Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrcholný sporťák Toyoty dorazí v roce 2018. Šéf chce i návrat jména Supra
5.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci již nějaký čas pracují na společném projektu s BMW. Dočkat bychom se měli na sportování zaměřeného kupé, jeho název je však zatím nejistý.
O návratu Toyoty Supra se mluví již velmi dlouho, prakticky od ukončení výroby předchozího provedení v roce 2002. Ani po 14 letech ovšem není možné na vůz složit zálohu či si jej rovnou objednat. Mohlo by se tedy zdát, že nová generace je pouze přízrakem. V tomto ohledu jsme ale daleko od pravdy, neboť nový sporťák Toyoty je již ve vývoji. Jen není jisté, zda ponese jméno Supra.
Tento krok by si ovšem velmi přál Tetsuya Tada, globální technický šéf značky a duchovní otec modelu GT 86. Uvedl, že označení Supra „je z historického hlediska pro Toyotu důležité. Proto se jej snažíme protlačit pro vůz, který společně vyvíjíme s BMW.“ Není tedy jisté, zda se Supra se vším všudy vrátí, jejího duchovního odkazu se ovšem dočkat máme. I když hned tak to stále ještě nebude.
Tada prozradil, že spolupráce mezi oběma značkami jde podle plánu, přičemž momentálně „probíhají testy po celém světě. Nejen na Fuji nebo Nürburgringu, ale po celém světě.“ Dosud ovšem byly nachytány pouze prototypy chystaného BMW Z5, které dorazí do výroby v příštím roce jako nástupce končícího modelu Z4. Verzi od Toyoty mimo automobilku zatím nikdo neviděl.
Důvodem je fakt, že novodobá Supra (pokud se tedy vůz tak bude jmenovat) dorazí až v roce 2018. S mnichovským modelem pak bude sdílet jen platformu a pár dalších komponentů. Zmínit pak můžeme ještě společný vývoj, na jeho konci ovšem mají stát dva vozy se značně odlišnými charaktery - podle posledních informací chce BMW ze svého stroje udělat luxusnější GT.
Toyota ve srovnání s tím touží po čistokrevném sporťáku, který se postaví na vrchol její sportovní řady, a sice nad zmiňované kupé GT 86. Pod kapotou se počítá s přeplňovaným šestiválcem o výkonu zhruba 300 koní, mimo to by ovšem měl dorazit ještě plug-in hybrid disponující přibližně 480 koňmi. Tada ovšem dodává, že důležitá je hlavně zábava za volantem.
Uvidíme, zda ale vše dopadne tak, jak si Japonci nyní malují. Technický šéf značky již loni sliboval příchod realitě bližšího konceptu, toho jsme se ale nakonec nedočkali. Jediným vodítkem k chystanému designu je tak studie FT-1, za jejíž realizaci bychom se ovšem více než přimlouvali.
Pokud chystaný sporťák Toyoty vypadne z oka konceptu FT-1, vůbec se nebudeme zlobit. Stejně jako v případě návratu označení Supra
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:42 - HondaMan
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22