Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový ruský obří terénní náklaďák ukázal, co umí. Jeho schopnosti dovedou ohromit
23.12.2018 | Mirek Mazal
Dvanáctilitrový motor, pneumatiky 710/70 R38, nosnost 30 tun, nekompromisní prostupnost terénem i schopnost zajistit posádce přežití třeba na konci světa. To umí Kamaz Arktika.
První podrobnější informace k chystanému polárnímu speciálu Kamaz Arktika se objevily letos na jaře. Dozvěděli jsme se tehdy to nejdůležitější včetně toho, že auto koncem roku zamíří do výroby. To se také stalo a jeho první recenze dříve známé informace doplňuje o dosud nepoznané detaily.
Předně víme, že všestranný automobil přijde zájemce na 12 milionu rublů (4,1 milionu Kč), což odpovídá slušnému bytu v Moskvě. Místo vlastního obydlí si dobrodruzi mohou vychutnat pět metrů čtverečných mobilního příbytku s podvozkem v konfiguraci 6x6 nebo 8x8. Arktický speciál tedy bude k dostání v základu se třemi nápravami, dražší poveze nápravy čtyři. Obě verze dostanou tělo ze dvou částí spojené dohromady kloubovým rámem hned za obytným prostorem.
Blíže představená menší varianta slibuje dodržení silničních rozměrů, čili výška nepřesáhne 4 metry a šířka se vejde do 2,5 metru. Asfaltovým cestám by neměly vadit ani nízkotlaké pneumatiky obřích rozměrů 710/70 R38. Pohon zajišťuje motor Kamaz skrytý pod kabinou. Vývojáři zvolili dieselový V8 o objemu 12 litrů s výkonem 400 koní. Agregát je sojený s klasickou šestnáctistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba se odvíjí od náročnosti expediční trasy, ale dvě 350litrové nádrže chvíli vydrží. Mašina se nezalekne složitého terénu díky karoserii umístěné 67 centimetrů nad zemí.
Obyvatelný modul umístěný před nákladní korbou tvoří konstrukce opláštěných panelů ze skleněných vláken s nataženou izolací. Nejtužší sibiřské počasí s teplotami mínus 60 stupňů Celsia v něm zvládnou přežít tři osoby, ovšem nocleh je připraven pouze pro dva. Třetího čeká pohodlí řidičské kabiny ze standardního Kamazu 5350.
Uvnitř vcelku útulné jednotky pro přežití jsou k dispozici pohovka se stolkem, úložné schránky a kuchyňka. Skromné vybavení postačí, vždyť zahrnuje umyvadlo s odpadem, vařič, stejně tak mikrovlnnou troubu. Nad místem pro vaření se najde plochý televizor, topení a klimatizace. Šatní skříňka je připravena na sušení zmrzlých a mokrých oděvů polárníků. Pod sedací částí s postelí v jednom se skrývají akumulátory a důležitá elektronika.
Z malé světničky vedou dveře do koupelny se sprchovým koutem a splachovací toaletou. Stav důležitých provozních kapalin ukazují kulaté budíky. Kontakt s okolím zajišťuje jediné okno v celé místnosti, komunikaci s posádkou za volantem usnadňuje interkom.
Zajímavostí je schopnost nezávislého fungování buňky. Stačí jeřábem shodit místnost mimo poháněný podvozek, napojit benzínový generátor a Kamaz může odjet bez zbytečné zátěže na bedrech. V takovém případě se musí do zásob přibalit kromě nafty do motoru ještě benzín.
Za odnímatelným přístřeškem zbývá místo pro náklad. Korba menšího modelu unese 13 tun, zatímco celková hmotnost vozidla dosáhne 30 tun. Pod nákladovou plochou je součástí expediční výbavy silný naviják, který je strážným andělem každého dobrodruha. Vskutku výjimečný stroj, každým coulem.
Zátěžové testy jsou u konce a Kamaz začíná vyrábět první expediční speciály Arktika. Prohlídka jednoho z nich ukáže výjimečné vlastnosti, není jich málo
Zdroj: ПриветТачка@Youtube
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 2 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou včera 15:24
- Pole pro Aldeguera, 14. Salač včera 14:52
- PP v Moto3 patří Davidu Alonsovi včera 14:39
- První Pole Position pro Marca Marqueze s Ducati včera 11:36
Nejčtenější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024 - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz