Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Aston Martin by mohla podepírat platforma Mercedesu GL
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka britské automobilky nebude používat název Lagonda, ani logo AMG. A to přesto, že má do výroby v roce 2017 dorazit s německým osmiválcem.
O spolupráci britské a německé značky jsme informovali již loni. Přitom jsme naznačili, že vyloučen není ani společný model. Tím by se podle nejnovějších zpráv mohlo stát SUV, neboť Aston Martin vzkřísil plány na jeho výrobu. Šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetche pak pro změnu prohlásil, že automobilka s třícípou hvězdou ve znaku je „otevřena“ sdílení platformy podepírající Mercedes-Benz GL.
Ačkoliv se přitom zdá, že nám vše zapadá pěkně dohromady, výroba „drsného” Astonu stále jistá není. Podle Zetscheho veškerá kooperace závisí na konkrétním produktovém plánu britské poloviny tohoto účelového partnerstí. Ten se v posledních letech výrazně měnil, neboť původně měly obě značky na produkční verzi konceptu Lagonda spolupracovat již po jeho odhalení v roce 2009.
V mezičase ovšem nejprve zemřel celý projekt, aby následně zamířilo k ledu také možné partnerství mezi Astonem a Mercedesem. Nově byly obě záležitosti znovuoživeny, přičemž podle šéfa britské značky Ulricha Beze nebude společně s novým modelem vzkříšena značka Lagonda. Místo toho by se SUV mělo prodávat pod tradičními křídly Astonu Martin.
Pokud navíc vše půjde podle plánu, pak by se novinka měla v prodeji objevit v roce 2017. Tedy zhruba ve stejné době, kdy bude představena také konkurence od Lamborghini a Bentley. Proti ní by britské SUV mělo vyrazit do boje s osmiválcovým motorem, přičemž vyloučen není ani hybridní agregát. Přeci jen, Mercedes má dobré vztahy s Teslou, a profitovat by z toho mohl i Aston Martin.
Na jakékoliv bližší podrobnosti si ovšem zřejmě budeme muset počkat do oficiálního potvrzení. Aktuálně tak jen dodáme, že navzdory agregátu, platformě a elektrickým komponentům německé výroby neponese britská novinka jediný odkaz na Mercedes či AMG. Zetsche si totiž přeje, aby se daná spolupráce pohybovala jen v „mírných mezích“.
Koncept Lagonda se poprvé ukázal v roce 2009. V mezičase Aston Martin tento projekt ukončil, aby jej nově díky potvrzené spolupráci s Mercedesem zase znovu vzkřísil
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva