Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Syrena Sport 2013: „polská Corvette“ má motor Nissanu 370Z o výkonu 456 koní
19.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Znovuzrození neschváleného polského supersportu nemá vážit ani 1 300 kg, na stovku ale zrychlí za 4,5 sekundy a rozjede se až na 290 km/h.
S Poláky máme jedno společné - pod sovětskou nadvládou nedostala zelenou řada sportovních vozů, které by obě země mohly, někdy i nechvalně, proslavit. V tomto ohledu ostatně FSO Syrena Sport vyráběná-nevyráběná v letech 1957 až 1960 docela zabodovala, neboť v Kanadě dostala označení „polská Corvette“ a Italové se o ní vyjádřili jako o „nejkrásnějším voze zpoza Železné opony“.
V těchto šlépějích ostatně dílo Pavlo Burkatskyho, který stojí i za designem Arrinery Hussarya, kráčí opravdu věrně. I když na rozdíl od 710 kg vážícího předobrazu jde zatím jen o počítačové retuše. Návrhy vzhledu připomínají lecjaká existující auta, celku přesto nejde upřít svébytnost a eleganci, podobně jako původnímu vozu.
Rozdíl mezi oběma generacemi Syreny Sport lze logicky vysledovat v motorovém prostoru, kde namísto dvouválcového boxeru o výkonu 36 koní trůní vidlicový šestiválec z Nissanu 370Z. Ten přitom v atmosférické verzi produkuje 335 koní, přidáním turbodmychadla však pod pravou nohu dostanete 456 koní. Zrychlení z klidu na stovku by se díky tomu mělo odehrát za 4,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 290 km/h.
S ohledem na plastovou karoserii a minimalistický interiér nepřekvapí hmotnost pod 1 300 kg, v souvislosti s výbavou se ovšem znovuzrozená Syrena nikterak nerozhovořila. Stejně tak není jisté, kdy se nový model Sport stane realitou, nebo tento nápad vyzní stejně jako už zmíněná Arrinera - do ztracena. Jisti si snad můžeme být jen tím, že nedostane červenou kvůli režimu, který zarazil originál. Ve zmíněných šestatřiceti měsících tak inženýři závodu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych neboli Výroba osobních automobilů) stihli vyrobit jen pár prototypů, podle jejichž plánů v Polsku dodnes vznikají repliky.
Novodobá Syrena Sport prozatím existuje jen v počítači. V reálu by ovšem měla dostat motor z Nissanu 370Z naladěný až na 456 koní
FSO Syrena Sport byla nazývána polskou Corvette nebo také nejkrásnějším vozem zpoza Železné opony
Zdroj: Nowa Syrena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB