Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál

Nejostřejší podoba sedanu GS má atmosférický V8 z RC F. Výkonem 473 k Němce na kolena nedostane, váží však o 115 kilo méně než M5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál

6.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejostřejší podoba sedanu GS má atmosférický V8 z RC F. Výkonem 473 k Němce na kolena nedostane, váží však o 115 kilo méně než M5.

Zřejmě bychom dnes asi už nebyli s to spočítat, kolik materiálů jsme v minulosti věnovali supersedanu Lexusu, jeden z prvních článků na jeho téma ostatně vyšel už v roce 2011. Dlouho se spekulovalo o tom, zda vůbec vznikne, předlouho se teoretizovalo na téma, co ho bude pohánět po boku německých übersedanů, ale čekání na rozluštění všech hádanek je konečně u konce. Spolu s faceliftem japonského Grand Sedanu koukáme rovnou na nejsilnější verzi GS F.

Konkurent pro rychlé expresy typu BMW M5, Mercedes E 63 AMG a Jaguar XFR-S, si nakonec přiváží pod kapotou atmosférickou vé-osmičku, která nemá základy v ničem jiném než sportovním kupé RC F, což z něj dělá jedinou nepřeplňovanou alternativu. Třebaže výkonem naladěným na 473 koní a točivým momentem 527 Nm bude působit vedle vybrané společnosti z Německa poněkud podmotorovaně, rozhodně nabídne jiné zajímavé vlastnosti pramenící minimálně z nižší hmotnosti.

Ta se totiž v případě GS F usadila na hodnotě 1 830 kilogramů, což sice není málo, na druhou stranu mu napočítáme o 115 kilogramů méně než u M5 (560 koní) a o 40 kilo méně než u E 63 AMG. Pětilitrový osmiválec bude každopádně radost prohánět otáčkami, protože maximální výkon na zadní poháněnou nápravu servíruje při dosažení 7 100 ot./min. a nejvyšší točivý moment je dostupný v rozmezí 4 800 až 5 600 ot./min. Bohužel, podrobnější technickou specifikaci zatím nemáme k dispozici, ale tipujeme zrychlení z klidu na stovku během 4,5 sekundy a maximální rychlost 275 km/h.

Víme však bezpečně, že výkon bude na zadní kola přenášena prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky s možností manuální volby stupňů pádly na volantu a při této činnosti přijde vhod i stejný diferenciál s funkcí Torque Vectoring, kterým je vyzbrojeno RC F. Činnost této součástky zde také bude regulovatelná ze strany řidiče a to díky možnosti volby jednoho ze tří jízdních režimů (Standard, Slalom a Track). Ptáte-li se na další technické změny oproti běžným verzím GS, pak se připravte na upravený sportovně orientovaný podvozek, který však zároveň prý neztratil talent pro pohodlnou přepravu posádky.

Tím nám asi Lexus naznačuje, že to nebude primárně traťový instrument, ale spíše zábavnější kolega na normální sinice. Přesto má mít tenhle Japonec značně vyztuženou karoserii. Když už jsme u ní, můžeme se na ní podívat podrobněji. Snímky ukazují významné změny ve srovnání se standardním GS, přičemž se bavíme o zcela nových LED světlometech a ještě podstatně větší agresivnější vřetenovité masce chladiče, která opět odkazuje na RC F. Zřejmé jsou také ostřeji tvarované nárazníky, boční prahy a nakonec i dva páry koncovek výfuků umístěných (jako v dřívějším sedanu IS F) šikmo nad sebou. Podstatnější jsou však devatenáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami o šířce 255 mm vpředu a 275 mm vzadu, přes něž prosvítá daleko výkonnější brzdová soustava s lakovanými třmeny.

V kabině se pak dočkají cestující karbonových dekorů a alcantary, dále kovových pedálů a velmi pěkně vypadajících kožených sportovních sedadel s integrovanou opěrkou hlavy a slibnou podporou v oblasti ramen. Na grafickém přístrojovém štítu se objevuje centrální otáčkoměr - jako v IS, kterému začíná čevené pole za sedmičkou a vedle něho pak i rychloměr, jenž bude na našem trhu zřejmě ocejchován až do číslovky 340 km/h. Kromě toho se na palubním počítači bude moci řidič informovat o všech teplotách provozních kapalin a zřejmě také zjistí některá telemetrická data.

S dalšími informacemi se vrátíme zhruba za týden, jakmile bude mít Lexus GS F po detroitské výstavní premiéře. Proslýchá se však, že by mohl stát zhruba 2,4 milionu korun, což je relativně méně než u konkurence, ale v řeči absolutních čísel stále rozhodně ne málo. Počítejme ovšem s velmi bohatou výbavou už ve standardu. Do prodeje by se přitom měl v závislosti na konkrétním trhu dostat nejpozději do konce letošního roku. Lexus se prý už teď pod horou Fuji také chystá prohánět novou generaci menšího sedanu IS F (pro rok 2016) a také otevřenou variantu RC F. No, tak na oba jsme velmi zvědaví...


Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 1 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 01Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 2 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 02Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 3 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 03Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 4 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 04Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 5 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 05Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 6 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 06Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 7 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 07Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 8 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 08Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 9 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 09Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 10 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 10Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 11 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 11Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 12 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 12Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 13 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 13Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 14 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 14Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 15 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 15Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 16 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 16Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 17 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 17Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 18 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 18Lexus GS F: japonská M5 je venku, je lehčí než německý originál - 19 - Lexus GS F 2015 prvni oficialni sada 19
Lexus GS F se odhaluje ještě před Detroitem. Přestože výkonem neoslní, jeho technika by mohla přinášet docela lákavé ingredience pro purističtější jedince

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.