Mercedes se tříválcům nevyhne, zapřáhne je však jen do menších hybridů

Malé motory se nevyhnou ani vozům s trojcípou hvězdou. Podle šéfa vývoje zakotví pod kapotou modelů s platformou MFA, ovšem jen v hybridní konfiguraci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes se tříválcům nevyhne, zapřáhne je však jen do menších hybridů

31.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mercedes se tříválcům nevyhne, zapřáhne je však jen do menších hybridů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malé motory se nevyhnou ani vozům s trojcípou hvězdou. Podle šéfa vývoje zakotví pod kapotou modelů s platformou MFA, ovšem jen v hybridní konfiguraci.

Před několika dny jsme napsali, že Mercedes odmítá tříválce pro větší modely, jelikož je s nimi spojena celá řada úskalí a navíc s nimi výrazně utrpí kultivovanost. Úspora paliva přitom není tak výrazná, aby vyvážila veškeré nešvary, jaké tři písty ve vozidlech natropí. Je to možná jedna z nejjednodušších cest, kterou lze srazit papírovou spotřebu a Bruselem kontrolované emise, ale některé značky, mezi něž Mercedes patří, stále chvála bohu tak malé pohonné jednotky odmítají. Hledají k úsporám na papíře jiné cesty.

Teď však vychází na povrch, že se ani Mercedes nakonec jejich zástavbě zcela nevyhne. Použít je hodlá pro menší modely s předním pohonem, a tedy v těch, které stojí na platformě MFA. Větší limuzíny se zadním pohonem mají zůstat věrně čtyř- a víceválcové klasice, což kvitujeme s povděkem. Mercedes, který honí tři písty, navíc uvidíme nejdříve za dva roky a to ještě ne jen tak ledajaké. Takové pohonné jednotky dostanou asistenci v podobě elektromotoru, půjde tedy o hybridy.

V tomto ohledu se šéf vývoje motorů Bernhard Heil zmiňuje o benefitech, které tříválce poskytují oproti čtyřválcům. V kombinaci se zbytkem hybridní soustavy prý tříválec nemá takové omezení jako o válec bohatší motor. Například se jedná o malé zástavbové rozměry, který při uložení spalovací jednotky napříč nabídne ve výsledku více prostoru pro takové komponenty jako je elektromotor nebo další „hybridní součástky“. Ve větších modelech je v motorovém prostoru více místa, a tak není třeba redukovat počet pístů.

Teď se ale rychle ještě zmiňme o tom, jaké tříválce tedy od Mercedesu do budoucna očekávat. Jednat se má údajně o benzinové jednotky, které bude Stuttgart vyvíjet s Renaultem v rámci známé aliance. Připomeňme si, že ostatně už ve třídách A a B jsou jednotky 1,5 dCi , nové céčko teď dostalo také čtyřválec 1,6 dCi. I do budoucna budou malé turbodiesely francouzského původu v modelech Mercedesu, ale do modelů třídy A, třídy B, kupé CLA a crossoveru GLA ještě přibude právě onen tříválec. Je jisté, že se takto motorizované Mercedesy objeví primárně v Evropě, o jejich osudu ve Spojených státech se ale prý vedou diskuze.


Mercedes se tříválcům nevyhne, zapřáhne je však jen do menších hybridů - 1 - Mercedes trivalec hybrid plany 2014 01Mercedes se tříválcům nevyhne, zapřáhne je však jen do menších hybridů - 2 - Mercedes-Benz motor 01Mercedes se tříválcům nevyhne, zapřáhne je však jen do menších hybridů - 3 - Mercedes-Benz motor 02
Mercedes také použije tříválce, zůstanou však vyhrazeny jen hybridním modelům na platformě MFA

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.