Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige S Roadster 2013 podrobněji, nabízí poměr 3,33 kg na koně
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte zbytečného 1,66 milionu, kupte si Lotus, který stovku pokoří za 4 sekundy. V případě nejvyšší rychlosti však nechte vymontovat omezovač.
Hmotnost byla pro Colina Chapmana, zakladatele automobilky Lotus, vždy vším. A zdá se, že nový vlastník britské značky nehodlá z této cesty sejít. Chystaný Exige S Roadster, který přijde letos v létě do prodeje, totiž váží jen 1 166 kilogramů a hmotnost je tak o 10 kg nižší než u kupé. Je tomu tak navzdory zažité praxi, že otevřené verze kupátek jsou díky přidaným výztuhám vždy těžší, Lotusu však k pravému opaku nepomohly čáry, ale fakt, že Exige vychází z roadsteru Elise. Tím pádem již požadovanou tuhost má a není třeba dohazovat další výztuhy a tím i kila. Nahrazením pevného střešního panelu kupé za minimalistické plátno pak mohlo dojít i na onu dietu.
Jen hmotnosti se však nový Lotus Exige S Roadster nechlubí. Stejně jako kupé totiž za sedadly nabízí 3,5litrový šestiválec o výkonu 350 koní. Stovku tak otevřená verze pokoří stejně jako kupé za 4 sekundy, nejvyšší rychlost ovšem byla zásahem elektroniky zredukována z 274 na pouhých 233 km/h - proč, ví asi jen bůh, pro podobné roadstery nebývá problém jezdit ani o 100 km/h vyššími rychlostmi. I přesto má jít o nejrychlejší otevřený Lotus, což bude asi pravda hlavně v zatáčkách, neboť s poměrem 3,33 kila na koně by měl nabídnout více mrštnosti než standardní čtyřválcová verze se 4,16 kg na koně.
Spotřeba byla vyčíslena na 10,1 l/100 km, to je však v případě Lotusu zřejmě méně důležitý údaj. Slibuje jej jediná dodávaná šestistupňová manuální převodovka, zajímavý je pak i výčet standardní výbavy, ve které nechybí tlumiče Bilstein, pružiny Eibach, 17palcová kola vpředu a 18palcová vzadu, pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa či brzdy AP Racing.
Cena novinky je (bohužel, chce se dodat) spojena s poměrně limitovanou dostupností. Exige S Roadster totiž bude k mání pouze ve Velké Británii za 52 900 GBP (cca 1 535 000 Kč včetně daně), Japonsku (za 8,5 milionu yenů/1 700 000 Kč, opět včetně daní) a vybraných evropských trzích, kde se cena 55 378 EUR (1 385 000 Kč) bude navyšovat o příslušnou daň. U nás by tak Exige S Roadster mohl vycházet na 1,66 milionu.
Jde ale samozřejmě jen o holý základ, dokoupit můžete třeba okruhově naladěné zavěšení nebo systém efektivního řízení startu z místa (launch control). V rámci interiéru si pak lze vybrat komfort spojený s audio systémem, koženým čalouněním nebo klimatizací, či naopak sportovní zaměření, kdy nedostanete nic z výše zmíněného.
Nový Exige S Roadster váží o 10 kg méně než kupé a tohle je první fotka sériového provedení
Poprvé se otevřená verze Lotusu Exige S ukázala jako koncept již loni v Ženevě, poté však musela britská značka čelit sérii problémů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Le Mans: Lídry jsou Martin, Roberts a Holdago 11:15
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
Nejnovější články
- Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před hodinou - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
před 2 hodinami - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
před 4 hodinami - Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 5 hodinami - VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva