Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mitsubishi Outlander PHEV má českou cenu, efektivní investicí rozhodně není
30.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV s hybridním pohonem vychází na 1 250 000 Kč. Za to dostanete sprint na stovku za 11 sekund a nejvyšší výbavu Instyle.
Nový japonský hybrid jsme si představili již v souvislosti s jeho loňskou premiérou na ženevském autosalonu. V té době však nebyly známy ani základní technické parametry, ani česká cena. Obojí však můžeme smáznout nyní, neboť Mitsubishi Outlander PHEV vstoupilo do tuzemského prodeje.
Začneme technickými daty, jež hovoří o benzinovém dvoulitru Mivec kombinovaném se dvěma synchronními elektromotory s permanentním neodymovým magnetem. Výkon spalovací jednotky činí 121 koní a 190 Nm, zatímco přední elektromotor přihazuje 82 koní a 137 Nm. Ten zadní pak produkuje shodných 82 koní, točivý moment pak činí až na 195 Nm.
Výkon těchto motorů míří na všechna čtyři kola, přičemž zrychlení z klidu na stovku trvá ne zrovna krátkých 11 sekund, v rámci nejvyšší rychlosti pak Outlander PHEV nepřekoná podobně neoslnivých 170 km/h. Jeho hlavním kladem tak je papírová spotřeba 1,9 l/100 km, která má ale s realitou společného tolik, co podobně vtipný apetit Opelu Ampera. Objem palivové nádrže snížený na 45 litrů by prý měl vystačit na 824 kilometrů (52 km chce Mitsubishi zvládnout čistě na elektřinu), což spotřebě vystavuje docela jiné vysvědčení - na 45 litrů tedy vůz ujede 772 km, to odpovídá konzumaci o poznání realističtějších 5,8 litru benzinu na 100 km.
Asi přitom nemá smysl dále rozpitvávat poslední zmiňované údaje, na téma spotřeby dobíjecích hybridních automobilů jsme hovořili již několikrát. Místo toho se tedy přesuneme k české ceně, která rozhodně není lidová. Za Outlander PHEV totiž zaplatíte 1 250 000 Kč, což oproti základnímu modelu (2,0 Mivec, 150 koní, 2WD, 550 000 Kč) je ukrutné navýšení.
Je však třeba zmínit, že hybridní provedení je k mání pouze v nejvyšší výbavě Instyle, oproti dosud nejdražšímu dieselovému provedení tak jeho cena narostla „jen“ o 350 tisíc korun. Standardem přitom je dvouzónová klimatizace, kožené čalounění, audio systém Rockford Fosgate, adaptivní tempomat, parkovací kamera, 18palcová kola či sedm airbagů. To ale nemění nic na tom, že dostanete o statisíce dražší vůz s horší dynamikou a jen o něco málo nižší spotřebou, i tak stále papírovou. Outlander PHEV tak zůstává v množině hybridů označených slovem „rozmar”, efektivní investicí nepochybně nebude.
Připlatit si pak můžete za metalický či perleťový lak, který vychází na 14 000 Kč. Tím ale doplňky končí, informace o originálním příslušenství získáte jen od prodejců značky. My můžeme nabídnout alespoň možnost stažení úplného oficiálního ceníku (PDF, 2,56 MB), ve kterém najdete veškeré položky standardní výbavy.
Mitsubishi Outlander PHEV je konečně k mání i na českém trhu, jeho cena příliš lidová není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva