Reklama

Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč

Čínská auta mají prachbídnou pověst a když se někdy objevila v evropském prodeji, prakticky nikdo je nechtěl. Jetour X90 je ale s 4,8 metry délky, sedmi sedadly, 150 koňmi a horou výbavy při své ceně hodně zajímavou nabídkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč

3.1.2019 | Petr Prokopec

Čínská auta mají prachbídnou pověst a když se někdy objevila v evropském prodeji, prakticky nikdo je nechtěl. Jetour X90 je ale s 4,8 metry délky, sedmi sedadly, 150 koňmi a horou výbavy při své ceně hodně zajímavou nabídkou.

Pokud u nás zatoužíte po sedmimístném SUV, pak se na vašem seznamu potenciálních kandidátů zcela jistě objeví Škoda Kodiaq. Ta se nemalé chvály dočkala i v zahraničí, nikoliv jen kvůli designu, ale zejména s ohledem na praktičnost. A také v souvislosti s relativně nízkou cenou, třebaže zrovna poslední zmíněný klad bude většina Čechů nejspíše rozporovat. V místních končinách totiž Kodiaq startuje na 681 900 Kč, což žádná láce není. Navíc v té chvíli máte k dispozici jen pět sedaček, za třetí lavici je třeba připlatit dalších 23 tisíc korun.

Suma sumárum tu máme částku přes 700 tisíc Kč, za kterou dostanete sice na jedné straně sedmimístné auto disponující obřím zavazadlovým prostorem, ovšem osazené ne zrovna objemným motorem o výkonu 150 koní. Ten má na starosti manuál, který zásobuje pouze přední kola. A základní výbava má k bohaté též daleko. Automat, pohon 4x4 a další výbava sice k dispozici jsou, vše ale cenu snadno vyšponuje o další statisíce výše.

Nová čínská značka Jetour, která je divizí automobilky Chery zaměřené na mladé, však dokazuje, že vše zmíněné lze pořídit výrazně levněji. Druhý firemní model zvaný X90 přitom zvládá Škodu Kodiaq překonat hned v několika ohledech. Na délku mu totiž naměříme 4 840 milimetrů, na šířku 1 925, na výšku 1 745 a v rámci rozvoru 2 850. České SUV je tak překonáno ve všech ohledech, rovnat se čínskému zástupci nemůže ani standardními koly - Jetour totiž používá lité dvacítky.

Stejně jako u Škody Kodiaq je základem pětimístné provedení se dvěma řadami sedadel, nicméně jen u příplatkové třetí lavice se Číňané nezastavili. X90 je totiž možné pořídit i jako šestimístné, přičemž v takové chvíli uprostřed trůní dvě nezávislá křesla. Ta možná i překvapivě nemohou být spárována s verzí se dvěma řadami sedadel, díky čemuž by nabídka zahrnovala i čtyřmístné provedení. Jelikož však aktuální nabídka je pouze první vlnou, lze do budoucna čekat rozšíření portfolia.

To ostatně platí také o motorovém prostoru, kde je stejně jako u Škody Kodiaq momentálně k dispozici pouze přeplňovaná benzinová jedna-pětka. Ta dokonce produkuje identických 150 koní, jenž v základu šestistupňový manuál přenáší pouze na přední kola. Od koncernu VW však tato technika nepochází. Stejné je to i v případě příplatkového osmistupňového automatu, který česko-německé DSG překonává o jeden stupeň. Na pohon 4x4 ale mohou Číňané v tuto chvíli zapomenout.

Za tím jistě stojí snaha o maximální snížení cen. Jetour X90 se tak dokonce musí obejít i bez samovyrovnávací zadní nápravy, jíž disponuje menší model X70. Místo toho tu máme jednoduchou torzní příčku. S tou pak do budoucna má být spárován i citelně výkonnější 1,6litrová pohonná jednotka, která bude standardně spárována pouze s automatem.

Techniku tedy máme zmapovanou, přesunout se můžeme ke standardní výbavě. A také k vykopávací ceně, jíž Jetour definitivně odsuzuje Kodiaq do role možná stylovějšího, ovšem v podstatě předraženého a „holého“ vozu. X90 je totiž již v základu osazeno šesti airbagy, digitálním přístrojovým štítem, 9palcovou centrální obrazovkou, kůží, sadou kamer, adaptivním tempomatem, autonomními brzdami či automatickým parkingem.

Za většinu těchto prvků je v případě vozů nabízených v Evropě třeba připlácet i v prémiovém segmentu, Jetour ale vše nabízí v rámci mainstreamu, a to již u základního modelu. Ten přitom bude od druhé poloviny ledna k dispozici za pouhých 315 tisíc korun, tedy za méně než polovinu toho, co u nás dáte za Kodiaq. Ten má přitom standardně jen 17palcová litá kola, pouze 6,5palcový displej multimédií či klasický analogový přístrojový štít. Takovou nabídkou už by možná lecjaký Evropan nepohrdl...

Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 1 - Jetour X90 2019 prvni sada 01Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 2 - Jetour X90 2019 prvni sada 02
Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 3 - Jetour X90 2019 prvni sada 03Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 4 - Jetour X90 2019 prvni sada 04
Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 5 - Jetour X90 2019 prvni sada 05Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 6 - Jetour X90 2019 prvni sada 06
Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 7 - Jetour X90 2019 prvni sada 07Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 8 - Jetour X90 2019 prvni sada 08
Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 9 - Jetour X90 2019 prvni sada 09Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 10 - Jetour X90 2019 prvni sada 10
Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 11 - Jetour X90 2019 prvni sada 11Pořád odmítáte auta z Číny? Toto vybavené SUV větší než Kodiaq tam stojí 315 tisíc Kč - 12 - Jetour X90 2019 prvni sada 12
Jetour X90 je dobře vybavenou čínskou alternativou pro Škodu Kodiaq. Vůči ní je o polovinu levnější, přestože v základu počítá s toutéž technikou

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše