Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon
25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiálně v Mnichově zatím jen zvažují, která platforma podepře nové generace řad 1 a 2. Rozhodnuto ale prý již bylo a dobrá zpráva to není.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že BMW sice podlehlo vábení downsizingu a přeplňování, některým svodům ale nepodlehne. Tedy alespoň do jisté míry. Na mysli máme teď přechod od pohonu zadních kol k předokolkám, což je krok, který zatím postihl pouze mnichovská MPV. Nicméně jak si již špitají i vrabci na střeše, do budoucna bude platforma UKL podepírat řady 1 a 2 bez ohledu na karosářskou verzi. A to znamená, že všechna nejmenší BMW budou nabízena s pohonem předních kol.
Danou koncepci sice člen představenstva značky pro vývoj Klaus Fröhlich donedávna odmítal, připouštěl ale, že tlak jeho kolegů na tuto změnu je velký. Podle něj ovšem mnichovská automobilka stále jen přemýšlí, jakou cestou se vydat: „Řada 1 se zásadním způsobem podílí na prodejích, takže to musí být opravdové BMW,“ řekl šéf vývoje. „O její budoucnosti nemusíme rozhodnout do konce roku.“
Poslední vydání tištěného Autobildu ovšem konstatuje, že ono rozhodnutí již padlo a pozitivní není. Jak řada 1, tak odvozené kupé a kabriolety řady 2 mají disponovat pohonem předních popř. všech kol. A to není dobrá zpráva - jde o modely, které jsou momentálně možná nejzábavnějšími vozy, jaké značka produkuje a s předním pohonem už nikdy nebudou stejné.
Odpověď na otázku, proč se BMW takto rozhodlo, je nasnadě - náklady všeho druhu. Značka chce totiž celé své budoucí standardní portfolio usadit pouze na dvě platformy, přičemž vše od řady 3 výše má podepírat architektura CLAR známá dříve pod označením 35up. Pokud by tedy mělo dojít k její aplikaci na mnohem menší vůz, bylo by třeba nemalých úprav, jež se zřejmě vedení značky zdají být zbytečnými.
Nyní se dá očekávat ostrá kritika značky od puristických fanoušků, která ale BMW od zmíněné transformace těžko odradí. Preference BMW posledních let jsou jasné už z kroků jako je tříválcová řada 3 a další podobné „libůstky” - jde tu o spotřebu, emise, náklady a pak teprve o všechno ostatní.
Že tím BMW podřezává větev své image, říkáme dlouho. Pochopitelně, to, co budujete dekády, nezničíte za pár let. Pakliže ale automobilka bude řezat dál, jistě se dořeže. Ostatně, „úspěchy” jsou vidět už nyní, stačí se podívat na to, kolik bavorské modely stojí nyní a kolik stály před léty. Tříválcovou předokolku za milion prodávat nelze a není to jen o tom - že i současné ceny jsou příliš zjistili také v USA u modelu, který ani jeden tento technický prvek nemá. Ceny tak půjdou dolů dále, až tu bude o Volkswagen víc. Je to rozhodnutí BMW, za své jsme jej ale nikdy nepřijali...
Platformu UKL s pohonem předních kol nedostane pouze chystané BMW 1 Sedan, ale rovněž i příští kupé a kabriolet řady 2
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda