- -

Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s

Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s

18.11.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Za 1,6 milionu korun může hybridní Spyder neskutečně zrychlit. Zároveň se přitom vyznačuje ještě více nereálnými daty o spotřebě.

Mohlo by se zdát, že hybridní Porsche 918 Spyder už známe velmi dobře, veškerá technická data, která automobilka dosud zveřejnila, se týkala standarní verze. Severní smyčku Nürburgringu ale značka v rekordním čase pokořila s autem vybaveném paketem Weissach, o kterém jsme dosud věděli jen to, že odstraněním klimatizace nebo audio systému snižuje hmotnost o 34 kg. Zároveň přidává na aerodynamice, karbonových dílech i ceně. Základní sumu 768 026 Eur (cca 20 737 000 Kč) totiž šponuje o dalších 60 000 Eur (1,62 mil. korun).

Jak se tento příplatek projeví na jízdní dynamice? Stovku Spyder s paketem Weissach zvládne za pouhých 2,6 sekundy, což ve srovnání se základem znamená zrychlení o dvě desetiny. K akceleraci na dvoustovku je pak třeba 7,2 sekundy (- 0,5 s), metu tří set kilometrů v hodině hybridní supersport pokoří za 19,9 s (o podstatných 2,1 sekundy rychleji). Nejvyšší rychlost však již zůstala na standardních 345 km/h.

Kromě toho se samozřejmě změnila také data určená pro jízdy v čistě elektrickém režimu, q to kupodivu nikoliv pouze u odlehčeného provedení, ale také u standardu. Ten tak při využití dvou elektromotorů zvládne stovku za 6,2 sekundy, což oproti původně zveřejněnému času představuje úsporu osmi desetin. S paketem Weissach pak můžete dokonce ještě jednu další desetinu ubrat, 30kilometrový dojezd však zůstává nezměněn.

Jakkoliv jsou přitom veškeré nové technické parametry vítané, ten poslední již nemá s realitou mnoho společného. V rámci spotřeby se totiž od skutečného světa odkloníme úplně, neboť daných hodnot Porsche rozhodně nedosáhlo na Ringu, nýbrž v hermeticky uzavřených laboratořích. I proto může standard jezdit v průměru za 3,1 l/100 km, zatímco verzi s paketem Weissach prý postačí pouhé tři litry paliva na sto kilometrů.

Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 1 - Porsche 918 Spyder Weissach 01Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 2 - Porsche 918 Spyder Weissach 02Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 3 - Porsche 918 Spyder Weissach 03Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 4 - Porsche 918 Spyder Weissach 04Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 5 - Porsche 918 Spyder Weissach 05Porsche 918 Spyder: dynamika s paketem Weissach je venku, stovku dá za 2,6 s - 6 - Porsche 918 Spyder Weissach 06
Porsche 918 Spyder vybavené paketem Weissach oproti standardu podstatně zrychlilo. A také podražilo

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama