Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxgen transformoval koncept elektromobilu Neora na moderní a elektronikou nabitý sedan střední třídy. Evropskou premiéru bude mít v Moskvě.
Luxgen Motor existuje necelé čtyři roky, ale její výrobní program a poměrně zajímavý výčet technologií v jejich vozech naznačuje, že jde o poněkud pokročilejší stroje, než jsme zvyklí vídat u automobilů čínských značek. Portfolio společnosti zahrnuje dvojici velkých vanů s názvem Luxgen 7 CEO a Luxgen 7 MPV, nadto firma vyrábí crossover Luxgen 7 SUV a nejčerstvější novinkou je sedan Luxgen 5 poprvé představený přibližně před rokem.
Právě pětka se jako první z modelů objeví v evropském regionu - stane se tak v rámci moskevského autosalonu, který začíná koncem srpna. Luxgen Motors se netají tím, že by chtěl prodávat svá auta i dále směrem na západ, jeho expanzi však prozatím brzdí nevalné ekonomické vyhlídky evropského regionu a vědomí, že síla jména Luxgen je prakticky nulová.
Pětisedadlový automobil vychází z konceptu elektromobilu Neora a v produkční podobě absolvoval veřejnou výstavní premiéru na posledním tchajpejském autosalonu. Karoserie má zajímavý koeficient aerodynamického odporu jen 0,28, a přestože Luxgen 5 může z některých úhlů připomínat vozy jiných značek, jako celek vypadá docela svébytně.
Pod přední kapotou se nachází jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1,8 a 2,0 litru, přičemž oba využívají elektroniku Delphi, turbodmychadla Garrett a výlučně automatické převodovky japonské společnosti Aisin. V případě menší pohonné jednotky s výkonem 152 koní a točivým momentem 230 newtonmetrů pětistupňovou, větší agregát s výkonem 172 koňských sil a 256 newtonmetry pro změnu šestistupňovou.
Dynamické parametry vozu ve spojení se slabším motorem chybí, dvoulitr zvládne akceleraci na 100 km/h za „8,48 sekundy“ (tak psáno jest...) a jezdí maximální rychlostí 210 km/h.
Zajímavostí auta je třeba multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou pracující s rozhraním Android a technologií jednoho z největších výrobců mobilních telefonů HTC. Řidič má k dispozici připojení na internet i s přístupem k sociálním sítím, samozřejmostí je zde Bluetooth nebo navigace. Luxgen má také výklopný head-up displej, velmi podobný tomu, který využívají vozy Peugeot, ale najdete zde také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, systém nočního vidění, kamery zabírající kompletní prostor kolem vozu, varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu nebo monitorování mrtvého úhlu.
Luxgen 5 byl původně koncept elektromobilu Neora s motorem o výkonu 241 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 10 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 11 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
dnes - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
dnes - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz