Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf VW se poprvé jasně vyjádřil ke stěhování vlajkové lodi Škody z ČR
24.11.2019 | Petr Miler
Palčivá otázka posledních týdnů stále čeká na rozuzlení, nejvyšší šéf koncernu VW ale aspoň jasně řekl, jak se jím řízená automobilka k věci staví a co od ní tedy lze výhledově očekávat.
Už několik měsíců je jasné, že výroba Škody Superb v ČR nezůstane, neboť Češi se stali příliš drahými. V souvislosti s tím ale vyvstala nerudovská otázka: Kam s ní? VW má sice volné kapacity, ale jen v Německu, kde je ještě dráže a snížení výrobních nákladů by tím jistě nepomohl. Volkswagen tedy chce postavit novou továrnu východněji v Evropě, místo jejího vzniku je ale ve hvězdách.
Chvíli to vypadalo, že půjde o Turecko, čemuž se prezident Erdogan už začal přizpůsobovat, právě jeho agrese proti Sýrii ale záhy Němce vyděsila a z téměř hotové dohody začali couvat. V mezičase se hovořilo o dalších alternativách, jejich schůdnost je ale jasná ještě méně. Nyní se ale k věci vyjádřil sám nejvyšší šéf koncernu Herbert Diess a postoj Němců je rázem alespoň o trochu zřejmější.
Diess na LinkedIn uvedl, že rozhodnutí padne až na prosincové schůzce nejvyššího vedení koncernu, pro tuto chvíli ale konstatoval jednoznačně: „Dokud jsou zabíjeni lidé, VW nepoloží základní stavební kámen vedle bitevního pole,” říká Diess a s tím, že ačkoli ekonomické zájmy koncernu velí jinak, rozhodnutí o místě stavby továrny neuspěchá. V tuto chvíli prý koncern sdílí postoj německé vlády, která tureckou agresi odsuzuje.
„Se svým velkým trhem a dobrou průmyslovou základnou je pro nás Turecko velmi příhodné místo po výrobu aut,” uvedl dále Diess, záhy ale dodal: „Jsme nicméně přesvědčeni, pokud si firmy začnou myslet, že mezinárodní právo a lidská práva jsou ryzí záležitostí vlád, tržní ekonomika ztratí své etické zásady.”
Diess tedy v tuto chvíli popírá, že by za současných okolností mohlo dojít ke kladnému rozhodnutí o stavbě nové továrny, současně ale nevylučuje, že se tak může stát v momentě, kdy Turecko změní svůj přístup. Stejný postoj k věci ostatně mají i mocné odbory VW, které jsou odhodlány schválení výstavby blokovat, pakliže se Turecko nestáhne ze Sýrie. Stát se tedy pořád může cokoli - v úvahu připadá Turecko i bezpočet jiných lokací.
Doplňme, že nová továrna za asi 32 miliard Kč měla v Turecku vzniknout do roku 2022 a vedle Superbů chrlit i Passaty - celkem mělo jít asi o 300 tisíc takových vozů ročně. Se současnými odklady se zdá být nepravděpodobné, že by se tento záměr povedlo naplnit, ať už v Turecku nebo kdekoli jinde.



Faceliftovaný Superb se vyrábí v České republice, další generace už má vznikat jinde. Kde přesně to bude, zůstává ve hvězdách
Zdroj: Herbert Diess@LinkedIn
Bleskovky
- Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
včera - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019 - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
5.12.2019 - Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného
4.12.2019 - Rodinu v rakouském údolí zasypala lavina v autě, přežila jen díky němu
3.12.2019
Nejnovější články
- Nejvíce poruchová auta všech tříd pro rok 2020 dle Němců: Šest vozů a jedna značka
před 4 hodinami - EU nařídila sledovat už od roku 2020 spotřebu každého řidiče, někteří na to doplatí
před 6 hodinami - K mání je vrchol německého luxusu s obřím motorem 7,0 V12, existuje jen 18 takových
před 7 hodinami - Muž na Mercedesu bez karoserie ukázal, co s auty dělají přejezdy příčných prahů
před 9 hodinami - BMW začne od zákazníků vykupovat další 20 let stará auta, nic jiného mu nezbude
před 10 hodinami - Jeremy Clarkson má nové nejlepší auto, které kdy řídil, jen není úplně jasné, jaké
dnes - Top Gear zvolil nejlepší auta pro rok 2020 ve 14 kategoriích, vybere si skoro každý
dnes - Soud vynesl překvapivý verdikt v při mezi Elonem Muskem a „pedofilním” potápěčem
dnes - První modely nové levné značky VW jsou obrovský hit, při jejich ceně ani není divu
dnes - Proč jsou elektromobily mizerné na tahání přívěsů? Většina nezvládne vůbec nic
dnes

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 22:23 - M.Z.
- Politický koutek 19:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 19:25 - Stepan
- Rychlodotazy 17:00 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 15:52 - pavproch
- Onboard videa 14:30 - bojler
- Hon na piráty 14:18 - aikoN
- VZKAZY 14:10 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 13:49 - ctrl_j
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:05 - řidičBOB
Autobazar
VW Passat 2.0 TDI
r.v. 2015
410 000,- KčVW Golf 1.2 TSI
r.v. 2017
380 000,- KčVW Golf 1.0 TSI
r.v. 2017
390 000,- KčVW Polo 1.2
r.v. 2008
77 000,- KčVW Golf 1.2 TSI
r.v. 2015
300 000,- KčVW Golf 1.2 TSI
r.v. 2011
183 000,- Kč