Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila

Britský extrém dostane do vínku 420 koní při maximální hmotnosti 890 kg. Severní smyčku Nürburgringu by poté měl obkroužit za 7 minut a 9 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila

18.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský extrém dostane do vínku 420 koní při maximální hmotnosti 890 kg. Severní smyčku Nürburgringu by poté měl obkroužit za 7 minut a 9 sekund.

Britská automobilka Lotus stála ještě před pár lety na pokraji bankrotu. S příchodem nového majitele a posléze i nového šéfa Jeana-Marca Galese ovšem došlo ke zmrtvýchvstání, pročež s lehkými sporťáky můžeme počítat i nadále. Značka dokonce chystá i nové modely, ačkoliv takový Esprit je aktuálně skutečně mrtvý. Místo toho ovšem dorazí nástupce extrémního speciálu 2-Eleven, který registrační značku dostal snad jen omylem. Kromě střechy mu totiž chyběly také okna a dveře.

Místo toho se okruhově zaměřený model pyšnil hmotností 670 kg a 1,8litrovým přeplňovaným motorem, který zadní kola zásoboval výkonem 255 koní. Stovku jste tak na tachometru měli za 3,8 sekundy a zrychlení z klidu na 160 km/h zabralo 6,1 s, což rozhodně nejsou hodnoty, za které byste se museli stydět. Zřejmě i proto Britové hodlají tento recept oprášit a představit světu novou generaci.

Ta ponese název 3-Eleven, oproti předchůdci však dozná několika zásadních změn (i když na silnice budete moci vyrážet i nadále). V prvé řadě vymění šasí modelu Elise za mnohem tužší strukturu Lotusu Exige. Kvůli tomu sice naroste hmotnost na 890 kg, spárována však bude s daleko větším výkonem. O pohon se totiž bude starat šestiválec, který by měl produkovat koní 420.

S tímto výkonem by se novinka měla rozjet maximálně na 285 až 290 km/h, přičemž cílem je obkroužení Severní smyčce Nürburgringu za 7 minut a 9 sekund. Stejného času přitom v loňském roce dosáhl o poznání výkonnější, ale zároveň také mnohem těžší Nissan GT-R Nismo. Rychlejší je pak jen Porsche 918 Spyder, pročež by se Lotus nacházel v opravdu vybrané společnosti.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že vyrobeno bude dne názvu jen 311 exemplářů, přičemž výstavní premiéra je naplánována na podzimní Frankfurt. Cena prozatím k dispozici není, předchozí Lotus 2-Eleven však vycházel na 39 995 GBP (cca 1 508 000 Kč).


Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 1 - Lotus 2-Eleven 01Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 2 - Lotus 2-Eleven 02Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 3 - Lotus 2-Eleven 03Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 4 - Lotus 2-Eleven 04Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 5 - Lotus 2-Eleven 05Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 6 - Lotus 2-Eleven 06Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 7 - Lotus 2-Eleven 07Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 8 - Lotus 2-Eleven 08Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila - 9 - Lotus 2-Eleven 09
Původní Lotus 2-Eleven dostal do vínku 255 koní při 670kilové hmotnosti. Nástupce sice bude výkonnější, ale zároveň také těžší

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.