně špatné místo na posezení.“

Jakkoliv je ovšem projekt BP23 (zkratka pro Bespoke Project neboli Zakázkový Projekt č.2 se třemi sedadly) koncipován jako luxusní zástupce kategorie Gran Turismo, pohodlí či prostor pro nohy a hlavu jako Mercedes třídy S nabízet nebude. A jakkoliv nemá být zaměřen na okruhové řádění, jeho pohonné ústrojí má produkovat nejvyšší výkon v historii McLarenu.

Zadní kola přitom bude roztáčet čtyřlitrový osmiválec z nového kupé 720S, značka jej však ještě poladí a navíc spáruje s elektromotorem. Očekávat tedy můžeme více než 1 000 koní, pročež by akcelerace z klidu na stovku mohla zabrat jen něco okolo 2,5 sekundy. S nejvyšší rychlostí v teritoriu původního McLarenu F1 však nepočítáme, spíše s nějakými 350 km/h.

Dodat pak jen lze, že testovací mula postavená na základě již zmíněného McLarenu 720S zatím počítá pouze s centrálním sedadlem. Mimo to si můžeme povšimnout také obrazovek, na něž je promítán výstup z kamer mířících dozadu. Britové totiž zvažují, že by s postupným uvolněním legislativy nabídly zákazníkům nahrazení analogových zrcátek digitálem jako alternativu.

Finální produkt, který dorazí v roce 2019, aby ale na klasická zrcátka minimálně zpočátku spoléhat měl, stejně jako nabídne onu třímístnou koncepci jako jedinou volbu.

Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky - 1 - McLaren BP23 testovaci prototyp 2017 prvni foto 01Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky - 2 - McLaren BP23 testovaci prototyp 2017 prvni foto 02Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky - 3 - McLaren BP23 testovaci prototyp 2017 prvni foto 03Legendární McLaren F1 se vážně vrátí, se sedačkou uprostřed. Tady jsou první fotky - 4 - McLaren BP23 testovaci prototyp 2017 prvni foto 04
McLaren se pochlubil vývojovým prototypem nástupce F1. Projekt s interním označením BP23 zatím počítá pouze s jedním centrálním sedadlem, u finální verze ale dostaneme koncepci 1+2

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše