Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon

Oficiálně v Mnichově zatím jen zvažují, která platforma podepře nové generace řad 1 a 2. Rozhodnuto ale prý již bylo a dobrá zpráva to není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon

25.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oficiálně v Mnichově zatím jen zvažují, která platforma podepře nové generace řad 1 a 2. Rozhodnuto ale prý již bylo a dobrá zpráva to není.

Ještě před pár měsíci se zdálo, že BMW sice podlehlo vábení downsizingu a přeplňování, některým svodům ale nepodlehne. Tedy alespoň do jisté míry. Na mysli máme teď přechod od pohonu zadních kol k předokolkám, což je krok, který zatím postihl pouze mnichovská MPV. Nicméně jak si již špitají i vrabci na střeše, do budoucna bude platforma UKL podepírat řady 1 a 2 bez ohledu na karosářskou verzi. A to znamená, že všechna nejmenší BMW budou nabízena s pohonem předních kol.

Danou koncepci sice člen představenstva značky pro vývoj Klaus Fröhlich donedávna odmítal, připouštěl ale, že tlak jeho kolegů na tuto změnu je velký. Podle něj ovšem mnichovská automobilka stále jen přemýšlí, jakou cestou se vydat: „Řada 1 se zásadním způsobem podílí na prodejích, takže to musí být opravdové BMW,“ řekl šéf vývoje. „O její budoucnosti nemusíme rozhodnout do konce roku.“

Poslední vydání tištěného Autobildu ovšem konstatuje, že ono rozhodnutí již padlo a pozitivní není. Jak řada 1, tak odvozené kupé a kabriolety řady 2 mají disponovat pohonem předních popř. všech kol. A to není dobrá zpráva - jde o modely, které jsou momentálně možná nejzábavnějšími vozy, jaké značka produkuje a s předním pohonem už nikdy nebudou stejné.

Odpověď na otázku, proč se BMW takto rozhodlo, je nasnadě - náklady všeho druhu. Značka chce totiž celé své budoucí standardní portfolio usadit pouze na dvě platformy, přičemž vše od řady 3 výše má podepírat architektura CLAR známá dříve pod označením 35up. Pokud by tedy mělo dojít k její aplikaci na mnohem menší vůz, bylo by třeba nemalých úprav, jež se zřejmě vedení značky zdají být zbytečnými.

Nyní se dá očekávat ostrá kritika značky od puristických fanoušků, která ale BMW od zmíněné transformace těžko odradí. Preference BMW posledních let jsou jasné už z kroků jako je tříválcová řada 3 a další podobné „libůstky” - jde tu o spotřebu, emise, náklady a pak teprve o všechno ostatní.

Že tím BMW podřezává větev své image, říkáme dlouho. Pochopitelně, to, co budujete dekády, nezničíte za pár let. Pakliže ale automobilka bude řezat dál, jistě se dořeže. Ostatně, „úspěchy” jsou vidět už nyní, stačí se podívat na to, kolik bavorské modely stojí nyní a kolik stály před léty. Tříválcovou předokolku za milion prodávat nelze a není to jen o tom - že i současné ceny jsou příliš zjistili také v USA u modelu, který ani jeden tento technický prvek nemá. Ceny tak půjdou dolů dále, až tu bude o Volkswagen víc. Je to rozhodnutí BMW, za své jsme jej ale nikdy nepřijali...


Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 1 - BMW Compact Sedan prvni sada 01Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 2 - BMW Compact Sedan prvni sada 02Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 3 - BMW Compact Sedan prvni sada 03Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 4 - BMW Compact Sedan prvni sada 04Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 5 - BMW Compact Sedan prvni sada 05Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 6 - BMW Compact Sedan prvni sada 06Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 7 - BMW Compact Sedan prvni sada 07Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 8 - BMW Compact Sedan prvni sada 08Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 9 - BMW Compact Sedan prvni sada 09Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 10 - BMW Compact Sedan prvni sada 10Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 11 - BMW Compact Sedan prvni sada 11Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 12 - BMW Compact Sedan prvni sada 12Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 13 - BMW Compact Sedan prvni sada 13Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 14 - BMW Compact Sedan prvni sada 14Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 15 - BMW Compact Sedan prvni sada 15Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 16 - BMW Compact Sedan prvni sada 16Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 17 - BMW Compact Sedan prvni sada 17Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 18 - BMW Compact Sedan prvni sada 18Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 19 - BMW Compact Sedan prvni sada 19Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 20 - BMW Compact Sedan prvni sada 20Naděje pohasíná, BMW 1 i 2 mají vážně bez výjimky přepřáhnout na přední pohon - 21 - BMW Compact Sedan prvni sada 21
Platformu UKL s pohonem předních kol nedostane pouze chystané BMW 1 Sedan, ale rovněž i příští kupé a kabriolet řady 2

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše