Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu
15.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zadní pohon, 136 koní a hmotnost do jedné tuny. Asi takový má být nový model, který mezi sportovními Toyotami najde místo pod GT 86.
Japonská automobilka do svých přívrženců pumpuje v poslední době nevídané dávky adrenalinu. Největší podíl na zmíněném nese dozajista znovuzrozená Supra, o níž jsme se zmiňovali v těsném sledu za poslední měsíce nejčastěji. Částečně to jistě připadá na vrub také novým verzím GT 86, kterým prý s pomocí přeplňování nadělí konečně vyšší výkon. Ani u těch ovšem euforie ze sportovních modelů neskončí.
Minulý rok zaznělo z úst Tetsuyi Tady - člověka odpovědného za sportovnější Toyoty - že se nabídka skupinky se zadním pohonem usadí na třech modelech, přičemž GT 86 bude v jejím středu. U Supry se tedy v souvislosti s hybridním pohonem spekuluje o využití pohonu všech kol, ale to je pro nás v tuto chvíli informace druhotná. Jenomže pokud má být GT 86 uprostřed, pod ní se ještě nutně musí objevit ještě menší a levnější alternativa na skotačivé svezení a to už je zajímavé.
Z japonských médií vychází najevo i několik překvapivých podrobností. Tak například že GT 86 junior nebude typickým dvoudveřovým kupátkem, nýbrž nositelem karoserie shooting brake kombinujícím prvky kupé a hatchbacku. Pokud si to nedokážete představit, podívejte se na Volkswagen Scirocco s interiérem 2+2. Pro vytvoření takového mišmaše bude zapotřebí také nové platformy s nízkou hmotností.
Máme-li být přesnější, hovoří se o méně než jedné tuně, se kterou se bude schopen nadmíru statečně poprat i malý motor. Vůz by si tedy vystačil i se čtyřválcovou patnáctistovkou o výkonu do 140 koní. Napadá nás něco ve stylu Corolly AE86 (Hachi-Roku). Pokud už ale odkládáte nákup něčeho jiného na zábavu, pak je nutné vědět, že chystané Scirocco od Japonců bude uvedeno na trh až v roce 2018, čemuž bude předcházet zkoumání zákaznických reakcí jeho koncepčními podobami. A ty se mají objevovat už od příštího roku na autosalonu v Tokiu.
Pokud vznikne něco menšího a ještě lehčího než GT 86, pak jistě budou moci příznivci levné zábavy za volantem teprve slavit
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 2 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 3 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 5 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz