Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan 370Z Nismo Roadster je ostrá rozlučka současného Zetka
13.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka představila v Chicagu koncept, který je předobrazem sériového vozu. Jeho 355 koní bude nejspíše přenášet jen automat.
Druhá generace novodobého Zetka, tedy Nissanu 370Z, přišla na světlo světa již v roce 2009. Kupé i kabriolet tedy mají nejvyšší čas na výraznou modernizaci, která by podle dosavadních zpráv měla být spojena s downsizingem v motorovém prostoru. Namísto 3,7litrového atmosférického šestiválce by totiž měl dorazit přeplňovaný čtyřválec, u kterého sice lze očekávat vyšší výkon a nižší spotřebu, ale zároveň také o poznání méně charakteru.
Než se tak ovšem stane (a kdoví jestli, neboť poslední informace hovoří o zachování šestiválcové jednotky), hodlá se Nissan se stávajícím modelem jaksepatří rozloučit. Na autosalonu v Chicagu proto byl představen koncept 370Z Nismo Roadster, v jehož případě dostali zejména designéři volnou ruku. Máme tu tedy jaksepatří agresivní vzhled, který je však pouze koncepční a má přitáhnout pozornost k chystané produkční verzi.
Ta po stránce stylistické poněkud umírněnější, přičemž je otázkou, co přesně tím Nissan myslí. Ani na konceptu totiž nevidíme zrovna prvky, které by byly nadmíru extravagantní. Ve srovnání se sérií lze hovořit pouze o nových náraznících a bočních prazích, jimž společnost dělá karbonové zadní křídlo, LEDky určené k dennímu svícení, červené dekory a 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik Bridgestone Potenza S001.
Kabinu pro změnu krášlí dvoubarevné čalounění či sportovní sedadla Recaro s kontrastními švy. Zmínit můžeme také volant obšitý Alcantarou či zrevidovaný přístrojový štít, do výbavy se pak nastěhoval audio systém Bose a palubní počítač se sedmipalcovým displejem. Specifické jsou také koberečky, tím ale proměna končí.
Ještě menší měrou se Nissan vyřádil v rámci mechaniky. Nově tu totiž máme jen tvrdší podvozek, na jehož naladění se podepsala jiná charakteristika pružin a větší stabilizátory. Mimo to dorazily rovněž účinnější brzdy a samosvorný zadní diferenciál, výkon šestiválce je ovšem shodný jako u kupé. Stále tedy máme tu čest s 355 koňmi.
Veškerou sílu v případě koncepčního vozu přenáší sedmistupňový automat, který dost možná bude jedinou volbou v rámci produkčního modelu. Podle Nissanu jej totiž preferuje většina kupců otevřené verze. Velmi žádané je pak mezi zákazníky kupé právě ono provedení Nismo, které tvoří pětinu prodejů. Není tedy divu, že značka přilévá oleje do ohně.
Produkční verze Nissanu 370Z Nismo Roadster bude designově umírněnější, 355 koní však pod kapotou nabídne
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis