Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Aston Martin Vantage letos konečně dorazí. Bude prý revoluční a jedinečný
16.3.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
(doplněno) Podle šéfa britské značky bude novinka kombinovat styl konceptu DB10 se speciálem Vulcan. Pod kapotou pak nabídne osmiválcové twin-turbo AMG.
Doplněno 17.3. Novou generaci Aston Martin Vantage se povedlo nafotit během testů v britském Cambridge. I přes kamufláž je přitom patrné, že onen revoluční design, o kterém níže mluví šéf značky Andy Palmer, až tak moc revoluční nebude. Na druhou stranu se dá říci, že zadání, které dostal designér Marek Reichman - tedy aby se novinka lišila od modelu DB11 tak, že daný rozdíl zaznamená i Palmerova stařičká matka - splněno bylo. Novinka skutečná odlišná bude, byť slova o revoluci bychom mírnili.
O nové generaci Astonu Martin Vantage se mluví již delší dobu. Není to překvapivé, stávající provedení je totiž na světě již od roku 2005. To je opravdu dlouho i na poměry výjimečných aut. Jakkoliv se tedy základní model britské automobilky dočkal celé řady modernizací, jeho dlouhý životní cyklus již zkrátka zapřít nelze. Podlé šéfa značky Andyho Palmera je ovšem nový model na cestě a Aston Martin měl důvod, proč vše trvalo tak dlouho.
Nový Vantage totiž musel dostat dramaticky odlišný design od stávajícího provedení. A lišit se má i oproti ostatním modelům značky. Podle mnohých totiž aktuální nabídka značky připomíná paletu vajec, jakkoli o novém kupé DB11 to snad nikdo říci nemůže. Další velká novinka v podobě nástupce dnešního Vantage pak dorazí zhruba v listopadu, kdy bude vůz představen na první prezentaci.
„Bude daleko více revoluční,“ začal rozvíjet designové téma Palmer. „Abych vám přitom napověděl jak moc, vemte si DB10 a spárujte jej s modelem Vulcan. Poté se již začnete blížit k tomu, jak bude vypadat. Až jej spatříte, pochopíte, proč jsme tohle všechno udělali. Jeho vzhled je vskutku spektakulární,“ dodává šéf značky o novince, která se bude lišit i mechanikou.
Stávající základ je poháněn 4,7litrovým atmosférickým osmiválcem, který produkuje 436 koní a 490 Nm točivého momentu. Akceleraci z klidu na stovku pak zvládá za 4,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 305 km/h. Jakkoliv jde přitom o působivou jízdní dynamiku, novinka bude ještě o úroveň dále. Do vínku totiž dostane čtyřlitr V8 twin-turbo z produkce AMG.
Jde o stejný motor, jaký používá Mercedes-AMG GT a který v případě varianty R dává k dobru 585 koní a 700 Nm. Jaký výkon bude mít britská novinka, zatím není jasné, stoprocentně ale můžeme počítat s příchodem nejen automatického, ale manuálního řazení. Podle Palmera tak novinka bude čistokrevným řidičským nástrojem věrným svým kořenům a v tomto není těžké Palmerovi věřit - málokdo jiný v současném automobilovém průmyslu „kope” za ruční řazení tak moc, jako on.
Řeč je navíc o standardním provedení, kromě toho ovšem nový Vantage dorazí také ve verzi AMR, která se více zaměří na okruhové ježdění. Ještě o stupeň dále pak budou ryzí závodní varianty GT3, GT4 a GTE. Vsadit pak ještě lze na otevřené provedení Volante, tím ale nejspíše selekce skončí - o dvanáctiválcovém modelu se zdroje zatím nezmiňují.
