Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti

Techrules pokračuje v představování ohromujících elektrických konceptů. Nový Ren navrhl Giugiaro se synem, stovku dá za 3,5 s, i s naftou na palubě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti

9.3.2017 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Techrules pokračuje v představování ohromujících elektrických konceptů. Nový Ren navrhl Giugiaro se synem, stovku dá za 3,5 s, i s naftou na palubě.

Pokud sledujete náš web pravidelně, nemusíme vám relativně novou čínskou značku Techrules nijak zvlášť přestavovat. Ty ostatní by mohlo zajímat, že jde o společnost, která se již na loňském ženevském autosalonu snažila ohromit návštěvníky svého stánku dvojicí konceptů nazvaných AT96 (Aviation Turbine) a GT96 (Gas Turbine).

Základem obou byly elektromotory o značném souhrnném výkonu, menší sada akumulátorů a patentovaná technologie nazvaná TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle), což si můžete představit jako klasický elektromobil, jehož akumulátory jsou dobíjené mikroturbínou na palubě.

Ze stejného rámce nevystupuje ani aktuální novinka nazvaná Ren, která dále rozvíjí identickou techniku. O design karoserie třísedadlového auta se samostatnými kupolemi nad trojicí sedadel uspořádaných po vzoru McLarenu F1 se postaral Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio, přičemž většina panelů a součástek konstrukce byla vyrobena z karbonu.

Ren navzdory tomu není lehký. Váží až 1 700 kg, pohání ho však až šest elektromotorů. Dva přední disponují maximálním výkonem 435 koní a nejvyšším točivým momentem 780 newtonmetrů, zatímco čtyři zadní dodávají příslušné nápravě 870 koní a 1560 Nm. Bavíme se tedy o autě s výkonem přes 1 000 koní, svérázné alternativě k Bugatti Veyron. Třísedadlový čínský bateriový počin tak má i odpovídající dynamiku - má být schopen akcelerovat z nuly na stovku za pouhých 2,5 sekundy a jezdit nejvyšší rychlostí 350 kilometrů v hodině.

Tuto výkonovou nálož mají zásobovat jen velmi skromné lithium-iontové akumulátorové balíčky. Firma mluví o kapacitě 14, 25 a 32 kWh, což je ekvivalent zhruba od 5 do 12 litrů benzínu, a tudíž je jasné, že by uvedené zásoby energie stačily při plném využití potenciálu tak na pár pořádných rozjezdů. Číňané proto ve spolupráci s britskými specialisty namontovali do Renu malou turbínu, která zde má fungovat jako generátor elektrické energie.

Připraveno je dokonce hned několik typů turbín s výkonem od 41 do 108 koní, přičemž v nejúspornějším provedení by měla technologie TREV prodloužit celkový dojezd díky 80litrovým nádržím na 1 170 km a v čistě elektrickém režimu má Ren údajně zvládnout 200 kilometrů. Tyto čísla platí podle Techrulesu pro naftu, což dává vozu skutečně svéráznou příchuť.

Abychom měli výčet konstrukce čínského dobíjecího elektromobilu kompletní, měli bychom říci, že základ auta tvoří rám z ocelových trubek, je postaveno na 22palcových kolech a zpomalení zajišťují karbon-keramické brzdy se šestipístkovými třmeny od firmy AP Racing. A jelikož jsou zde v podstatě tři samostatné kokpity, v sedadlech je namontovaný komunikační systém s mikrofony a reproduktory umožňujícími mluvit navzájem a řidič má navíc možnost mluvit i s lidmi mimo vůz díky stejné technice integrované na bocích v blízkosti loga na dveřích.

Zatímco modely AT96 a GT96 byly pouze studie, Ren by se měl podle tvrzení zástupců čínské firmy objevit ve výrobě. Pochopitelně limitované. Objednávky se přijímají už nyní, vzniknout má pouze 96 aut s roční desetikusovou produkcí a první stroje budou případným zájemcům dodané počátkem příštího roku. Za jakou cenu? Oficiálně se o ní nemluví, ale odhaduje se na téměř 69 milionů korun.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 1 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 01Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 2 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 02Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 3 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 03Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 4 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 04Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 5 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 05Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 6 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 06Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 7 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 07Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 8 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 08Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 9 - Techrules Ren Zeneva 2017 zive 09
Techrules Ren naživo v Ženevě působí trochu jako batmobil, v bílé

Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 10 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 01Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 11 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 02Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 12 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 03Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 13 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 04Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 14 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 05Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 15 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 06Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 16 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 07Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 17 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 08Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 18 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 09Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 19 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 10Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 20 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 11Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti - 21 - Techrules Ren Zeneva 2017 oficialni 12
Výkony čínského elektrického supersportu slibují překonat i Bugatti Chiron, to ale i cenou, Ren má stát skoro 70 milionů

Miro Mihálik

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše