Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu

Interiéry moderních aut mohou být krásné a vybavené věcmi, o kterých se nám dříve nesnilo, se záplavou dotykových displejů ale nikdy nebudou tak příjemné. Nové Porsche 911 dál sází na tlačítka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu

23.1.2019 | Petr Prokopec

Interiéry moderních aut mohou být krásné a vybavené věcmi, o kterých se nám dříve nesnilo, se záplavou dotykových displejů ale nikdy nebudou tak příjemné. Nové Porsche 911 dál sází na tlačítka.

Od představení nového Porsche 911 uběhlo již několik týdnů, přesto osmá generace zůstává v centru dění. Jakkoliv se zvenčí na první pohled od předchozího provedení moc nezměnila, tedy až na poněkud svérázné kliky dveří, pod kapotou došlo na řadu modifikací. Pohonná jednotka dnes ale zůstává pčím zcela skryta, těšit se tak lze alespoň z vyššího výkonu. Snad nejvíce ale značka ze Zuffenhausenu řádila v interiéru.

Kultovní model se dočkal zcela nové kabiny, která působí mnohem čistším dojmem, než tomu bylo dříve. To není u nových aut zase tak výjimečné, Porsche se ale na rozdíl od mnoha dalších výrobců, včetně třeba koncernového Audi vyhnulo eliminaci tlačítek, řada z nich zůstala na svém místě. Jen byl přepracován jejich tvar. To je vskutku překvapivé, dle firemního šéfa vývoje a výzkumu Michaela Steinera to ale má své opodstatnění. „Mačkat tlačítka je zábavné. Není to vždy jen o obrazovkách. Chtěli jsme čistý vnitřek, zároveň jsme ale chtěli zachovat zákazníkům jejich oblíbenou kratochvíli.“

Máte pocit, že Steiner přehání a svými slovy jen omlouvá skutečnost, že designéři Porsche jsou natolik líní, že nejen ponechávají bez doteku siluetu vozu, ale nyní ještě opomenuli vylepšit kabinu vozu? Pak zkuste zapřemýšlet dvakrát. Nebo se spíše vžijte do role majitele 911, který právě po vlastní ose dorazil na okruh, převlékl se do závodního overalu, nasadil helmu a rukavice a postavil se na startovní čáru. V takové chvíli by byť jen snaha o aktivaci sportovního režimu na displeji byla nemožná a vlastně ve své podstatě otravná.

O poznání jiná situace však nastává, když k dispozici máte tlačítka. Ta navíc již nejsou v mnoha případech tak titěrná, problémem tedy nejsou ani ony rukavice. Pár prostých pohybů sice vede ke stejnému cíli, k jakému by vás dovedla i dotyková obrazovka, nicméně samotnou cestu si užijete rovněž. Navíc bychom se ani nedivili, kdyby tím, jak měníte tuhost tlumičů a otevíráte škrtící klapku výfuku, narůstal i váš pocit, že jste závodním jezdcem připravujícím se pomalu na start v Le Mans. Jakkoliv tedy Porsche začalo klást důraz na komfort, své kořeny zjevně ještě zcela neodstřihlo. A celému koncernu VW ukazuje, kudy lze kráčet - snažit se ovládat auto jen přes dotykové displeje za jízdy, klidně bez rukavic a mimo okruh, je někdy velmi nepříjemné...


Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu - 1 - Porsche 911 Carrera S 992 interier perexPorsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu - 2 - Porsche 911 Carrera 4S 992 vs 991 13
I nové Porsche 911 nadále disponuje kabinou s tlačítky...

Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu - 3 - Porsche 911 Carrera 4S 992 vs 991 14
...vše ale působí mnohem čistěji než u předchůdce

Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu - 4 - Audi A8 2018 nove zive prvni 16Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu - 5 - Audi A8 2018 nove zive prvni 17
Porsche se tak vydalo docela jinou cestou než zbytek koncernu VW tažený Audi - v jeho nových modelech jsou už tlačítka skoro neexistující věcí

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama