Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek

6.9.2016 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Sedmimístné SUV Volkswagenu sice interiérem připomíná novinku Škody, oproti ní je však po poznání větší. Troufá si dokonce i na Audi Q7.

Nový Volkswagen Teramont už jsme vám bez maskování ukázat mohli. Tehdy jsme jej přirovnávali ke Škodě Kodiaq, neboť interiéry obou vozů se nápadně podobají, v rámci koncernu (zatím...) jako jediné. Nepředpokládali jsme snad, že by automaticky znamenalo i stejné venkovní rozměry, neboť Teramont měl být větším vozem. Až teď se ale ukazuje, jak moc.

Dané informace k nám dorazily z Číny, kde bude novinka montována ve spolupráci s tamní firmou SAIC. A jak už to při tamních „předběžných neoficiálních ohledáních” automobilových novinek bývá, nejde zdaleka o nenápadné nafocení vozu odkudsi zdáli, ale důkladné nafocení ze všech stran doplněné o řadu dosud nezveřejněných informací. A ty nejzajímavější se týkají rozměrů.

V tomto ohledu zmíníme, že Škoda Kodiaq měří 4 697 milimetrů na délku, 1 882 mm na šířku, 1 676 mm na výšku a 2 791 mm v rámci rozvoru. Není to tedy malé auto, na pohled se ale nikterak obří nezdá. Teramont na první pohled vyhlíží podobně, jenže počítá s rozměry 5 039 x 1 989 x 1 773 x 2 980 mm. Krom délky a rozvoru je tak vůbec největším SUV koncernu, neboť překonává i Audi Q7 (5 069 x 1 968 x 1 716 x 3 001 mm).

Při pohledu na tyto rozměry je tak asi logické, že nabídka kol startuje osmnáctkami doplněnými pneumatikami 245/60. Dále přitom v nabídce figurují 19palcové ráfky (255/55) či 20palcové (255/50). V závislosti na zvolené výbavě bude odlišná také čelní maska, nárazníky vpředu a vzadu či boční prahy, pouze pro vrcholné úrovně jsou pak určeny plnohodnotné čelní LEDky. Mimo to mohou čínští zákazníci volit mezi pětimístnou a sedmimístnou variantou.

Po stránce motorické jsme již dříve hovořili o 3,6litrovém atmosférickém šestiválci, kromě této jednotky ovšem dorazí také přeplňovaný benzinový dvoulitr. Ten bude produkovat 186 nebo 220 koní, Teramont tedy při větších rozměrech nabídne o poznání vyšší výkon než výše zmiňovaný Kodiaq. Automat DSG bude nejspíše standardem u všech verzí, v případě pohonu ale nejspíše bude možné volit mezi jednou či dvěma nápravami.

Nic bližšího již momentálně nemůžeme dodat, o datu oficiálního odhalení čínské zdroje prozatím mlčí. S ohledem na zcela nemaskovanou karoserii je ale nejspíše debut již za rohem. Ten americký pak velmi pravděpodobně proběhne na sklonku roku na autosalonu v Los Angeles, do Evropy se ale Teramont dříve než v příštím roce zřejmě nepodívá.

Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 1 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 01Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 2 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 02Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 3 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 03Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 4 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 04Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 5 - VW Teramont 2017 bez maskovani dalsi 05
Nový Volkswagen Teramont bude jedním z největších SUV koncernu...

Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 6 - VW Teramont 2017 nove spy foto 04Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 7 - VW Teramont 2017 nove spy foto 05Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek - 8 - VW Teramont 2017 nove spy foto 06
...přestože interiérem se velmi podobá mnohem kratší Škodě Kodiaq

Zdroj: Autohome China

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše