Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Základní model značky má nově pod kapotou přeplňované čtyřválce, které produkují 300 či 350 koní. Zlepšila se dynamika i spotřeba.
Nejzásadnější facelift modelu Boxster v celé jeho krátké historii je tu. Porsche přitom nezměnilo pouze vzhled, ale také označení vozu, který obohatilo o číslovku 718 odkazující na slavný závodní stroj z 50. a 60. let minulého století. Uprostřed se přitom pyšnil čtyřválcovým důvodem, což je nejspíše ten pravý důvod, proč v Zuffenhausenu po daném označení sáhli. Jak bylo totiž avizováno již bezpočet měsíců dopředu, v motorovém prostoru Boxster nově zaměstná namísto atmosférických šestiválců právě čtyřválce, a sice přeplňované.
Základní varianta se pochlubí dvoulitrovým objemem, ze kterého Porsche vydolovalo výkon až 300 koní a 380 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 1 950 a 4 500 otáček. Ve srovnání s minulostí jde o nárůst o 35 koní a 100 Nm, přičemž křivka točivého momentu navíc vrcholí o 1 500 ot./min. níže. Podle značky tak byla navýšena odezva motoru v nízkých otáčkách a jeho flexibilita v otáčkách středních. To se ostatně projevilo i na jízdní dynamice, stovku totiž vůz s automatem PDK a paketem Sport Chrono zdolá za 4,7 sekundy, o osm desetin rychleji než dříve.
Boxster S dostal do vínku čtyřválec 2,5litrový, který je navíc osazen turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Máme tu tedy 350 koní a 420 Nm při 1 900 až 4 500 otáčkách, což značí posun o 35 koní a 60 Nm. V kombinaci s výše zmiňovanou automatickou převodovkou a příplatkovým paketem Sport Chrono tu pak máme akceleraci z klidu na stovku za 4,2 sekundy (o šest desetin rychleji než v případě 3,4litrového atmosférického šestiválce) a nejvyšší rychlost 285 km/h (základ je o deset kilometrů v hodině pomalejší).
Díky těmto výkonům je Boxster S dokonce rychlejší než Porsche Cayman GT4, o jehož pohon se stará 3,8litrový šestiválec a 380 koní. S tímto výkonem totiž kupé zvládne stovku za 4,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji. Na druhou stranu však disponuje pouze šestistupňovým manuálem. Ten je pro obě verze roadsteru standardem, k dispozici je ale také automat, jenž je osazen „palivo šetřícími virtuálními stupni“. Jak tohle přesně funguje, zatím nevíme.
Abychom ale nemluvili jen obecně, můžeme zmínit, že dle tvrzení Porsche byla žíznivost snížena o 13 procent. Základní Boxster si tak má dle norem říci o 6,9 l/100 km, varianta S počítá se 7,3litrovým průměrem. Obě hodnoty jsou platné pro PDK, s manuálem bude spotřeba novinky dozajista o trochu vyšší. Tím jsme však s motorovým prostorem hotovi, přesunout se tak můžeme k dalším změnám.
S ohledem na jiné pohonné jednotky a tedy odlišné rozložení hmotnosti (konkrétní data značka zatím neudává) máme co do činění s přepracovaným podvozkem, který je popisován jako „sportovnější“. Mimo to Porsche zrevidovalo elektro-mechanický systém řízení, který je nyní o 10 procent přímější než dříve. Pro ty, co touží po ještě vyšší ovladatelnosti, je pak za příplatek připraven o 10 milimetrů nižší podvozek s adaptivními tlumiči PASM.
Zmínit již můžeme jen vizuální změny, které se projevují hlavně na přídi, kde najdeme nový agresivněji stylizovaný nárazník či bi-xenony doplněné LEDkami pro denní svícení. Na bocích si pak můžeme povšimnout nových prahů a dveřních klik nebo větších „kapes“ přivádějících vzduch k motoru. Vzadu se pak objevují rovněž nové světlomety, které nově spojuje proužek s názvem automobilky.
Uvnitř je možné počítat s částečně pozměněnou architekturou palubní desky, jejíž součástí jsou nové výdechy klimatizace. Revizí prošel také volant, počítat je možné rovněž s novější verzí multimediálního systému PCM. Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že na německém trhu startují ceny na 53 646 Eur (cca 1,5 mil. Kč) za základ, respektive na 66 141 Eur (1 787 500 Kč) za verzi S.
Porsche 718 Boxster dostalo do vínku nový název, vizuál i čtyřválcový motor, se kterým ve verzi S zvládne stovku již za 4,2 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz