První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?

Říká si SCG003S a je to životní dílo Jima Glickenhause. Jeho hlavními zbraněmi jsou, 800koňový V8 a hmotnost okolo 1 200 kilogramů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?

20.2.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Říká si SCG003S a je to životní dílo Jima Glickenhause. Jeho hlavními zbraněmi jsou, 800koňový V8 a hmotnost okolo 1 200 kilogramů.

Letos asi proběhne další kolo souboje o zisk rekordu na Severní smyčce. Ten mezi produkčními vozy drží Porsche s modelem 918 Spyder, absolutní pak má na kontě opět značka ze Zuffenhausenu, a to díky Stefanu Bellofovi, který v roce 1983 se závodním speciálem 956 obkroužil Zelené peklo na pouhých 6 minut a 11 sekund. Na ten první si brousí zuby Lamborghini Huracán Performante, SCG003S ho ale chce smáznou a tomu druhému se jen tak mimochodem významně přiblížit

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, jejímž produktem SCG003S je, aktuálně oznámila, že by ráda o 30 s překonala hybridní supersport s logem Porsche. Jinými slovy, chce se dostat zhruba na 6 minut a 27 sekund. To by byl pochopitelně ohromující výkon, i když vezmeme do úvahy, že silniční prvotina SCG přímo vychází ze soutěžního speciálu a de facto byla postavena na míru závodním okruhům.

Předobrazem SCG003S (Stradale) je provedení SCG003C (Competizione), které na Ringu vidělo černou vlajku kvůli nadměrnému hluku. Silniční verze by oproti závoďáku měla být o poznání kultivovanější, zároveň však bude také výkonnější. Původně měl vůz mít 750 koní, teď jich prý 4,4litrový osmiválec twin-turbo produkuje minimálně 800.

S tímto výkonem by neměla být problémem akcelerace z klidu na stovku pod 3 sekundy a maximálka 350 km/h, k tomu se vůz chce pochlubit statutem „nejrychlejšího auta v zatáčkách“. Generovat by měl více než 2 g, za čímž stojí propracovaná aerodynamika. Oproti závodnímu speciálu se liší především v oblasti zadního křídla, jinak zůstala zachována. Přítlak má tak překročit 700 kilogramů.

Hmotnost samotného vozu by kvůli rozsáhlému využití karbonu neměla přerůst metu 1 200 kil, a to přesto, že bude mít na palubě řadu bezpečnostních mechanismů odvozených od závodního provedení. Proto prý bude vyhovovat i bezpečnostním standardům FIA, navzdory registračním značkám jej tak budete moci přihlásit do řady závodních sérií. Bez šance tam tohle auto nejspíše nebude.

SCG003S dostane dále sedmistupňovou sekvenci s pádly pod volantem a karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny a 380milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístky a 360milimetrovými kotouči vzadu. Volba jízdních režimů zahrnuje módy Track, Sport, Comfort a Rain, přední i zadní nápravu lze ale navíc hydraulicky přizvednout kvůli překonávání silničních retardérů. Dále tu máme ještě klimatizaci či tři displeje, kdy dva slouží k vylepšení výhledu vzad. Klasická zpětná zrcátka jsou totiž stejně jako zbytek karoserie ovlivněna aerodynamikou.

Cena každého vozu, který je splněním životního snu bývalého filmaře Jima Glickenhause, odstartuje na 1 milionu dolarů (cca 25,4 milionu korun), přičemž první exempláře dorazí k zákazníkům již letos v létě. Výrobu bude mít na svědomí továrna Manifattura Automobili Torino, kde se SCG003S bude montovat ručně a vznikne v pravostranném i levostranném provedení. Jestli ale všechno půjde tak, jak si Glickenhaus představuje, je nyní otázkou. Snílků už automobilový svět poznal hodně...

První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 1 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 08První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 2 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 09První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 3 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 10První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 4 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 5 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 6 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 7 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 14První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 8 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 15První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 9 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 16První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 10 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 17První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 11 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 18První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 12 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 19První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 13 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 20
SCG003S chce být absolutně nejrychlejším produkčním vozem na Ringu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše