Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8

(+ video) Morgan uvádí na trh nové Aero 8. Zachovává si hliníkový rám, atmosférický osmiválec i klasické tvary. Přesto je výrazně modernější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8

3.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Morgan uvádí na trh nové Aero 8. Zachovává si hliníkový rám, atmosférický osmiválec i klasické tvary. Přesto je výrazně modernější.

Aero 8 bylo svého času v rámci nabídky Morganu malou revolucí. Výrobce „dřevěných” klasik postavil auto založené na moderních materiálech a představil ho jako moderní interpretaci předválečné klasiky. Auto mělo hliníkový rám, podvozek i karoserii, pod kapotou pracoval atmosférický osmiválec od BMW (na začátku o objemu 4,4 l, od roku 2008 4,8 l), který přes manuální převodovku poháněl zadní nápravu vybavenou samosvorem.

Morgan chtěl udělat opravdu sportovní auto, zavěšení kol vycházelo z konstrukce používané u okruhových speciálů a vyznačovalo se uvnitř karoserie umístěnými tlumiči a absencí stabilizátorů. Na jeho základu posléze vznikly modely Aero SuperSports a Aero Coupe. Ty jsou v prodeji dodnes, ovšem s příchodem inovovaného Aera 8 jejich výroba skončí.

Druhá generace Aera 8, pokud to tak můžeme nazvat, se vyznačuje několika zásadními změnami. To hlavní je návrat ke klasické konstrukci podvozku v podobě dvojitého zavěšení s tlumiči vně karoserie a stabilizátorů. Výsledkem by mělo být výrazně předvídatelnější chování auta a zábavnější řízení. Jízdní kvalitu by měla citelně vylepšovat i vyšší torzní tuhost auta.

Auto bude nadále poháněno atmosférickou V8 původem od BMW. Její objem je 4,8 l a produkuje výkon 243 kW (330 k) a spojit ji lze s šestistupňovým manuálem či automatem. Motor dostal vlastní mapování, které by mělo odpovídat charakteru auta. Při celkové hmotnosti okolo 1 000 kg jde o nemalou porci výkonu, jemné chování motoru je tak velmi žádoucí.

Kabina zůstává naladěna na tradiční notu. Hlavní roli tu hrají dřevo a kůže, které doplňují hliníkové díly. Grafika palubní přístrojů odkazuje hluboko do minulosti. Morgan nabízí možnost zástavby moderního informačně zábavního systému zahrnujícího i couvací kameru.

Při prvním pohledu na design by se mohlo zdát, že toho u Morganu v tomto ohledu moc neudělali, ale nelze se omezovat jen na příď. Ta opravdu zůstává „stejná”, ovšem od dveří dál je vše jinak. Záď je výrazně uhlazenější a tím elegantnější. Pdovností ovšem je způsob otevírání víka kufru. Něco nepraktičtějšího snad ani nelze vymyslet. Přestože jde o dvousedadlové auto s plátěnou střechou, již při vývoji byl brán ohled na montáž hardtopu. I proto s ním auto vypadadá výborně.

Nové Aero 8 půjde do výroby letos na zimu a jeho cena bude startovat na 80 000 GBP, tedy okolo 3 milionů Kč.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.


Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 1 - Morgan Aero 8 2015 02Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 2 - Morgan Aero 8 2015 01Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 3 - Morgan Aero 8 2015 03Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 4 - Morgan Aero 8 2015 04Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 5 - Morgan Aero 8 2015 05Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 6 - Morgan Aero 8 2015 06Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 7 - Morgan Aero 8 2015 07Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 8 - Morgan Aero 8 2015 08Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 9 - Morgan Aero 8 2015 09Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 10 - Morgan Aero 8 2015 10Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 11 - Morgan Aero 8 2015 11Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 12 - Morgan Aero 8 2015 12Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 13 - Morgan Aero 8 2015 13Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 14 - Morgan Aero 8 2015 14Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 15 - Morgan Aero 8 2015 15Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 16 - Morgan Aero 8 2015 16Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 17 - Morgan Aero 8 2015 17Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 18 - Morgan Aero 8 2015 18Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 19 - Morgan Aero 8 2015 19Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 20 - Morgan Aero 8 2015 20Morgan Aero 8 2015: osma je zpět, pořád má atmosférickou V8 - 21 - Morgan Aero 8 2015 21
Tohle je nové Aero 8 - není nezajímavé, ale také není zrovna levné

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.