Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius nabírá zpoždění, ošklivý design zklamal vedení
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci pracují na nové generaci svého hybridního pilíře. Na scéně se ale objeví až v prosinci příštího roku.
Jedněmi proklínaná a nenáviděná, druhými naopak do nebes vynášená a obdivovaná. Přesně taková je Toyota Prius, revoluční hybridní model japonské automobilky, který si nese nálepku jednoho z průkopníků mezi „zelenými” auty se spalovacím motorem v útrobách. Milovníci ekonomického způsobu jízdy se v současnosti těší na uvedení čtvrté generace, jejíž premiéra byla původně naplánována na jaro příštího roku. Nedávné zvěsti však začaly hovořit o tom, že problémy s vývojem premiéru posunou na konec roku 2015.
Teď je už na beton jasné, že dříve se dalšího Priusu prostě nedočkáme. Na vině přitom údajně není dříve zmiňovaná hodinářská práce konstruktérů s dalším snižováním spotřeby nové generace hybridní soustavy Hybrid Synergy Drive, které samozřejmě souvisí s co možná nejvyššími teoretickými hodnotami udávané spotřeby a „bezemisního” dojezdu. V souvislosti s tím se šušká o akumulátorech s větší kapacitou a o deset procent vyšší účinnosti, která by měla uštědřit se ránu plug-in hybridním vozům a opět z Priusu udělat nejúspornější vůz jeho kategorie. Zpoždění má na svědomí docela jiná oblast vývoje.
Tvůrci mají údajně potíže s návrhem karoserie a její implementací na zcela novou globální platformu TNGA (Toyota New Global Architecture), která by měla, jak známo, snížit náklady na vývoj dalších budoucích modelů a v neposlední řadě zvýšit celkovou kvalitu. Tým v designovém oddělení podle posledních zpráv sice novinku navrhl, ale ve chvíli, kdy ji odprezentoval vedení Toyoty, narazil na tvrdou zem a návrh byl kvůli ošklivosti hozen do koše. Práce na vývoji vzhledu tak odstartovaly znovu, což vývoj pochopitelně prodloužilo.
Nyní se ale už automobilce údajně podařilo skořápku hybridní techniky dokončit a má být údajně rafinovaná, přesto stále futuristická, navíc líbivá i pro mladší klientelu, na níž se teď automobilka speciálně zaměřuje. Když budeme upřímní, nelze se nezmínit o současném provedení jako o podivném pavoukovi z kosmu, přiletivším v dost nepatřičném kabátu podivných tvarů, které se nemohly jen tak někomu zalíbit. Novinka ale má být jiné, prý i podstatně jízdně atraktivnější
Tak na to jsme tedy zvědavi. Jistou nápovědu alespoň jejím vzezření bychom mohli přisoudit konceptu FT-Bh, který přikládáme níže. Popravdě nám ale jeho design příliš neučaroval...
Toyota Prius čtvrté generace bude opět na papíře tím nejúspornějším vozem svého segmentu. Vzhledově by však měla být o mnoho atraktivnější než současný kus
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 20 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva