Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé

Chystaný základní model dostane zhruba 500 koní, s nimiž pokoří stovku za 3,5 sekundy. Zároveň se chce vyznačovat nízkou spotřebou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé

31.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaný základní model dostane zhruba 500 koní, s nimiž pokoří stovku za 3,5 sekundy. Zároveň se chce vyznačovat nízkou spotřebou.

O návratu modelu Dino do portfolia Ferrari se mluví již hezkou řádku let. Až do loňského roku však italská automobilka tyto spekulace odmítala. Nyná jsme se ale od Dietera Knechtela, šéfa zastoupení značky pro Dálný východ, dočkali potvrzení na jeho vývoj. U příležitosti letošní Velké ceny Austrálie uvedl, že do segmentu vozů kategorie Gran Turismo míří další model.

Za touto expanzí stojí především dosavadní základní California T, jež „byla definitivním úspěchem v našem regionu a pomohla také v celé řadě oblastí oslovit lidi, kteří o vlastnictví Ferrari dříve ani neuvažovali“. Dále pak Knechtel uvedl, že kupé-kabrio by v krátkodobém horizontu mělo zůstat základním modelem značky, poté se však prý uvidí. Je tak otázkou, zda se novodobé Dino postaví pod nebo nad Californii T.

Stejně tak je samozřejmě sporný název vozu i jeho pohonné ústrojí. Jelikož ovšem Ferrari již dříve přiznalo, že jeho budoucnost leží také v šestiválci, dá se předpokládat, že řeč byla právě o novém základním modelu značky. Ten by přitom ze zhruba třílitrového objemu měl za pomoci přeplňování dostat přibližně 500 koní, jež zamíří skrze automatickou převodovku na zadní nápravu.

O jízdní dynamice můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně zrychlení z klidu na stovku za přibližně 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost okolo 320 km/h nejspíše nebudou problémem. Stejně tak nebude překvapivý i fakt, že půjde o nejméně žíznivé Ferrari všech dob. Vůbec bychom se tedy nedivili ani příchodu systému start/stop či kupříkladu deaktivaci poloviny válců.

Na veškeré další informace je třeba vyčkat, aktuálně tak již můžeme zmínit slova šéfa koncernu FCA i značky Ferrari Sergia Marchionneho. I ten totiž již dříve potvrdil příchod nového základního modelu s tím, že „není otázkou zda, ale kdy se tak stane“. V této dekádě to ale nejspíše nebude, neboť v pětiletém plánu značky novodobé Dino chybí.


Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé - 1 - Ferrari Dino novodobe kupe render 01Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé - 2 - Ferrari Dino novodobe kupe render 02Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé - 3 - Ferrari Dino novodobe kupe render 03Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé - 4 - Ferrari Dino novodobe kupe render 04Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé - 5 - Ferrari Dino novodobe kupe render 05Novodobé Ferrari Dino se začíná rýsovat, půjde o šestiválcové kupé - 6 - Ferrari Dino novodobe kupe render 06
Novodobé Dino se již ukázalo na celé sadě neoficiálních ilustrací

Zdroj: The Motor Report

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.