Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý

Na domácím trhu se vrcholné modely s pohonem zadních kol prakticky neprodávají. V budoucnu by se tak jedna hnaná náprava vůbec nemusela objevit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý

20.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na domácím trhu se vrcholné modely s pohonem zadních kol prakticky neprodávají. V budoucnu by se tak jedna hnaná náprava vůbec nemusela objevit.

Snad celý automobilový svět se v současné době řídí tím, že tradice jsou tu od toho, aby se porušovaly. Co tedy v minulosti bylo adorováno a nikdy se neukázalo být zcela překonaným, dnes mizí do propadliště dějin. Prim v tomto směru hraje BMW, které se odklonem od letitých zvyklostí snaží konkurovat těm, kteří se s ním o zákazníky nikdy neprali. Tím sice mnichovská značka loví nové klienty, zároveň se však od ní odvracejí ti dosud loajální. Dosud přitom vzestup registrací naznačoval, že „pravdu má náčelník“, letos ale dost možná bude potvrzeno, že daná strategie nemusí být tak zcela bezchybná.

Proč zde ale o tom hovoříme? Z jednoho prostého důvodu. V Affalterbachu, kde sídlí AMG, se totiž rýsuje nová generace modelu E 63, která by na směřování divize BMW M mohla mít značný vliv. Šéf AMG Tobias Moers totiž uvedl, že jeho oddělení zvažuje, že by u novinky zcela upustilo od pohonu zadních kol. K mání by tedy byl pouze systém 4Matic, který měl být původně nabízen jen jako doplňková varianta a ještě nedávno vůbec nepřipadal v úvahu.

Z vedlejší linie se ovšem vyklubala ta hlavní, neboť zatímco verzi s pohonem zadní nápravy může pohánět maximálně 557 koní, model se systémem 4x4 dostal k dispozici rovněž silnější naladění 5,5litrového přeplňovaného osmiválce, jež produkuje koní 585. A poté jsou tu prodeje, které čtyřkolku více než favorizují. Po takto vybaveném modelu (či po spřízněném CLS 63 AMG 4x4) totiž sáhlo 95 % všech zákazníků.

Z výše uvedeného je tedy zřejmé, že minimálně na domácím trhu vyvíjí AMG verzi s pohonem zadní nápravy pouze pro pět procent všech kupujících, což není zrovna extrémně početná skupina. Na druhou stranu se právě z ní (a na jiných trzích půjde o vyšší číslo, třeba s pravostranným řízením 4Matic nekoupíte) se rekrutuje řada tradičních zákazníků, na které není dobré zapomínat.

Záměrům šéfa AMG se tedy divíme, a to i ve světle chystané rošády v motorovém prostoru. Nová generace vrcholného Éčka a čtyřdveřového kupé by totiž měla stávající 5,5litrový osmiválec M157 vyměnit za čtyřlitrové twin-turbo V8 M177. Tato pohonná jednotka aktuálně již pohání C 63 AMG, kde produkuje 510 koní. E 63 AMG by jich však mělo dostat k dobru o sto více. S takovým výkonem se logicky všechna čtyři kola vypořádají mnohém lépe než dvě, existují ale i silnější dvoukolky.

Vrátíme-li se k verzi s pohonem 4x4, u té je dle Moerse prostor k dalšímu navyšování výkonu. Systém 4Matic přitom má být naladěn jako třeba u Porsche 911 Turbo a objeví se i v dalších modelech divize. V jakých? V případě CLS 63 je situace samozřejmě jasná, co ale takové vrcholné Céčko? To si prý zatím má ponechat jen pohon zadní nápravy, neboť v hierarchii firmy je považováno za rozevlátého chuligána.

Dá se ovšem předpokládat, že jakmile se jednou mašinérie spustí, již zastavena nebude. Do budoucna tedy asi můžeme očekávat, že systém 4Matic se nejprve rozšíří jakožto doplňková varianta, než zcela ovládne prodeje a jednu hnanou nápravu vytlačí do zapomnění. Zpočátku přitom bude favorizovat zadní nápravu, posléze ale třeba přepřáhne hlavně na předek kvůli snížení spotřeby.

Pokud se přitom taková strategie stane realitou (a není vlastně důvod si myslet, že by vše dopadlo jinak), pak bude mít takový vývoj stoprocentně vliv na v úvodu zmíněné BMW, které ostatně již nyní zvažuje, že příští M5 osadí pohonem všech kol. Zatím sice půjde jen o verzi doplňkovou, ovšem pokud xDrive bude stejně žádaný jako 4Matic, pak jedna poháněná náprava nejspíše zmizí i z programu M divize. Takový je dnešní vývoj automobilového světa...


Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 1 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 01Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 2 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 02Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 3 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 03Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 4 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 04Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 5 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 05Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 6 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 06Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 7 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 07Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 8 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 08Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 9 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 09Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 10 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 10Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 11 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 11Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 12 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 12Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 13 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 13Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 14 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 14Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 15 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 15Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 16 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 16Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 17 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 17Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 18 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 18Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 19 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 19Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 20 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 20Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 21 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 21Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 22 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 22Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 23 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 23Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 24 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 24Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 25 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 25Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 26 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 26Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 27 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 27Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 28 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 28Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 29 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 29Nový Mercedes E 63 AMG možná dorazí jen s pohonem 4x4, zájem o 4x2 je malý - 30 - Mercedes E 63 AMG a SModel 2013 30
Mercedes-Benz E 63 AMG je aktuálně nabízen s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. V příští generaci však zřejmě bude zastoupena pouze druhá zmíněná varianta

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.