Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius 2016: nová generace odhalena únikem, hezká opravdu není
7.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původním designem nového Priusu byla prý Toyota natolik zklamaná, že poslala designéry zpět k rýsovacím prknům. Tohle má být náprava.
Zejména v našich testech velmi často naznačujeme, že názor na design by si každý měl udělat sám. V případě odhalování jednotlivých novinek pak stylizaci mnohdy ani nekomentujeme, zvláště u vozů, které jsme si nemohli prohlédnout na vlastní oči a kde negativní dojem může navodit jen špatná fotka. Dnes nám ale dovolte tuto zásadu porušit a vyjádřit se na konto designu nové Toyoty Prius ještě předtím, než ji poprvé spatříme.
Než ale spustíme kadenci nepříliš lichotivých slov, jen v rychlosti zmíníme, že čtvrtá generace japonského hybridu měla být již delší dobu mezi námi. Automobilka přitom naznačovala, že novinka bude lídrem v oblasti designu a techniky, obojí však nejspíše vedení zklamalo. A proto musel vůz zpátky do vývojového oddělení, které dostalo dalších pár měsíců na revize karoserie i hybridního ústrojí.
Výsledek alespoň podle prvních fotek příliš uspokojivě nedopadl. Vše samozřejmě hodnotíme z pozice Evropanů, kterým typické japonské tvary obvykle příliš nesedí. Nicméně Toyota tento odpor povyšuje na ještě vyšší úroveň. Stačí ostatně jen pohled na záď, kde se potkává horizontální spoiler s vertikálními světly a oblé okno s ostrými hranami a prolisy.
O poznání lépe na tom Prius není ani zepředu, kde čelní maska a nárazník vypadají jak kreace odvážného tunera krátce po havárii. Samozřejmě nepochybujeme o tom, že svého kupce si tyto tvary dozajista najdou, zvláště pokud ten se bude chtít maximálně odlišovat od davu. Nicméně o vedoucí pozici v rámci designu, o níž Toyota před měsíci hovořila, si nový model skutečně může nechat pouze zdát.
Platí to nejen o standardním provedení, které se na fotkách ukázalo v zeleném hávu, ale také o plug-in hybridu, tedy voze v modrém laku. V jeho případě ale můžeme alespoň o trochu více vyzdvihnout příď, kde odlišné světlomety a pozměněná čelní maska s výše postaveným logem a větší členitostí přece jen vypadá přitažlivěji. Navíc ony LEDky pro denní svícení lépe korespondují s lampami vzadu.
Obě verze by se přitom měly ukázat v říjnu na autosalonu v Tokiu, přičemž ve srovnání se stávající generací narostou o 70 milimetrů (na 4 550 mm) do délky a o 25 milimetrů (na 1 770 mm) do šířky. Výška ale zůstane na 1 490 milimetrech, což ostatně platí také o rozvoru 2 700 mm. Samotný komfort v kabině se ovšem má nemalou měrou zlepšit.
Opravdu působivý je pak úbytek hmotnosti. Standardní verze totiž poklesla z 1 393 kilogramů na 1 280 kg, plug-in hybrid pak váží 1 350 kilo namísto 1 435 kg. Velkou měrou za to přitom může výměna nikl-metal-hydridových baterií za lithium-iontové, které by navíc Toyotě Prius PHEV měly umožnit až 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu.
Hybridní systém počítá s 1,8litrovým čtyřválcem VVT-i o výkonu 105 koní, kterému by měl asistovat 90koňový elektromotor a převodovka CVT. Celkově přitom souprava bude přední kola zásobovat 145 až 150 koňmi, dočkat se pak máme 2,5litrové, respektive u plug-in hybridu dokonce 1,42litrové normované spotřeby.
Realita samozřejmě bude jiná, to si ovšem necháme na první test. K tomu ovšem hned tak nedojde, navzdory stávajícímu úniku a podzimnímu představení. Do prodeje by totiž nový Prius měl ve své domovině zamířit ve druhém čtvrtletí příštího roku, u nás se jej tedy možná dočkáme až někdy na Vánoce 2016 či ještě později. Do té doby ještě můžeme doufat, že tento únik není autentický nebo nezobrazuje finální design...
Nová Toyota Prius do vínku příliš krásy nepobrala. A to přesto, že kvůli vylepšení designu se její příchod o půl roku pozdržel
Zdroj: Digital Trends přes Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva