Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol

13.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

(+ video) Americký showman chystá nové video, pro které potřeboval vyšší výkon. Do hry tak vstoupila dvě turbodmychadla a metanol v nádrži.

Slovem „fenomén“ bychom neměli plýtvat, k popsání Kena Blocka nás ale žádné vhodnější nenapadá. Jak ostatně jinak také označit chlapíka, jehož video Gymkhana 9 zamířilo na YouTube teprve před měsícem, nicméně již nyní má takřka 13 milionů shlédnutí bez jakékoli viditelné propagace. Ve své nejnovější jízdě bokem Block krotí Ford Focus se 600 koňmi. My si ovšem dnes posvítíme na jeho jinou - a nutno dodat, že daleko výkonnější - hračku.

Amerického showmanovi již nestačil Ford Mustang Hoonicorn, se kterým řádil v sedmém díle Gymkhany. To je samozřejmě pochopitelné, přeci jen obě nápravy dostal na starosti jen 6,7litrový V8 naladěný na „pouhých” 845 koní. Samozřejmě žertujeme, výkonu jsou to mraky, Block ale přesto došel k závěru, že potřebuje postoupit o stupeň výše. Už jen proto, že s novinkou má velké plány.

„Dostali jsme posvěcení pro nové video, ve kterém se Hoonicorn objeví, ale abych dokázal to, co mám v plánu, potřeboval jsem vyšší výkon. Takže jsem přišel s konceptem, který by vše řešil - tedy s dvojící turbodmychadel vyčuhujících z kapoty - a vše předal mému týmu. Ti vše technicky vyřešili a přidali metanol, abych vskutku dostal výkon, který potřebuji. A tak jsme skončili u 1 400 koní.“

Tedy jinými slovy, ve voze s karoserií z roku 1965 se nově objevuje dvojité přeplňování a spalování metanolu, což posunulo výkon na úroveň blízkou Bugatti Chiron. U Hoonicorn je ale 1 400 koní spojeno s mnohem nižší hmotností, byť přesné číslo nemáme k dispozici. Rozhodně však nepůjde o více než 1 500 kilo. Není tedy divu, že Block naznačuje, že to jeho tým „trochu přehnal. Ale jsem za to šťastný.“

Zároveň ovšem jezdec dodává, že „je to ta nejstrašidelnější věc, jakou jsem kdy řídil, a to nepřeháním. Opravdu ne. Motor se točí a likviduje moje pneumatiky Toyo ještě dříve, než vůbec dokážu přeřadit. Je to opravdu šílená zkušenost zkusit si řídit takové auto. Ale je to úžasné,“ pokračuje Block s chválou své nové hračky, jenž se taktéž pyšní polepy ve stylu Fordu Escort RS z roku 1978.

Nic bližšího již momentálně není známo, přihodit do placu tedy můžeme jen první várku oficiálních fotografií a také video, na kterém se ovšem výkonný motor nevěnuje pálení pneumatik, ale gastronomii. Sladkost, kterou si na Západě opékají na místo našich buřtů, může mít po ožehnutí metanolovými spalinami zajímavou chuť.

Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 1 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 01Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 2 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 02Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 3 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 03Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 4 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 04Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 5 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 05Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 6 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 06
Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 7 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 07Toto je nový superstroj Kena Blocka, má 1 400 koní na metanol - 8 - Ford Mustang Hoonicorn V2 prvni sada 08
Ford Mustang Hoonicorn V2 se kromě nového polepu pyšní také výkonem 1 400 koní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama