Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu

Další Golf je ve vývoji, i když přijde až v roce 2019. Regulace EU totiž představují pro VW tvrdý oříšek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu

18.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Další Golf je ve vývoji, i když přijde až v roce 2019. Regulace EU totiž představují pro VW tvrdý oříšek.

Ač je sedmá generace Volkswagenu Golf na trhu pouhé dva roky, německá automobilka již začala s vývojem nástupce. Ten by měl dorazit v roce 2019, což znamená, že stávající model čeká sedmiletý životní cyklus. Je ovšem možné, že se tato doba ještě prodlouží, neboť s koncem dekády přijdou nové emisní limity, které nasazují laťku neskutečně vysoko. A s jejich splněním by prý mohl mít problémy i koncern VW Group, neboť jeho průměrná produkce emisí CO2 musí poklesnout o nějakých 22 až 27 procent.

V rámci modelové řady Golf přitom technici, inženýři a návrháři mají v plánu držet se pod hranicí 90 gramů na kilometr, což je opravdu tvrdým oříškem, v případě benzinových verzí to znamená průměrnou spotřebu paliva 3,75 litru na 100 km. I proto by osmá generace měla být jedním z nejúspornějších mainstreamových vozů všech dob, přičemž lekce aerodynamiky bude brát u radikálního dvousedadlového modelu XL1. Ten se přitom v laboratořích dostal na 0,9litrovou spotřebu a emise CO2 pouhých 21 g/km, což je pro Volkswagen neodolatelná vábnička.

Je ovšem třeba si uvědomit, že XL1 má nízké spotřebě uzpůsobené úplně všechno, třeba i karoserii, která je nízká, dlouhá a používá krytů zadních kol. Ve srovnání s tím však Golf musí být i nadále rodinným hatchbackem schopným jezdit skoro i po poli, jinak by mohl ztratit značnou část klientely. A proto bychom se prý mohli dočkat aerodynamických fíglů, které ještě žádný jiný produkční automobil nepředstavil. Představit si pod nimi přitom můžeme prodloužený střešní spoiler nebo jisté bočnice podél zadního okna.

Tím by samozřejmě došlo ke kýženému prodloužení, přestože minimálně zepředu a zezadu by tvar vozu zůstal oproti stávající siluetě vcelku nezměněn. Mimo to se pak chystá výrazné odlehčování (pod 1 100 kg), přestože nový Golf bude opětovně stát na platformě MQB, která bude jasně vymezovat jeho délku a šířku. Volkswagen tak čeká hledání nových materiálů, neboť kupříkladu takový hliník by výrazně navýšil cenu novinky.

I přesto je dost možné, že suma, za kterou si nový Golf budete moci koupit, bude o poznání vyšší než nyní a inspirace XL1 tak neskončí u hmotnosti a aerodynamiky. Očekává se totiž také příchod celé řady nových technologií, které budou rovněž zaměřeny na redukci spotřeby.. Jednou z nich by přitom měl být variabilní kompresní poměr motorů, jenž by kompresi měnil v závislosti na aktuálních potřebách, a tak by přispíval k nižší spotřebě.

Další novinkou by se mohl stát setrvačník, který u předokolek pohání zadní kola. Svým způsobem by tak šlo o hybridní čtyřkolku, i když daný systém je méně komplexní a zároveň nesrovnatelně lehčí. Po cenové stránce vyjde na čtvrtinu nákladů, jízdu ryze na elektřinu však zařídit nedokáže. U takového Volva, které již systém testuje, však po 8sekundové rekuperaci brzdné energie vygeneruje na 10 sekund 80 koní (Golf by jich nabídl 40).

Počítá se také s větším podílem jízdy na neutrál, přičemž ta by měla mít hned tři fáze. Ta první je již známa majitelům některých převodovek DSG, přičemž počítá s „plachtěním“ při vyšším tempu. Do budoucna se ovšem máme dočkat deaktivace pohonné jednotky při jízdě rychlostí nižší než 6,5 km/h, finální stupeň pak automaticky přepne na neutrál ve chvílích, kdy jedete z kopce nebo se blížíte k semaforu, na kterém má bliknout červená. Manuální verze by pak měl vsadit na řešení, které jsme nedávno probírali v článku o Bosch BRS a eClutch, tedy jakési mikrohybridní technologii, která jednak zajistí „vyřazování” i bez řidiče a umožní pohyb v pomalých kolonách bez nutnosti použití spalovacího motoru.

Mimo to by ke slovu měly přijít elektrická turbodmychadla a kompresory, přičemž ty budou vítány hlavně u vozů s maloobjemovými agregáty, které zvláště v nízkých rychlostech disponují jen nízkou recirkulací výfukových plynů. Elektro-přeplňování by tento neduh negovalo, neboť by roztáčelo lopatky turba ještě předním, než by řidič šlápnul na plynový pedál. V takové chvíli by totiž měl vždy k dispozici plný výkon bez prodlevy.

Tím sice informace plynoucí od našich britských kolegů končí, nový Golf však dozajista nabídne více než to. Bruselská penalizace ohlášená na konec dekády totiž bude nemilosrdná a jen málokterá značka si bude moci dovolit zaplatit jak náročný vývoj, tak případné následné pokuty. Je tedy dost možné, že i když řadu výrobců nepoložila ekonomická krize, regulace Evropské unie již nepřežijí - o to ostatně možná jejich strůjcům jde...


Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 1 - VW Golf 2019 inspired by XL1
Nový VW Golf by měl být ovlivněn aerodynamikou modelu XL1, zůstane však u tradičních proporcí

Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 2 - Audi RS5 TDI prototyp 01Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 3 - Audi RS5 TDI prototyp 02Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 4 - Audi RS5 TDI prototyp 03Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 5 - Audi RS5 TDI prototyp 04Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 6 - Audi RS5 TDI prototyp 05Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 7 - Audi RS5 TDI prototyp 06Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 8 - Audi RS5 TDI prototyp 07Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 9 - Audi RS5 TDI prototyp 08Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 10 - Audi RS5 TDI prototyp 09Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 11 - Audi RS5 TDI prototyp 10Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 12 - Audi RS5 TDI prototyp 11Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 13 - Audi RS5 TDI prototyp 12Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 14 - Audi RS5 TDI prototyp 13Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 15 - Audi RS5 TDI prototyp 14Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu - 16 - Audi RS5 TDI prototyp 15
Elektrické přeplňování momentálně testuje Audi na modelu RS5 TDI. Do budoucna by přitom obdobný systém měl zamířit i pod kapotu osmé generace Volkswagenu Golf

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.