Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější rychlá Škoda se rýsuje, značce má paradoxně pomoci i šplhnout si u EU
18.3.2019 | Petr Prokopec
Výkonné modely obvykle nejsou těmi, které by automobilkám mohly jakkoli pomoci s plněním limitů spotřeby či emisí, Škoda Scala RS ale něčeho takového může dosáhnout. Chtějí ji prodejní i technický šéf značky.
Ještě během druhého březnového víkendu se zdálo, že premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je za rohem. Německý hatchback byl totiž nafocen prakticky již bez kamufláže, německá automobilka navíc potvrdila letní start výroby. Nicméně na sklonku minulého týdne přišla ledová sprcha v podobě odkladu premiéry. VW má totiž problémy s integrací nových technologií, díky kterým by Golf jako vůbec první koncernový vůz měl být online čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu. Proto bude nakonec v prodeji prakticky až za rok.
Již v souvislosti se zmiňovaným odkladem jsme zmiňovali, že tato rošáda ovlivní i debut čtvrté generace Škody Octavia, neboť té jistě nebude koncernem povolen dřívější příchod na trh. Tím však propojení mezi oběma značkami skončit nemusí. Pokud jste totiž velmi dobře pročítali informace o pohonných jednotkách, jenž nový Golf bude mít k dispozici, jistě vám neunikla zmínka o plug-in hybridu. A právě ten by mohl dorazit i v českých barvách.
Řeč přitom není o Škodě Superb, u které je kombinace benzinové spalovací jednotky a elektromotoru jistotou. Místo toho mladoboleslavská automobilka začíná zvažovat výrobu ostrého provedení nového hatchbacku Scala, který by plnil roli základního rychlého modelu. O tom se v souvislosti s variantou RS mluvilo již mnohokrát, nyní však projekt začíná dostávat jasné obrysy. Na ženevském autosalonu se totiž na jeho adresu vyjádřil i prodejní šéf značky Alain Favey, dle nějž by „skála“ byla vhodnějším základem pro sportovní derivát než Octavia.
„Oficiálně sice ještě nic rozhodnuto nebylo, nicméně model Scala RS skutečně zvažujeme. A soudě dle mého názoru by takový vůz pro nás dával nemalý smysl,“ uvedl Favey. Ten zároveň dodal, že Škoda neskutečně zabodovala s Octavií RS. „A povzbudivé jsou i počáteční ohlasy na Kodiaq RS, neboť nejen že plní naše interní cíle, ale ještě je překračuje. Tudíž ani v případě vozu, který nebyl od počátku koncipován jako ryze sportovní model, může sportovní verze dávat nemalý smysl.“
Favey ovšem připomněl, že v současné době je třeba více než kdy jindy klást důraz také na ekologii, se sportovními deriváty je totiž obvykle spojená vyšší spotřeba a emise. Stále větší tlak Bruselu by tak nakonec Škodu mohl vést k radikálním krokům, tedy k příchodu ostrého plug-in hybridu, třebaže v tu chvíli by bylo otázkou, zda by Scala zůstala nejlevnějším RS. Tato koncepce přitom dosud byla spojována hlavně s Octavií RS čtvrté generace, ta však nakonec zůstane u přeplňovaného benzinového a dieselového dvoulitru. Elektrifikace by tak zbyla na „skálu“.
Toto rozhodnutí by bylo logické, česká novinka má totiž působit jako ekvivalent Volkswagenu Golf. Plug-in hybridní provedení GTE osmé generace německého vozu pak má pro změnu působit jako plnohodnotná alternativa vůči legendární variantě GTI. Proto v chystaném provedení dostane jedna-pětku, elektromotor a 220 koní. Tedy dostatečný výkon na to, aby se vůz nestal mobilní šikanou, a zároveň takový, aby jím neohrožoval výše postavené sourozence.
Zda se tak u Škody skutečně stane, je zatím ve hvězdách. Nicméně je třeba dodat, že Favey není jediným vedoucím manažerem, který se za Scalu RS přimlouvá. Svůj hlas jí dává také technický šéf značky Christian Strube, který je ostatně velkým zastáncem hybridizace. Sportovní verzi nového hatchbacku pak považuje za „velmi zajímavou z technického úhlu pohledu. Je to proto vůz, který se snažím protlačit.“ Zdá se tedy, že oficiální požehnání pro Scalu RS je pomalu jen formalitou.
Škoda Scala vypadá působivě již v základu, s agresivnějším bodykitem by pak byla více než žádaná. Zda ale skutečně dorazí, zatím není jisté
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 58 minutami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva