Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci

7.3.2017 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Projekt slavného Fittipaldiho má atmosférický motor a hmotnost menší než tunu. Bude k mání 25 sběratelům a milionům hráčů Gran Turisma.

Emerson Fittipaldi je pro ty, kteří ještě zažili sledování závodů Formule 1 na černobílých socialistických televizích, jezdcem patřícím mezi absolutní legendy. Však u nás dodnes zaznívá věta: „Jede jako Fittipaldi!” i z úst těch, kteří brazilského pilota těžko mohou pamatovat. Byl to slavný závodník, který získal titul šampiona Formule 1 v letech 1972 a 1974 a později dvakrát vyhrál náročný závod 500 mil Indianapolis. Teď na ženevském autosalonu představil svůj nový projekt - Pininfarinu Fittipaldi EF7.

Spolupracoval na něm s designérským studiem Pininfarina, jak vidno už z názvu, a s německou společností HWA, která se zabývá vývojem technologií pro závodní auta. Pokud vám písmena HWA napovídají možnou blízkost s AMG, je to zcela správně - jsou to iniciály Hanse Wernera Aufrechta, který AMG před lety založil.

Konstrukce vozu je skutečně výjimečná. Základem EF7 je dvoudílný karbonový monokok, ke kterému je pevně přišroubovaný 4,8l osmiválec s atmosférickým plněním a šestistupňová převodovka Hewland. Obě tyto části tedy budou namáhanou součástí šasi, což má mimo jiné šetřit hmotnost. Vůz má vážit méně než tunu, což je podle šéfinženýra vozu Huberta Hugla velmi ambiciózní cíl.

Zbrusu nový osmiválec o objemu 4,8 litru má mít plochou klikovou hřídel a má dávat maximální výkon - zatím přesně neznámý, ale měl by mít hodnotu okolo 600 koní - při 9 tisících otáčkách. Bude mít suchou klikovou skříň a řady válců budou svírat úhel 90°. HWA aktuálně pracuje na jeho vývoji.

Na podvozku uvidíme dvojité lichoběžníkové zavěšení vpředu i vzadu. Tlumiče budou u všech kol v šasi, vzadu bude odpružení typu pushrod, vpředu naopak pullrod. To je v podstatě pushrod vzhůru nohama; kolo na hrbolu netlačí na dole upevněnou a nahoru směřující tyčku, která přes páku tlačí na tlumič a pružinu, nýbrž tahá za stejně fungující, ale nahoře upevněnou a dolů směřující tyčku.

Pohled na fotografie napovídá, že na běžné silnice s tímto autem vyrazit nepůjde, tenhle vůz bude dost pravděpodobně určen jen na okruhy. Kabina však nebude stísněná, monokokové šasi má poskytnout posádce dostatek prostoru. Cenu zatím neznáme, víme však, že má vzniknout jen 25 kusů EF7.

Na koho se nedostane, bude si muset vystačit s virtuální verzí téhle rakety - je to mimo jiné příspěvek Pininfariny do projektu Vision Gran Turismo. Anebo počkat, než - a zda vůbec - Fittipaldi rozjede vlastní automobilku. O takových plánech se hovoří s tím, že jsou financovány investiční skupinou Dakia Global se zájmem v průlomových automobilových technologiích. Tak uvidíme...

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.

Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 1 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 01Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 2 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 02Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 3 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 03Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 4 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 04Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 5 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 05Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 6 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 06Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 7 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 07Pininfarina Fittipaldi EF7 je auto přímo od Emersona, má pozoruhodnou konstrukci - 8 - pininfarina fittipaldi ef7 prvni ofic 08
Pininfarina Fittipaldi nezapře své primárně okruhové určení

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše