Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji

Drzost čínských výrobců je věčná. Letos v Šanghaji udivuje Suzhou Eagle s designem Porsche a Ferrari.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji

20.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Drzost čínských výrobců je věčná. Letos v Šanghaji udivuje Suzhou Eagle s designem Porsche a Ferrari.

Autosalon v Šanghaji dnes otevřel své brány pro novináře, díky čemuž jsme vám jen od rána mohli představit řadu novinek. Mezi ně patří kupříkladu McLaren 540C, Honda Concept D či Nissan Lannia a Murano Hybrid. K nim se přidává Suzhou Eagle EV, který se základní siluetou snaží podobat německému Porsche Cayman. Náhoda? Zapomeňte, čínská automobilka přitom ve svém plagiátorství zachází až tak daleko, že se nebojí zkopírovat i legendární emblém, ačkoliv namísto názvu značky ze Zuffenhausenu aplikovala svůj vlastní a přidala do něj i pár nových malůvek.

Porsche ovšem není jedinou automobilkou, která se stala předmětem plagiátorství. Dalším „pánem na holení“ je Ferrari F12 Berlinetta, které čínský elektromobil inspirovalo především v rámci přídě, hlavně pak světlometů. A mimo rank obou automobilek pak vlastně není ani část technických parametrů, neboť zrychlení z klidu na stovku má dvoudveřové kupé zvládnout za 4,8 sekundy, tedy dokonce rychleji než základní Cayman.

Kromě toho se čínská novinka pyšní hmotností pouhých 800 kilogramů, díky čemuž ze sporťáku ze Zuffenhausenu dělá obézní monstrum. Tato hodnota je přitom nadmíru působivá s ohledem na fakt, že takřka třetina (konkrétně 260 kg) připadá na paket baterií. Jejich kapacita 9 kWh však již tak zajímavá není, udávaný dojezd přes 260 kilometrů je pak i s ohledem na nízkou hmotnost spíše věcí nereálnou než skutečnou.

Dechberoucí není rovněž ani nejvyšší rychlost 120 km/h, se kterou byste jakožto šnek působili i na tuzemských dálnicích. Tím nám ovšem výčet technických parametrů končí, dále známá je pouze délka 4 300 milimetrů, šířka 1 800 mm a výška 1 300 mm.

O zahájení prodeje se zdroje prozatím nezmiňují, s ohledem na již existující brožuru ale k takovému kroku nejspíše dojde v řádu týdnů, maximálně měsíců. A pokud máte pocit, že proti tomuhle se přece musí evropské automobilky ohradit a uspět, věřte, že nemusí. Historie bohužel hovoří o tom, že v Číně raději nikdo nedráždí a pokud to učiní, beztak neuspěje...


Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 1 - Suzhou Eagle EV 01Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 2 - Suzhou Eagle EV 02Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 3 - Suzhou Eagle EV 03Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 4 - Suzhou Eagle EV 04
Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 5 - Suzhou Eagle EV 05Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 6 - Suzhou Eagle EV 06Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 7 - Suzhou Eagle EV 07Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 8 - Suzhou Eagle EV 08Nové Porsche? Ferrari? Ne, to je čínský Orel, přistál v Šanghaji - 9 - Suzhou Eagle EV 09
Suzhou Eagle EV si vizuálně hraje na Porsche i Ferrari, pod kapotou pak nabízí elektrické pohonné ústrojí

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše