Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster dostala logo Renaultu, nabízí lepší motory i upravený interiér
15.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV si získalo popularitu prakticky po celém světě, ne všude ale znají značku Dacia. Těm mateřský Renault vůz nabídne se svým logem.
O druhé generaci Dacie Duster jsme se naposledy zmiňovali včera v souvislosti s prvními cenami. Ty se opětovně drží velmi nízko při zemi, možná i více, než se dalo očekávat. Tak či onak bude rumunské nadále prodáváno se čtyřmi maloobjemovými pohonnými jednotkami, ze kterých si někteří nebudou vybírat snadno. Zcela jiná situace bude ovšem panovat v Jižní Americe, kde se bude nový Duster - stejně jako na dalších místech světa, nevyjímaje třeba ani Rusko - prodávat s logem Renaultu.
Toto provedení si můžeme představit teprve nyní, tedy dva měsíce po debutu originálu. Vůči němu se Renault Duster liší odlišnou přední maskou, v jejímž středu trůní emblém francouzské značky. Jelikož zasahuje i do kapoty motoru, muselo dojít k jejímu přeprofilování, stejně tak se měnil i čelní nárazník. Ve zbytku už jsou obě verze stejné, vzadu se objevilo jen jiné logo, tvary zůstaly nedotčeny.
Uvnitř je změn rovněž jen pár, přičemž ta zásadní se týká nových výdechů klimatizace. Namísto tří otvorů se ve středu palubní desky objevují pouze dva podlouhlé. Povšimnout si můžeme rovněž volantu, který byl nejspíše převzat od Nissanu, v případě Renaultu Duster je přitom možné počítat s výškovým (o 40 mm) i podélným (o 60 mm) nastavením.
Stran toho automobilka zmiňuje, že oproti první generaci došlo k přepracování sedadel, jež mají nový rám a hustější pěnovou výplň pro zlepšení opory boků. Také mají o 20 mm prodloužený sedák, vše završuje selekce nového čalounění, v jehož případě je vrcholem titanově nebo béžově zbarvená kůže. Speciální pozornost pak byla věnována zlepšení odhlučnění.
Přesunout se můžeme k mechanice, kde se objevují ty největší rozdíly oproti evropské verzi. Renault Duster je v základu osazen 1,6litrovým benzinovým motorem SCe se 115 koňmi, lze k němu mít pohon předních či všech čtyř kol, stejně jako manuální převodovku či automatem CVT. Ten je ovšem určen jen pro variantu 4x2.
Vrchol benzinové řady je ovšem spojen s atmosférickým dvoulitrem o výkonu 145 koní, který v evropské nabídce Dacie budete hledat marně. Jeho výkon pak na všechna čtyři kola přenáší výlučně automatická převodovka. Nechybí ani diesel, který může být naladěn na 85, 90 či 110 koní. Pro slabší verze je určen jen pohon předních kol a manuál, vrchol ale může dostat i 4x4 či automat EDC - ovšem jen jako předokolka.
Součástí výbavy je v Jižní Americe i kompas a asistenty pro kontrolované sjezdy svahů a rozjezdů do kopce. Takto vybavený Renault Duster nezůstane jen v Jižní Americe, ale posléze zamíří také do Asie, zmiňovaného Ruska či na Ukrajinu.
S logem Renaultu páruje Duster mnohem širší nabídku motorizací, jenž vrcholí atmosférickým benzinovým dvoulitrem o výkonu 145 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB