Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Lamborghini dostane i automat s měničem. Bude to pravé Lambo, tvrdí šéf
19.9.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
Vedení Lamborghini tvrdošíjně zastává názor, i když postaví SUV s turbem a teď i klasickým automatem, nabídne řidiči stejné pocity jako třeba Huracán.
Lamborghini nám sice na pařížském autosalonu představí nový derivát modelu Huracán, veškerou pozornost značky má ovšem chystané SUV Urus. To dorazí do prodeje v roce 2018, nicméně oficiální prezentaci nejspíše můžeme očekávat již za dvanáct měsíců ve Frankfurtu. Či možná o trochu později v americkém Los Angeles, což by nebylo překvapivé - Nový kontinent je totiž pro Lamborghini nadmíru důležitý a většina SUV skončí právě tam.
Pochopitelně je na místě otázka, co bude Urus vůbec zač. Automobilka nás již hezkých pár let ujišťuje, že Urus bude typickým rozzuřeným býkem se vším všudy, příliš věřit se tomu ale nedá. Značku charakterizuje jistá neurvalost, agresivita, s trochou nadsázky až snaha vozu zabít svého majitele ještě dříve, než vůbec nastartuje. Nedávno ale zazněly přímo z úst šéfa značky informace, ve kterým byla zmiňována slova jako „jemný“ a „měkký“.
Znovu nový šéf značky Stefano Domenicali spolu s technickým šéfem Mauriziem Reggianim nyní posunuli celou věc ještě dále, neboť zveřejnili, že vůz nepoužije ani sekvenční či dvouspokovou převodovku, ale klasický automat s hydrodynamickým měničem. Urus tedy bude první SUV Lamborghini (LM002 nepočítejme - to byl spíše extrémní, původně armádní off-road extrémní konstrukce, Cheetah to samé), první Lambo používající turbomotor a první vůz značky s automatem s hydroměničem. Přesto to prý bude Lamborghini jako vyšité.
„Ano, bude to čistokrevné Lamborghini,“ zůstává neoblomný Domenicali. „Je zarážející, že to byla jedna z nejčastějších interních diskuzí. Mluvili jsme o tom mnohokrát a dle rady ředitelů to musí být skutečné Lamborghini. Pokud zavřete oči a budete vnímat jenom vůz a řídit jej, zjistíte, že je to opravdové Lamborghini.“ Svá tvrzení přitom šéf Lamba zakládá na zkušenostech se řízením prototypu, nelze ale říci, že by byl úplně nezaujatý.
Stejné zážitky má i Reggiani, který dodává, že nejvíce ze všeho oceňuje „zvuk, podvozek, kontrolu nad šasí či výkon motoru. Budeme mít turbo - a to z jednoho důvodu. U SUV potřebujete hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a to nabízí pouze přeplňování. Jinými slovy, pokud chcete... surfovat v dunách, bez turba nebudete mít takový točivý moment, abyste z nich vyjeli.“
„Bylo to strategické rozhodnutí a je to poprvé, co Lamborghini použije turbo, ale ne ve sportovním voze. Bude to v SUV. Proč? Protože pokud si v případě požadovaných terénních schopností uděláte technickou kalkulaci, okamžitě zjistíte, že potřebujete točivý moment, který dokáže vyprodukovat pouze turbo,“ dodává Reggiani.
Právě tento charakter, který bude mít na svědomí přepracovaný nový čtyřlitr V8 z produkce VW Group, ovšem bude náročnou porcí pro převodovky. Na světě prý neexistuje dvouspojka, která by tento motor zvládla ukočírovat (co Bugatti Chiron?, a proto Lamborghini nepoužije dvouspojkovou skříň, klasický konvertor točivého momentu.
Máme-li vše shrnout, Urus postavený na platformě sdílené s Audi Q7 dostane do vínku zcela odlišné hnací ústrojí než zbytek portfolia Lamborghini, a to od způsobu plnění motoru po řešení jeho přenosu na kola. K tomu je to SUV, navíc být „měkké“ a „jemné“, aby se zalíbilo ženám. Přesto prý půjde o typický produkt italské automobilky. Dá se tomu vůbec věřit?
Lamborghini Urus (zde jeho koncept z roku 2012) bude vysoké auto s docela odlišným hnacím ústrojím než Aventador či Huracán. Zpoza volantu to ale prý nepoznáte
Zdroj: Car Advice
Další zajímavé články:
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Registrační značka tohoto Porsche skrývá šifru. Rozklíčují ji jen znalci
před 11 hodinami (4) - A pak že jste včera měli špatný den. Podívejte se, co se stalo majiteli tohoto Astonu
včera (1) - Rappera neohromil nejčernější Rolls-Royce, tak si nechal postavit tohle: ten nejbělejší
včera (1) - Tesla Model 3 se naplno prohnala po německé dálnici. Podívejte se, jak dopadla
19.4.2018 (17) - Podívejte se, co jako první v historii převedl tento monster truck. To skoro popírá fyziku
18.4.2018 (3)

Nejčtenější články
- Děti ve věku 9 a 11 let vymyslely, jak vyřešit jeden z odvěkých problémů řidičů
23.3.2018 (84) - Takhle vypadá parkoviště před veletrhem s uměleckými díly v hodnotě 100 miliard Kč
23.3.2018 (9) - 10 nejšílenějších příplatků posledního Ferrari. Desetitisíce Kč i skoro za nic
23.3.2018 (13) - Nový Touareg je venku jako vlajková loď VW. Jeho interiér je prý totální revoluce
23.3.2018 (17) - Proč aerodynamické kryty kol nejsou na všech autech, když u Tesly tolik pomáhají spotřebě?
23.3.2018 (35) - Podívejte se pořádně na nový korejský luxus, vnitřkem má překonat i Mercedes S
23.3.2018 (15) - Jaká auta už si lidé znovu nekupují? A ke kterým se dokola vrací? Statistika věrnosti prozradí
23.3.2018 (50) - Prodávající tohoto auta je vděčný, že ho zloději kdysi ukradli. Důvod je svérázný
24.3.2018 (1) - Letošní motorová vybíjená pokračuje v brutálním tempu. Toto jsou další oběti EU
24.3.2018 (57) - Tak moc už klesly ceny nejpopulárnějších ojetých dieselů v Německu. A bude hůř
24.3.2018 (79)
Živá témata na fóru
- Cukání motoru 1.6 Octavia 00:10 - matasek77
- BMW Divize 23:51 - 911T
- Policejní kontroly a měření 21:29 - řidičBOB
- Volvo 21:24 - řidičBOB
- Onboard videa 21:15 - řidičBOB
- Jakou on-board cam? 21:07 - Jirka_D
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 20:55 - Brus
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 20:52 - Upside
- Lyžárna 19:35 - jerry
- Passat B6 rozmery kol 18:22 - 970ka
Autobazar
Audi A3 1.6
r.v. 2009
179 000,- KčAudi A6 2.0 TDI
r.v. 2015
610 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2014
540 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2012
630 000,- KčAudi A4 1.8 TSI
r.v. 2010
290 000,- KčAudi A3 1.4 TSi
r.v. 2015
400 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
450 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2017
730 000,- Kč