Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly fotky nové generace BMW X5. Pohled na záď skýtá pořádné překvapení
5.6.2018 | Petr Prokopec | 18 příspěvků
BMW se v posledních letech tradic zrovna nedrží a nová X5 přinese další odklon. Kontroverzní je vlastně celá podoba jejích zadních partií.
Není již žádným tajemstvím, že BMW se rozhodlo výrazně zkrátit životní cyklus třetí generace modelu X5. Toto SUV přišlo na trh v listopadu 2013, přirozený čas příchodu nástupce by byl až někdy v roce 2020. Nicméně nakonec se jej dočkáme ještě letos, a jak je vidno, možná dříve, než jsme očekávali. Na světě jsou nové snímky nemaskovaného vozu, jež nám čtvrtou generaci odhalují ze všech stran. A jen s evolucí předchůdce rozhodně počítat nemáme.
Přední partie víceméně vychází ze současného designového jazyka značky, který nám dávkuje nemalé množství chromu na gigantických ledvinkách. Ty uprostřed dělí již jen taková výraznější lamela, což jen dokazuje, že BMW skutečně míří tímto směrem, jak naznačil nedávný koncept iX3. Zatímco však v jeho případě šlo mluvit o nemalé kontroverzi, zde nejde o žádné drama.
Překvapení ale vzbuzuje pohled na zadní partie, kde dojde k opravdu výrazné změně. Označení modelu, jež dosud trůnilo nad světlomety, se nyní přesunulo na spodní hranu víka zavazadelníku, což je u BMW mimořádně neobvyklé. Na první pohled jde o velmi malou změnu, nicméně je zjevné, že ta diametrálně proměnila stylizaci celé zádě. A soudě dle první fotky nám nepřijde, že by to byla změna k lepšímu.
Je samozřejmě možné, že na dalších snímcích bude nová generace X5 vypadat, nicméně dle prvních záběrů se zdá, že zatímco dříve BMW určovalo trendy a dokonce zakládalo i nové segmenty trhu, dnes se víceméně již veze ve vlaku za ostatními. Nebo jsme snad sami, kdo vzadu vidí vliv stuttgartských značek, tedy Mercedesu a Porsche?
Pokud se posuneme za tento detail (nikoliv prostorově, to bychom byli za vozem), můžeme zmínit pár slov o technice. Ta počítá s modulární platformou CLAR, která přinese snížení hmotnosti. Konkrétní číslo bude záviset na tom, kolik karbonu je v konstrukci použito. Základními stavebními prvky ale budou hliník a vysokopevnostní ocel, uvnitř lze pro změnu vsadit na kůži a nemalé množství elektronických fines.
Pod kapotou se u základních modelů objeví dvoulitrové čtyřválce (benzin nabídne 252 koní, diesel 231), zatímco střed nabídky bude profitovat z třílitrových šestiválců (340, respektive 265 až 320 koní). Na vrcholu se pak opětovně usadí 4,4litrový osmiválec, který by měl standardně dávat k dobru 462 koní, v případě X5 M pak 600. Ve všech případech přitom dorazí automatická převodovka.
Nic bližšího momentálně již nemůžeme dodat, s ohledem na únik oficiálních fotek je však jisté, že virtuální premiéra je za dveřmi. Naživo by tedy nové BMW X5 mohlo debutovat na podzim v Paříži, ještě letos by tedy řadě lidí udělalo radost pod stromečkem. S ohledem na prodejní strategie automobilek ale nejspíše bude na úvod možné vybírat jen mezi šestiválci a osmiválcem.
Styl nového BMW X5 bude jistě budit přinejmenším rozpaky. Vpředu si totiž můžeme povšimnout spojených ledvinek, vzadu pak přesunutí označení modelu až pod světla
Další uniklé fotky přes čínské weby ukazují prakticky vše
Zdroj: Autoreview
Další zajímavé články:
Diskuze 18 příspěvků
Bleskovky
- Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
před 9 hodinami - Zloděj použil svou nejlepší schopnost k tomu, aby zachránil dítě uvězněné v autě
včera - Řidič ve 200 km/h na dálnici vyblikal i policisty, ti mu to vrátili i s úroky
18.2.2019 - Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
17.2.2019 - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019

Nejnovější články
- Nový americký policejní speciál používá trik, který ochrání policisty před nárazy zezadu
před 5 hodinami - Lada Niva v testu rozvrátila bodové hodnocení Němců, známky na ni nestačily
před 6 hodinami - Českého řidiče chtějí Němci soudit za pokus o vraždu jen kvůli hloupému předjíždění
před 7 hodinami (2) - Škoda míří k interiérům bez tlačítek, v její poslední novince už není ani jedno
před 8 hodinami - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
před 9 hodinami - Designér vysvětlil, proč mají snad všechna moderní auta na hraně blatníků plochý lem
před 10 hodinami - V Německu našli auto, které psalo historii měření rychlosti, uvnitř čekalo překvapení
před 10 hodinami - Tesle teče do bot. Odpískala nejlevnější Model 3, čínský konkurent už míří na trh
před 11 hodinami - Běžný komerční let dosáhl absurdních 1 289 km/h, „omylem” pokořil rychlost zvuku
včera - Karl Lagerfeld je mrtev. Za svého života navrhl i několik aut, změnil historii BMW
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 00:23 - GeneHawkins
- Laděný výfuk 00:02 - Igori123
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:32 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 22:22 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 19:05 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 18:19 - řidičBOB
- trackday 16:06 - Spectral
- Onboard videa 15:47 - EL_XEL
- Má nebo nemá hydroštely? 14:30 - jirka87
- IT poradna 12:24 - pavproch
Autobazar
Škoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2011
200 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2016
220 000,- KčŠkoda Fabia 1.0
r.v. 2019
300 000,- KčMazda 2 1.5 i
r.v. 2012
160 000,- KčHonda Civic 1.8 i-VTEC
r.v. 2012
290 000,- KčŠkoda Fabia 1.0
r.v. 2019
300 000,- KčMazda 2 1.3 i
r.v. 2010
120 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2017
236 000,- Kč