Ve výsledku to není až tak překvapivé, stávající šestilitrová atmosférická jednotka totiž dává k dobru 571 koní, tedy méně, než kolik může produkovat osmiválcové twin-turbo. Nový přeplňovaný 5,2litrový dvanáctiválec, který pohání DB11, pak navíc není tak moc vzdálen, naladěn byl totiž na 608 koní. Osmiválec tedy modelu Vantage dost možná postačí.
Zda tomu tak ale skutečně bude a zda Britové své modely tímto způsobem odliší i hierarchicky, to je vážně sporné. Budeme si tedy muset počkat na bližší oficiální informace. Prozatím jen dodáme, že nová generace bude k mání za ceny o trochu vyšší než v současnosti, což má spojitost jak s revolučním designem, tak s vyšším výkonem.
Nový Aston Martin Vantage byl nafocen během testů v Cambridge. I přes kamufláž je patrné, že zas až tak diametrálně odlišný od zbytku nabídky nebude
Nový Aston Martin Vantage zkombinuje vzhled bondovského speciálu DB10...
Zdroj: Motoring
Další zajímavé články:
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Podívejte se, jakým úžasným způsobem zachránilo 13 kamioňáků život mladému muži
včera (30) - První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
24.4.2018 (22) - Mladík bez řidičáku se předváděl v McLarenu a nezvládl to. Je k nevíře, jaké auto trefil
24.4.2018 (7) - Automobilka stvořila video s návodem, jak řadit s manuálem. U nás se jí asi všichni vysmějí
24.4.2018 (11) - Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
23.4.2018 (19)
Nejčtenější články
- Lidl začne nabízet ojetá BMW. Budou asi levnější než kde jinde, jako všechno
26.3.2018 (71) - Takto funguje prý nejúspornější benzínový motor světa. Kouzlit zvládá i bez turba
26.3.2018 (22) - Soud nařídil otevřít léta opuštěný archiv zkrachovalé karosárny. Podívejte se, co objevil uvnitř
26.3.2018 (3) - Tímto autem chtějí Číňané bodovat v EU. Má doživotní záruku, internet zdarma a prodají ho až třikrát
27.3.2018 (6) - Už se ví, co byl ten tajemný prototyp auta nafocený v ČR. Škoda to definitivně není
27.3.2018 (6) - Tohle je jeden z nejluxusnějších pojízdných domů svého druhu. Zemi jeho původu byste neuhodli
27.3.2018 (1) - Zvědavec rozpáral nožem sedačku Mercedesu S. A nestačil se divit, co našel uvnitř
27.3.2018 (11) - Každý si k narozeninám dává dárky podle svých možností. Tento si nadělil nejbohatší boxer
27.3.2018 (5) - Už se ví, jak zabránit krádežím aut zneužitím bezklíčového vstupu. Řešení je geniálně jednoduché
27.3.2018 (56) - Pilot jedné z nejrychlejších motorek vyzval McLaren 720S. A sám byl v šoku z výsledku
27.3.2018 (26)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Audi A4 - servis ojetého auta 00:30 - retron
- Lampárna (stěžovatelna) 21:03 - Stepan
- BMW Divize 20:22 - Vrooom
- Jaké auto vybrat 20:14 - Luky-12
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 19:56 - Shr3k
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 19:41 - řidičBOB
- Lyžárna 19:13 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 18:24 - řidičBOB
- Benzín, nejlíp automat rozmezí do 200t 17:18 - MMKS
- KARTCROSS - Hodně zábavy za málo peněz 14:21 - Klouczech
Autobazar
Mercedes A A 180
r.v. 2015
400 000,- KčMercedes A A 180
r.v. 2015
400 000,- KčVW Passat 2.0 TDI
r.v. 2017
670 000,- KčŠkoda Octavia RS 2.0 TSI
r.v. 2017
700 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2017
290 000,- KčŠkoda Fabia 1.0
r.v. 2017
260 000,- KčRenault Clio 1.2 TCe
r.v. 2017
330 000,- KčOpel Astra 1.6 CDTI
r.v. 2016
310 000,- Kč